Warm Audio wa73 og bare Warm Audio

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Warm Audio wa73 og bare Warm Audio

Indlæg af Madelaire »

Den her har jeg gået og ventet på at de skulle lave :)
2 kanaler med eq til godt 12k hos thomann. Det er vanvittigt hvordan de kan holde priserne så langt nede sammenlignet med deres konkurrenter. Det er jo kram, der sidder indeni!
Af deres andre produkter har jeg kun Wa76, som jeg er rigtig glad for. Til gengæld synes jeg ikke at deres pultec-, API- og teletronixkloner har høstet lige så meget omtale. Er der nogen herinde, der har erfaring med dem? Og er der nogen herinde, der har fået fingrene i en af deres 73’ere endnu? Eller hørt dem på NAMM el. lign.? Er spændt på at høre hvordan de klarer sig. Der går nok et par måneder før jeg selv har økonomi til st springe på vognen :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har en WA76 og den lyder 100% i orden. Kunne godt tænke mig en WA-2A, hvis jeg bare havde noget at bruge den til...

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg fik skrabet mig en strip sammen af ToneBeast 12, WA76 og EQP-WA og jeg er svært glad for dem alle tre!

Ville lige så gerne have WA-2A, men har ikke mere fysisk plads, hvor de står :(

Havde jeg skulle købe i dag, havde jeg nok købt en WA73, WA76 og WA-2A.
skriver noder

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

bryla skrev:Jeg fik skrabet mig en strip sammen af ToneBeast 12, WA76 og EQP-WA og jeg er svært glad for dem alle tre!

Ville lige så gerne have WA-2A, men har ikke mere fysisk plads, hvor de står :(

Havde jeg skulle købe i dag, havde jeg nok købt en WA73, WA76 og WA-2A.
Hvad bruger du dem til? Mixer/mastererer du selv efter orkestret er indspillet?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har en WA-12 MkII - 500, som jeg er rigtig glad for. Jeg har faktisk ikke fået taget mig sammen til at bruge min ISA One siden jeg fik den (jeg ved godt, det er to ret forskellige preamps)

Jeg kunne virkelig godt tænke mig den nye WA73 med EQ og deres WA47
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

bryla skrev:Jeg fik skrabet mig en strip sammen af ToneBeast 12, WA76 og EQP-WA og jeg er svært glad for dem
Har du nogensinde arbejdet med pultechs eq? Hvis ja, hvordan er wa så i forhold til? Tænker ikke nødvendigvis a/b test, men bare sådan nogenlunde. En rør eq må da alt andet lige være sværere at efterligne præcis end fx 1176’eren. Én ting er om den lyder som den oprindelige, men uanset det er det jo bare fedt at den lyder godt :)
Udfordringen for mig er at med EQP-WA og WA-2A er, at jeg ville blive nødt til at købe 2 af hver hvis det skulle give rigtig mening i mit setup :shock: det ville nu sikkert heller ikke være så tosset.
Holger skrev:Jeg har en WA76 og den lyder 100% i orden. Kunne godt tænke mig en WA-2A, hvis jeg bare havde noget at bruge den til...
hvis du nu alligevel køber en fordi du udemærket godt ved at du nok skal finde et formål, så er jeg spændt på at høre om den :)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

MrBacon skrev:
bryla skrev:Jeg fik skrabet mig en strip sammen af ToneBeast 12, WA76 og EQP-WA og jeg er svært glad for dem alle tre!

Ville lige så gerne have WA-2A, men har ikke mere fysisk plads, hvor de står :(

Havde jeg skulle købe i dag, havde jeg nok købt en WA73, WA76 og WA-2A.
Hvad bruger du dem til? Mixer/mastererer du selv efter orkestret er indspillet?
Jeg bruger kæden til speak.
Når jeg mixer orkester selv, er det in-the-box alt sammen.
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Madelaire skrev:
bryla skrev:Jeg fik skrabet mig en strip sammen af ToneBeast 12, WA76 og EQP-WA og jeg er svært glad for dem
Har du nogensinde arbejdet med pultechs eq? Hvis ja, hvordan er wa så i forhold til? Tænker ikke nødvendigvis a/b test, men bare sådan nogenlunde. En rør eq må da alt andet lige være sværere at efterligne præcis end fx 1176’eren. Én ting er om den lyder som den oprindelige, men uanset det er det jo bare fedt at den lyder godt :)
Jeg kender kun originalen og Tubetech ved at sidde med når min musik blev mixet af andre, så det ville jeg ikke kunne svare fyldestgørende på.
skriver noder

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Jeg har også en WA76, og den er jeg virkelig glad for:)

Deres mikrofoner bliver rost til skyerne, og jeg hører genrelt kun godt om dem. Jeg er stor fan, og sidder ofte og læser reviews af deres produkter osv:)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Wa2a lyder virkelig godt. Jeg har haft fornøjelsen af at tracke med den i 4sound til en clinic. Der brugte jeg også wa12 og deres u87 klon. I kunne jo starte med at dukke op i Ålborg når vi holder clinics. Det slår altså at sidde på et forum ;)
Deaktiveret

Medlemsavatar
beetlebum
Medlem
Indlæg: 220
Sted: Aarhus

Indlæg af beetlebum »

garcia skrev:Wa2a lyder virkelig godt. Jeg har haft fornøjelsen af at tracke med den i 4sound til en clinic. Der brugte jeg også wa12 og deres u87 klon. I kunne jo starte med at dukke op i Ålborg når vi holder clinics. Det slår altså at sidde på et forum ;)
Hej Thomas

Havde du ikke fået en wa73 hjem til test? Eller droppede du det igen?

KH Martin.

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

garcia skrev:Wa2a lyder virkelig godt. Jeg har haft fornøjelsen af at tracke med den i 4sound til en clinic. Der brugte jeg også wa12 og deres u87 klon. I kunne jo starte med at dukke op i Ålborg når vi holder clinics. Det slår altså at sidde på et forum ;)
Fedt! Hehe, Ålborg er desværre ikke et sted jeg bare sådan lige dukker op i. Men med lidt planlægning kunne det måske godt lade sig gøre :)

Medlemsavatar
Manual
Medlem
Indlæg: 87

Indlæg af Manual »

Er der nogen der har prøvet 1073 modellerne? Jeg har hørt blandet om dem, men er ret tændt på WA273 - både som preamps, men også til f.eks at give noget varme og saturation til et mix.

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Manual skrev:Er der nogen der har prøvet 1073 modellerne? Jeg har hørt blandet om dem, men er ret tændt på WA273 - både som preamps, men også til f.eks at give noget varme og saturation til et mix.
Jeg hoppede fra igen. Gik på uad vognen i stedet og købte deres 1073 plugin. Synes det lyder ret godt, men ved ikke om jeg går glip af noget i forhold til hvis jeg havde købt wa :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Hvordan er den warm audio EQ? Er det sådan en cremet farvelade EQ, eller hælder den mere til den præcise og kirurgiske side?

Jeg har nemlig aldrig haft muligheden for at prøve noget fra det firma desværre.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar