Stuehøjttalere - på tv-bord ell. standere?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
hbuus
Forum Donator
Indlæg: 543
Sted: Østjylland

Stuehøjttalere - på tv-bord ell. standere?

Indlæg af hbuus »

Har et sæt Dynaudio Focus 160 standerhøjttalere, som står på Dynaudios standere, dvs. denne højttaler:
https://www.dynaudio.com/discontinued-m ... /focus-160

Lyden er god, men det ser bare så grimt ud med de standere, synes jeg :)

Kan jeg få lige så god lyd, ved at sætte dem på et almindeligt tv-bord?
(HIFI-folk vil uden tvivl sige nej, men dem skal man jo ikke altid lytte til :) )

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Du får bedre lyd hvis du bytter de højtalere + stander med et sæt Logitech pc højtalere + sub som jeg har liggende.
De højtalere er så små at det ikke betyder noget hvor de placeres. :-D

Den bedste lyd får du når højtaler er placeret i en trekant og med diskanten i (ca) ørehøjde. Her kan du opleve 3D rum i musik optagelser.
Men det gætter jeg på ikke har den store prioritet. Placer dem på tv bordet og vinkel dem lidt op af så de diskant rammer nogenlunde ørehøjde når du sidder i sofaen og sørg for at få så meget symmetri som muligt. Lige langt til hver øre.

Default avatar
hbuus
Forum Donator
Indlæg: 543
Sted: Østjylland

Indlæg af hbuus »

Haha! Fristende, men nej tak :)

Jo, god lyd har første prioritet, og jeg ved godt det med, at den optimale placering er i en ligebenet trekant med diskant i ørehøjde.
Men er det vitterligt optimalt med højttalerstandere, eller kan jeg få lige så god lyd ved f.eks. at placere højttalerne på et (højt) tv-bord, evt. en skænk?

Nyt svar