Paul Gilbert's Guitar "Fly Rig" Tour - og hvorfor man skal have en vintage skruemaskine!

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Intet clip-plugin på min masterbus. Tak!
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Re: Paul Gilbert's Guitar "Fly Rig" Tour - og hvorfor man skal have en vintage skruemaskine!

Indlæg Skrevet: 24. mar 2018, 14:36

Meget interessant og underholdende!

Til slut snakker de om strengene. Hvis de bliver for kraftige er de knap så elastiske, eller hvordan?

Fedt det med skruemaskinen. :-D

Iøvrigt en sej opdagelse det med slide røret.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Re: Paul Gilbert's Guitar "Fly Rig" Tour - og hvorfor man skal have en vintage skruemaskine!

Indlæg Skrevet: 24. mar 2018, 14:47

Jo tykkere strenge er, jo sværere er de at bende.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 24. mar 2018, 16:49

Gisp, jeg hørte.. "i got AIDS"... Men det var selvfølgelig bare eight's i strengetykkelse.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 9 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
ZoSo
Executive Producer
Executive Producer
Sted: København

Indlæg Skrevet: 26. mar 2018, 12:41

Ha ha hvor fedt at se sådan en glad i låget guitarist.
Hvad heder den guitar ? er det en genudgivelse af et vintage design. eller er det et helt nyt design. Den har det "gamle" originale ibanez logo.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 26. mar 2018, 18:25

ZoSo skrev:Hvad heder den guitar ? er det en genudgivelse af et vintage design. eller er det et helt nyt design. Den har det "gamle" originale ibanez logo.

Paul Gilberts "nye" signaturguitar hedder en "Fireman" - det er en reverse Iceman, der er et originalt Ibanez-design. Bl.a. kendt fra Paul Stanley fra Kiss:

1977-08-19_PT2_photoshoot2.jpeg
1977-08-19_PT2_photoshoot2.jpeg (227.28 KiB) Vist 183 gange
Brugeravatar
ZoSo
Executive Producer
Executive Producer
Sted: København

Indlæg Skrevet: 26. mar 2018, 20:40

Super nice det holder fanme :thumbup: og hvis man har lyst til gå "glam" er det jo perfekt. :dollargrin:
Fedt kiss billed. :-D
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 26. mar 2018, 22:07

Må jeg i øvrigt ikke også anbefale det her interview - Der bliver vist nærmest ikke spillet en tone (bortset lige fra introen), men Paul er bare en vildt inspirerende musiker at lytte til.

Jeg synes, timen var givet godt ud.

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"