Namm 2018 Hardware tråden

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Re: Namm 2018 tråden

Indlæg af Razmo »

Gyraf skrev:
Razmo skrev:NAMM er mere unødvendigt end før i tiden skulle jeg mene...
Ja, for de store med etablerede salgskanaler er der bestemt smartere måder at fremvise nye designs på. faktisk behøver de rigtig store bare at kræve at deres distributører er lagerførende :-)

Det er også derfor vi ikke længere ser gibson/fender/marshall/behringer på Frankfurt-messen.

For os små og mellemstore er det stadig en fin anledning til at møde interesserede kunder og interessante leverandører

Jakob E.
Det vil jeg gerne tro... sad faktisk og tænkte det efter jeg havde skrevet min kommentar :) ... men jeg formoder at det koster et firma at deltage, og hvis de store alligevel tjener det samme uden at være mødt op til NAMM, så begynder pointen jo ligesom at forsvinde, med mindre de gør det for hyggens skyld, og møde nye kolleger... .men jeg forestiller mig, at de lige så godt kunne dukke op som gæst i stedet for så... mon ikke Dave kunne finde på bare at dukke op som gæst, måske endda med hele holdet? ...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Waldorf Streichfett som keyboard.
Billede
Billede
Billede
What?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Razmo skrev:
fugmann skrev:Snakkede med en gut fra 4Sound forleden - han sagde, at Behringer ikke deltager på NAMM - og vist heller ikke DSI, hvilket virkelig undrer mig....
Det er korrekt.... mener der har været tale om, at de mener de kan nå lige så langt ud via nettet, som ved at deltage... om det passer eller ej ved jeg ikke, men jeg er bange for at de har ret... NAMM er mere unødvendigt end før i tiden skulle jeg mene...
Men som Nicolai og undertegnede vendte i en anden tråd så går det videre end det, Behringer har gang i nogle store show-centre, permanente, og helt på egen hånd,..

Jeg er sikker på det tæller med at Namm har været for grådig med plads-priserne, ligesom visse forhandlere også har krydret den for meget, og derfor nu er droppet

Havde det været passende billigt havde man nok opretholdt, om ikke andet, så en beskeden plads på messen, bemandet med en fra mellemlaget i det mindste

Når man laver så radikal en ændring som Behringer nu gør, så skyldes det man har været pissed over forskellig forhold, i rigtig længe, og i flere år har arbejdet med at gøre helt op med de gængse rutiner, det er nogle ret omfattende træk de her udfører
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Namm vil nok fortsætte, men ikke sætte nogen dagsorden længere, folk kikker andre veje, jeg kunne godt forestille mig en fragmentering, færrer store forvirrede messer, og flere små dedikerede messer, med mere begrænsede, og klart definerede målgrupper,...

F.eks. for Rossum ville flere små messer omkring modular, synth, eurorack,... give mere mening
/Dub

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

teevee skrev:Waldorf Streichfett som keyboard.
Billede
Billede
Billede
Håber de har lavet ensemblen analog, og smidt en klon af SmallStone'en ind også... så ville det rykke for vildt
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Ang. NAMM... det lyder rigtigt nok... personligt er jeg ligeglad hvad det ender med, for de holdes alligevel ikke i DK, og gider ikke bruge penge på at tage de steder hen hvor det holdes, så for min skyld kan det godt forsvinde (sådan helt selvisk tænkt) :) ... tænker at der måske også er færre billetsalg, når folk alligevel kan følge med næsten 1:1 på nettet...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Arturia MiniBrute 2

Billeder:
Billede

Video:

What?

Default avatar
JeEA
Medlem
Indlæg: 508

Indlæg af JeEA »

Total fed synth med patch panel und alles :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Klaja skrev:Skal ske! :-)
Du tjekker også lige Tom Quayles, mens du er i gang
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

What?

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

teevee skrev:UAD arrow
Det forstår jeg ikke noget af. Hvad er fidusen, andet end at den er til thunderbolt 3? Prisen?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Og hvad er egentlig pointen med TB3, når der kun er to inputs?

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Pointen er vist at Arrow ikke har brug for power, andet end hvad TB/USB-C kan levere.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Den er med solo dsp og derfor ikke plads til særlig mange plugins
Der er ingen mulighed for ekspansion med andre uad produkter som eks apollo 8p, med mindre den kan køre parallelt.
Når du står med din guitar, dit mikrofonstativ og din ipad til noter og alt det andet, så er der under alle omstændigheder ledninger alle vegne.

Jeg kan ikke umiddelbart se, at der skulle være et marked for det.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Den bliver vel et “billig” gateway drug til UA-systemet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Radikal Technologies præsenterer en spændende ny semimodular synth med indbyggede effekter - den hedder Delta CEP.

Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

fugmann skrev:Radikal Technologies præsenterer en spændende ny semimodular synth med indbyggede effekter - den hedder Delta CEP.

Fedt!
I stil med Moog Mother-32, Lifeforms SV-1, Make Noise 0-Coast m.fl. Jeg kan godt li' idéen med den slags moduler.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Har lige set at KORG kommer med 8 og 16 voice analog synths "Prologue"...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Korg Prologue

Billeder
Billede
Billede
Billede


Video:

What?

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Korg Volca Mix
Billede
What?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Forstår ikke hvorfor de kun har lavet den mixer til tre kanaler, når de har lavet mere end tre forskellige Volca's... mange har vel mere end tre de gerne vil have tilsluttet...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Der er en fjerde stereo-indgang i Aux In.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Korg Prologue lyder lækker! Fedt med et mere hybrid take.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Christoffer I. N. skrev:Der er en fjerde stereo-indgang i Aux In.
Ja... men den er meget vel ment som FX return... der er jo også send på de tre kanaler... har man flere Volca's vil man meget vel gerne have dem på identiske kanaler med tilhørende send gætter jeg stærkt på... spørgsmålet er om den er bygget så de kan kædes sammen... i så fald ville det måske løse problemet lidt... det kan evt. være det AUX indgangen også er til for :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Christoffer I. N. skrev:Korg Prologue lyder lækker! Fedt med et mere hybrid take.
Jeg spår at den kommer til at blive et stort hit, da jeg læser at de vil release SDK til både oscillator og FX delen... det vil sige at codere kan programmere flere oscillator modeller og FX til den... det kombineret med analoge oscillatorer vil gøre den ret speciel må jeg sige :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Nyt svar