Nu Waldorf Kyra - Exodus Digital - Valkyrie - digital synth

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lyder da fin nok. Den kan en masse ihvertfald. Men de fleste har nok software der kan meget af det samme i dag.


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Helt sikkert. Men software/hardware DAW-integrationen er meget mere interessant. Og det er vel kun Virus, der ind til videre har haft det på et plugin-lignende niveau.

Spændt på prisen.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:Spændt på prisen.
Synth Anatomy skriver 1500-2000€ i kommentarerne til videoen.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ikke galt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:Helt sikkert. Men software/hardware DAW-integrationen er meget mere interessant. Og det er vel kun Virus, der ind til videre har haft det på et plugin-lignende niveau.
Der er efterhånden nogle eksempler på det. Elektron har Overbridge. Moog har noget til ihvertfald Minitaur og deres 500-format effekter. Expert Sleepers har vist også deres egen software til deres modular interfaces. Jeg ved godt det "bare" er CV, men det kan man også komme langt med.
Access brugte de første par år på at få samspillet med editoren til at virke. Jeg købte min i 2007, da OS2 kom, og derfra har det virket, men ikke det/de første år.
Nu ved jeg godt det stikker i en anden retning, men har Kemper også noget samspil med computer? Kemper er vist nok startet af Access folk, og det at Access mener man skal sende sin Virus til rep hos Kemper må betyde at de har et eller andet forhold.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Designet... knapper, farve og knobs synes jeg lugter lige lovlig meget af Virus Polar gør det ikke?
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Underligt usammenhængende design. Ligner en Virus fanget i en stor grim kasse. 32x oversampled engine lyder ret vildt, men er dog ikke ensbetydende med at den lyder godt. Lyder fint ud fra demoerne, men lidt kedeligt og meget poleret imo.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

zzz

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Lasso skrev:zzz
Hvis tråden keder dig, hvorfor så bruge tid på at kommentere?


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

ok! han har haft interessse i SID chips og bygget en 8voice SID synth :D ... det er den rette type mand her :D ...

Jeg kunne faktisk godt se mig selv købe den her, som den ene enkelte polysynth jeg har haft i tankerne at anskaffe mig som supplement til Eurorack systemet... voicecount taler rigtig meget for det, og at den er 96KHz og har en dyb engine så den kan lidt af hvert... specielt hvis den er god til at håndtere aliasing i de højere toner, og stadig lyde godt...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Enig - spændende synth.
Kommer den mon med keys?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

fugmann skrev:
Lasso skrev:zzz
Hvis tråden keder dig, hvorfor så bruge tid på at kommentere?


Sent from my iPad using Tapatalk
Det var nu synthen jeg lavede zzzz til. Hvad nyt bringer denne VA til bordet? :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Projektet er vist blevet et samarbejde med Waldorf.
http://www.synthanatomy.com/2018/06/wal ... -2019.html

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

fugmann skrev:Enig - spændende synth.
Kommer den mon med keys?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja den kommer både i modul, rack og keys version... ;) først som modul, keys senere i 2019
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Lasso skrev:
fugmann skrev:
Lasso skrev:zzz
Hvis tråden keder dig, hvorfor så bruge tid på at kommentere?


Sent from my iPad using Tapatalk
Det var nu synthen jeg lavede zzzz til. Hvad nyt bringer denne VA til bordet? :)
Hele synthen er FPGA hvilket gør den en helvedes mere kraftfuld... 128 stemmer (fast! ikke noget med pr features brugt osv.), 10 oscillatorer pr. voice, 9 effekt blokke, 4096 wavetables (!) ... og meget meget mere... som 96KHz playback for mindre aliasing... den er uden tvivl en gamechanger hvad angår digital hardware synths, og jeg vil umiddelbart tro at pga. FPGA'en er den ikke mulig at skabe som software... ikke uden at den bruger sindsygt meget CPU kraft i hvert fald :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Glæder mig til at se og høre den [emoji1303]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ


Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Synes stadig den lyder ret kedeligt, men det er svært at vurdere når hver eneste lyd er komplet sovset ind i effekter og med unison på. Alle lydene lyder super tågede. Typisk Waldorf. Fungerer godt til pads og strings, men alt andet lyder af plastik imo.

4:00 inde: "Listen to this filter". Ehh jeg hører det mest vattede filter ever.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Er enig... for mig lyder det også bare som et digitalt filter... ikke et dårligt digitalt filter vil jeg dog sige, men det er svært at vurdere når ham gutten bliver imponeret af en supersaw + effekter og spiller med det hele vejen igennem... man kan tydeligt høre at han sikkert også kan lide en JP8000...

Jeg er dog stadig overbevist om at den synth, pga. FPGA har en flot klang, specielt når det kommer til de fine højfrekvente dele af maskinen, samt audio rate modulation... det er hvad jeg hører på min PEAK som også benytter FPGA...

Der er ikke rigtigt noget nyskabende ved den dog... det der trigger mig ved den er 128 stemmer, FPGA, over 4000 wavetables, en hulens masse oscillatorer osv... den virker mere som om den bare er en standard VA'er men med bedre klang, flere voices... mere af alting... men hvis det er tifældet vil den også være unik i sig selv... må være en drømme-pad/atmo/ambient maskine hvis den bare lyder godt og har så mange stemmer.

Jeg tror man skal vente med at dømme den ind til den er kommet på markedet, og 3rd party brugere har lavet forskellige demo'er der matcher det man selv ville bruge den til.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Der har vist været stille omkring Kyra i noget tid... EDIT: OK, den har været til salg i et halvt år.... Bare gået min næse forbi så.
7 minutters video fra Perfect Circuit:


Nyt svar