Stereolærling/Fieldrecording makker

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
dude2010
Medlem
Indlæg: 23

Stereolærling/Fieldrecording makker

Indlæg af dude2010 »

Mjaa.. hvordan starter man lige den her - "Lær mig at lav stereo"!?

Kogt helt ned, så kunne jeg voldsomt godt tænke mig, at ryge med ud med en af jer stereohippier, der havde tid og lyst til at lære fra sig, i kunsten at lave stereo optagelser og field recording, hvor der er presset alt det ud, der kan af rum og dybde.

Jeg har en lidt sygelig besættelse af hifi, og når man får noget grej i den tunge ende, så taber man skuffen på gulvet, når man render ind i de optagelser, hvor rummet bare eksplodere i dybde og vidde. Det kunne jeg godt tænke mig at blive klogere på, hvad der underbygger det helt lavpraktisk. Og ikke mindst, hvorfor verden er bygget på et fundament af elendige optagelser.

Jeg har en Sounddevices MixPre3 og en Sennheiser 416 shoutgun, jeg tåger lidt rundt med, og den kommer der naturligvis ikke så meget stereo ud af. Men det er vel en start, i hvertfald på at optage lidt lyd.

Hvad kan jeg tilbyde, jaa.. et godt grin og et par pilsnere, hvad fanden ved jeg :) Mjo.. jeg var fotograf engang, så måske jeg kan hjælpe med et eller andet der!?
Det kunne være ordentligt wild, hvis du gad tage mig under armen ihvertfald. Og jeg bor i København.
Senest rettet af dude2010 fre 16. feb 2018 02:18, rettet i alt 1 gang.

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

det ville nok hjælpe lidt hvis du skrev hvorhenne af i landet du var

Default avatar
dude2010
Medlem
Indlæg: 23

Indlæg af dude2010 »

Hey Emil, yep! Jamen jeg var så pumped over at få den afsted, jeg glemte landsdel - det er noteret, København.

Nyt svar