Korg Prologue

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Brugeravatar
Joachip
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Vesterbro

Re: Korg Prologue

Indlæg Skrevet: 12. nov 2018, 18:49

Korg er nogle kegler. Lyden i flere af de demoer er fyldt med grimme klikke artefakter, og i Part 1 har de til tilsyneladende mixet lyden fra direct output med rum lyden fra hans mic. :party:

Jeg undrer mig også. Hvorfor er der så mange dårlige synth-demoer derude?

En fyr jeg har chattet med i mere end et årti er begyndt at lave og sælge eurorack moduler. Og hans demoer er altid sådan nogen iPad optagelser. Jeg har sagt til ham (på en lidt pænere måde), at det næsten er værre at poste sådan noget uprofessionelt makværk end at lade være.

Jeg får ihvertifald ikke et godt indtryk et firmas grundighed, hvis de ikke engang har gidet hooke skidtet op til line-in på et lydkort.
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 12. nov 2018, 19:47

Det er fordi det er lidt mere besværligt at lave en video med line in... en mobil telefon er hurtigere, da den laver videoen med både billede og lyd... skal du gøre det andet, skal du på en eller anden måde optage lyden med een maskine, og billedet med en anden hvis ikke billedoptageren har line in... og så skal du til at synkronisere skidtet bag efter i et program...

men ellers er jeg enig... jeg springer altid demovideo'er over der optages fra mobilen... de er ikke en skid værd at dømme noget efter...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
Brugeravatar
the19thbear
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Roskilde

Indlæg Skrevet: 12. nov 2018, 20:57

Men det er jo helt vanvittigt at korg ikke netop gør det.
Men udover det, er det den billigste polysynth som virkelig lyder godt. Deepmind lyder ikke gammeldags analog i mine øre, men denne her rammer det! (sammen med OBx og den nyeste prophet etc).
Virkelig fed synth.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 9. dec 2018, 17:46

Løsningen må da være lige på trapperne (jeg er ikke opdateret), siden det her orkester med minimum 1 prominent person vælger en Prologue til en ret bærende rolle:

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"