Jøde harpe lyd søges

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Jøde harpe lyd søges

Indlæg af Højhus »

Hep hey

Skulle der mon være en der sidder med en jøde harpe og tænker, det er da alt for lang tid siden at jeg har brugt den, så mangler jeg et enkelt eller to Doing.

Det er de 2 typer doing der bliver brugt i Bon Jovis - Blaze of glory.

Kan det tænkes at jeg kan lokke en eller anden til at indspille disse doings til mig, gerne mod en ikke tidsfastsat pilsner eller kaffe med tilhørende kage?

De kan høres allerede her i starten af sangen - der behøver ikke fedtes med rumklang osv. bare helt rå doings - eller hvad man nu kalder sådan noget.

www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Medlemsavatar
davey
Medlem
Indlæg: 184

Indlæg af davey »

Det er ikke mig der har lavet det men:

https://freesound.org/people/3bagbrew/sounds/95608/

...lyder lidt derhen af. Måske det kan bruges. I så fald er jeg ked af, hvis jeg fratager nogle mulighed for, at score øl/kaffe/kage :-P


(der ligger flere under samme bruger, og rundt på siden - download kræver i øvrigt der oprettes bruger på)

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

davey skrev:Det er ikke mig der har lavet det men:

https://freesound.org/people/3bagbrew/sounds/95608/

...lyder lidt derhen af. Måske det kan bruges. I så fald er jeg ked af, hvis jeg fratager nogle mulighed for, at score øl/kaffe/kage :-P


(der ligger flere under samme bruger, og rundt på siden - download kræver i øvrigt der oprettes bruger på)
Har godt set dem, og de vil sikkert kunne manipuleres i den rigtige retning, det var jo bare lige hvis der var en der tænkte, det der kan jeg sgu lave på 2 min i mens jeg lige tænker på noget andet og måske får en mega fed ide til det jeg i virkeligheden skulle lave ;)
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Vil godt give det et skud i morgen. Nu har jeg jo flottet mig og købt en jødeharpe til hele 25 kr, og så skal den sgu også bruges. :) Kan ikke garantere for kvaliteten. Synes det er relativt svært at få en høj og lang lyd ud af den.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Sender lige et download link i pm ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har optaget lidt forskellige single hits:

https://www.jottacloud.com/p/steinholtz ... c1d4f733fb

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg kan ikke finde min, har vendt alle de underlige samlinger i øvelokalet.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Indlæg: 896
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

Tak for hjælpen drenge, der kommer en update når jeg kommer videre med det, og så er der sgu citronmåne og kaffe på huset :)
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Nyt svar