Anbefaling af vocal-mic (omkr. 2000 kr) til studie ?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Re: Anbefaling af vocal-mic (omkr. 2000 kr) til studie ?

Indlæg af donnievandango »

Ruun skrev:
donnievandango skrev:Jeg hører meget godt om Aston mikrofoner. Spirit modellen koster omkring 2.000 kr :-D
Aaahhh, men tæt på ;-) Det er nu deres model “Origin” der koster ca. 2 kg. “Spirit” ligger på 3 kg. Har den selv og er MEGET tilfreds for pengene.
Ja det har du d helt ret i, :oops:

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Jeg tjeckede den aston til 2000kr inde i 4 sound som havde sat 4 mikrofoner op så det var muligt at sammenligne dem mod hinanden. Den lød til at være alle penegene værd. De 2 andre mikrofoner var dobbelt så dyre bla Neumann tlm 102
Alle 4 var tilsluttet en af focusrites dyre preamps.
Andgående preamps så har jeg fornygeligt fundet min Neumann Pv76 frem fra gemmeren og den har ligepludseligt gjort mine mange dynamiske mikrofoner meget mere interessante at synge ind i. Ret utroligt.
Jeg vil anbefale du investere i Aston mikrofonen, du skal investere mange flere penge i en preamp får at få noget noget interesant ud af de mikrofoner du har liggende.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Prøv lige at tjekke mine tråde om min speak optagelser. De er alle lavet med den billige Aston.
skriver noder

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Now I’m S(h)ure! I’m an SM7Believer now! It’s simply gotta be an SM7B! :-D

Stor tak til Holger for at overbevise mig om at jeg bør give mig selv sådan en i julegave!

Audio-alkymisten fik tilført jule-guldstøv til min gamle rustne stemme, og SM7B’ eren var en væsentlig del af brygget!

Og rigtig mange tak til de andre her i tråden, for gode råd og betragtninger i forbindelse med valg af en (ordentlig) mikrofon! 8-)

Stor varm julehilsen til alle! :santa:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Velbekomme. Og så kommer du bare forbi når du har fået den, så kan vi lave et preset du kan tage udgangspunkt i evt.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Fedt - Den har jeg også på ønskelisten til senere :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg har lige hørt min ven om han vil sælge. Vender nok tilbage i weekenden.
skriver noder

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

bryla skrev:Jeg har lige hørt min ven om han vil sælge. Vender nok tilbage i weekenden.
Fint, men har lige bestilt hos Coolshop igår! Der gik GAS i den efter demoen hos Holger! :wink:

Der skal nu nok være andre der er interesserede! :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

bryla skrev:Jeg har lige hørt min ven om han vil sælge. Vender nok tilbage i weekenden.
Jeg er interesseret, nu hvor trådstarter er hoppet fra :-)

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar