Slukke lys slukker monitors

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Slukke lys slukker monitors

Indlæg af garcia »

jeg er rendt ind i et problem, jeg aldrig nogensinde har oplevet før. Mit soveværelse hvor jeg laver musik, er placeret op til et stort badeværelse. Når jeg slukker lyset på badeværelset, så går mine monitors ud inde i soveværelset, selvom der er strøm i dem og de er tændte. Altså der stopper med at komme lyd ud. Kan se de stadig lyser grønt. Hvis jeg så slukker og tænder mit lydkort, så virker de igen. De er sat ind i en furman conditioner som er sat i stikkontakten på væggen. Ud til gangen. Så den er sikkert på samme sikring som lyset på badeværelset. Hvad pokker kan det være? :shock:
Deaktiveret

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Er lydkortet sat til Furmanen?

For mig lyder det som om, det er lydkortet og ikke højttalerne, der lukker ned for lyden.

EDIT: Så lige den anden tråd. Jeg tror, det er lydkortet. Hvis du kan få plads til det i Furmanen ville det sikkert hjælpe.
Senest rettet af Smittefar man 15. jan 2018 10:19, rettet i alt 1 gang.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
Jens Larsen
Medlem
Indlæg: 361

Indlæg af Jens Larsen »

Hej Thomas

Har du et TC Konnekt lydkort? - Jeg har et Studio Konnekt, og har samme issue, når jeg tænder og slukker for lyset i mit vaskerum lige ved siden af. Det er ikke hver gang, men tit så slår outputtet fra. Alle inputs etc. køre videre. Jeg skal så tænde og slukke lydkortet, og så kører alt fint igen...
Hos mig er det kortet og ikke monitorene der er problem.

Det har generet mig for lidt til at jeg gider at gøre noget hved det ind til videre.

VHJens :-)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Nej, bruger et focusrite scarlett. Men det er sat i en strømskinne og ind i stikkontakten. Den er altså ikke i min furman. Hvordan gør jeg det? Gad også godt have min mac adapter i min furman
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Det lyder til det er mit lydkort. Nøj, hvor er det træls!
Deaktiveret

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hvad er det præcist for en Furman?

Hvis det er sådan noget som den her

Billede

Så er det relativt nemt at sætte en lille stikdåse til et af udtagene
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Sådan noget som det her burde kunne klare det
https://www.thomann.de/gb/stairville_po ... l_215645_1
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Smittefar skrev:Sådan noget som det her burde kunne klare det
https://www.thomann.de/gb/stairville_po ... l_215645_1
+1
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg bestiller to. Et til mit lydkorts adapter og et til min computers kabel. Så sætter jeg dem i min furman (som ser præcis sådan ud) og så prøver jeg om det virker. Hvad er en spike, den strømting der kommer og påvirker mit lydkort til at slukke for output på monitors? Og hvorfor kommer det ved at jeg slukker på en anden kontakt og ikke tænder?
Deaktiveret

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

En spike er et pludseligt udsving i strømmen. Det burde ikke kunne forekomme, når du bare tænder og slukker lyset, men visse lyskilder kan gøre det. Har du halogenpærer på badeværelset?
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Du kan også bestille én af dem, og så sætte en strømskinne i den.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Smittefar skrev:En spike er et pludseligt udsving i strømmen. Det burde ikke kunne forekomme, når du bare tænder og slukker lyset, men visse lyskilder kan gøre det. Har du halogenpærer på badeværelset?
Det er med stor sandsynlighed ikke pga halogenpære. Men derimod er det nok nærmere LED pære. De trækker en enorm strøm i det øjeblik de tænder.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det burde de altså ikke. Derimod er alt med en spole (hence halogen) notorisk for at sende en stor strømpuls tilbage i systemet, når belastningen afbrydes. Det burde ikke være nødvendigt med LED pærer, men det kan da godt være, der sidder spoler i nogen af dem.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Ahh ja selvfølgelig pga trafoen.. Kan jeg godt se. Men tror nu også LED kan lave mystiske ting.

Nyt svar