Korg SV1 - erfaringer og pris

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Korg SV1 - erfaringer og pris

Indlæg af MrBacon »

Hey,

Hvad siger folket om denne? Syntes den lyder fed på demoer.

Og hvad sker der for prisen? Sidst jeg kiggede koster 73keys modellen 8k - og det var endda i 4sound så vidt jeg husker...

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

MrBacon skrev:Hey,

Hvad siger folket om denne? Syntes den lyder fed på demoer.

Og hvad sker der for prisen? Sidst jeg kiggede koster 73keys modellen 8k - og det var endda i 4sound så vidt jeg husker...
Vi har haft en i øvelokalet. Nu er jeg ikke piano ekspert, men synes den lød godt og kunne rigtig godt lide stilen og build kvaliteten.

Mon ikke det har været et tilbud for det virker som om den er tilbage i almindelig pris nu.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Den er fra 2009 og nærmer sig dermed 10 år. Men nu er elpianoer og StagePianoer ikke nødvendigvis bedre fordi de er nye... Ofte tværtimod! Til sagen: Jeg synes ikke de akustiske klaver-lyde er særligt gode, og blender ikke tilnærmelsesvis ligeså godt som de fleste Yamaha stagepiano'er i høj og mellem klasse. Men elpianos, Rhodes, Wurli, Clavinets og ikke mindst effekterne lyder afsindigt godt til prisen....

Og så er det stadig et fedt design....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Ja, designet syntes jeg nemlig stadig er fedt (den røde!) - ligesom lyden. Det var lidt for at punke mig selv til at blive bedre til at spille epiano.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

MrBacon skrev:Ja, designet syntes jeg nemlig stadig er fedt (den røde!) - ligesom lyden
Ja, der findes åbenbart røde elpiano'er der er pæne og fede :-D
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Nicolai skrev:
MrBacon skrev:Ja, designet syntes jeg nemlig stadig er fedt (den røde!) - ligesom lyden
Ja, der findes åbenbart røde elpiano'er der er pæne og fede :-D
Bevares. Eller natrligvis trælooket ... havde kun set den røde og sorte til nu.

Default avatar
Quark
Forum Donator
Indlæg: 121
Sted: Skive

Indlæg af Quark »

Ellers kommer der sådan en fra Crumar --->

:-)

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Jeg har en, og er meget enig med Nicolais kommentarer.

Klaverlyden er ikke superfantastiske, men fine nok. Rhodes/würlitzer er der hvor den shiner mest, specielt fordi den har indbygger EQ, preamp, og amp simulation, forskellige effekter, så man får ret god lyd direkte uden at skulle igennem en masse andet udstyr, og har hands on til ændre lyden uden menu diving.

Der følger et software tool med, så man kan udskifte alle lydene. Sidst jeg kiggede mener jeg Korg havde udgivet 3 forskellige banker men kan plukke fra og opbygge sit eget bibliotek. Fra SW kan man også lave noge ekstra småjusteringer som ikke er muligt via panelet, Mekanisk støj, EQ, etc.

Man kan sikkert også finde bedre keybed, hvis det skal minde om et klaver, men igen - keybed'en passer bedre til Rhodes, som jo heller ikke føles som klaver tangenter.

Nu kommer det nærmest til at lyde som om jeg ikke er tilfreds med den, men jeg er rent faktisk super glad for den, og kommer ikke til at skille mig af med den lige foreløbig. Men kom også fra at spille på Fender Rhodes i mange år.

Af en eller anden grund er de meget sjældent til salg, og sjældent billige

Nyt svar