ISOVOX 2 Portable isolation booth

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

ISOVOX 2 Portable isolation booth

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så uperfekt som den end er ,.. måske en mulighed for at synge i en lejlighed

Nogen der har prøvet ???

/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Har ikke prøvet den. Men det ligner den ultimative vibe-killer. :puke:

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Man skal kunne teksten udenad:)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mange bruger en ipad m text de har stående til venstre eller højre, også for styring af DAW :-)

Kan ikke blive klog på HVOR meget der dæmpes ind og ud

Opnåelse af tør lyd ved at fjerne rum-akkustikken er nok største fordel

Min tilgang til emnet er at blive inspireret til en DIY udgave

Dvs. min nysgerrighed lige nu kredser om hvilke alm tilgængelige materialer der med fordel kan bruges, samt nogle målinger på tingesten her der er nogenlunde troværdige

Jeg frygter at støj ind/ud kun dæmpes yderst marginalt
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Den har fundet vej til 4sound kan jeg se :-) (7000 kr)

https://www.4sound.dk/studie/studietilb ... x-isovox-2
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mit forslag vil være at lave nogle rammer med batts, der kan hæges op i loftet, så de danner en boks eller et hjørne omkring en.

Husk i øvrigt det er endnu vigtigere, at der er dæmpet bag sangeren end foran.

Hvis man designer det kreativt, kan de godt laves, så de kan bruges som almindelige vægabsorbers, så de ikke er i vejen, når man ikke tracker vokal.

For 7000,- kan man komme ret langt med DIY. Og for mig ligner den der kontraption nærmere en hjemme MR-scanner eller tandlægerøgtenapparat, end en vokalboks. Og de følelser er ikke så tit noget, man gerne vil have til at slå igennem vokalmæssigt - medmindre man primært laver ung, teenage angst-goth.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

7.000, det var da osse en del.

Er der en marketingsmæssig fidus ved at nogen altid skal synge helt off i lydeksemplerne. Eksempelvis eksempel 2.

Det lyder jo meget lyddødt og egentlig udemærket. Om det svarer til prisen tror jeg ikke. Jeg vil muligvis blive træt af at stå i sådan en klokke. På den anden side, hvis man kan stå og indspille live på sin elektriske guitar gennem sim-amp uden at det går meget i sangmikrofonen - eller endda med den akustiske, kunne det godt gå hen og være en fed ting. Jeg tror det tit er sådan, at der bliver sat store forventninger til, hvad den egentlig kan og når blot halvdelen bliver indfriet, bliver man lidt skuffet og en del penge fattigere.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

SustainerPlayer skrev:
For 7000,- kan man komme ret langt med DIY. Og for mig ligner den der kontraption nærmere en hjemme MR-scanner eller tandlægerøgtenapparat, end en vokalboks. Og de følelser er ikke så tit noget, man gerne vil have til at slå igennem vokalmæssigt - medmindre man primært laver ung, teenage angst-goth.
lol

Tror osse man kan komme langt med 7000 og noget viden og afsat tid.

Det er osse rundt regnet 2 dage i et studie, hvilket for nogen måske var givet bedre ud.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Gode betragtninger, jeg påtænker en boks der kan skilles hurtigt i 6 stykker, en finer-bundplade på 80x80 med en form for gummi-underlag så den blir flydende, herudover en top på 80x80, og endeligt 4 sider på 80x190 hvor den ene agerer dør også, bare sådan for at skitsere det groft, ville med garanti få en bedre isolation, uanset hvor tynde man gjorde vægene, simpelthen fordi lyden ikke ville kunne fise totalt uhindret ind og ud omkring ens skuldre
SustainerPlayer skrev:Mit forslag vil være at lave nogle rammer med batts, der kan hæges op i loftet, så de danner en boks eller et hjørne omkring en.

Husk i øvrigt det er endnu vigtigere, at der er dæmpet bag sangeren end foran.

Hvis man designer det kreativt, kan de godt laves, så de kan bruges som almindelige vægabsorbers, så de ikke er i vejen, når man ikke tracker vokal.

For 7000,- kan man komme ret langt med DIY. Og for mig ligner den der kontraption nærmere en hjemme MR-scanner eller tandlægerøgtenapparat, end en vokalboks. Og de følelser er ikke så tit noget, man gerne vil have til at slå igennem vokalmæssigt - medmindre man primært laver ung, teenage angst-goth.
/Dub

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg ville faktisk have haft den, men opdagede så at den har svært ved at tage høje mikrofoner. Ellers ville den være fin til mit formål, både mht vokal og guitar. Indspiller i hjemmestudie. Jeg gider sgu ikke diy for at være ærligt. Det ville ligne lort. Man kan også bygge sine egne synthesizers og programmere sin egen software. Det gider jeg fandme heller ikke døje med. Jeg kunne nå at skrive 3 - 4 sange på den tid det ville tage at lave 8 batts til studiet.

Men det jeg har købt og sat op virker ok. Skal lige have en cloud i loftet og noget i det ene hjørne, så lever jeg uden isoen. Så hvis man er i gang med det, er det måske ikke nødvendigt. Ellers har jeg prøvet den i 4sound og den virker fint. Ser også ok pæn ud :)
Deaktiveret

Nyt svar