Waldorf Quantum

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Jeg synes, at det er en spændende synth (måske en lidt for spændende pris) som jeg godt kunne være interesseret i at anskaffe mig, (rant mode on) men er jeg den eneste der synes, at dens visuelle design mangler en "lækkerhed" der matcher dens flagship synth status?

Jeg kan i øvrigt heller ikke lide Rolands nye moderne design, så det kan godt være, at det bare er mig der er konservativ og gammeldags, og det burde selvfølgelig være ligegyldigt, men er det åbenbart ikke. Jeg oplever designet som sådan lidt kikset moderne med cheap ass lys og farver.

Jeg tror, at det jeg efterlyser er en tidsløs kvalitet, som jeg synes at for eksempel DSI Prophet 6 og Moog Sub 37 har. (Rant mode off)

Er der nogen der har fundet nogle gode lydeksempler ud over demoen fra Messe, som er ok men måske ikke helt får præsenteret hvad dyret rigtigt kan?


Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

petal skrev:Jeg synes, at det er en spændende synth (måske en lidt for spændende pris) som jeg godt kunne være interesseret i at anskaffe mig, (rant mode on) men er jeg den eneste der synes, at dens visuelle design mangler en "lækkerhed" der matcher dens flagship synth status?

Jeg kan i øvrigt heller ikke lide Rolands nye moderne design, så det kan godt være, at det bare er mig der er konservativ og gammeldags, og det burde selvfølgelig være ligegyldigt, men er det åbenbart ikke. Jeg oplever designet som sådan lidt kikset moderne med cheap ass lys og farver.

Jeg tror, at det jeg efterlyser er en tidsløs kvalitet, som jeg synes at for eksempel DSI Prophet 6 og Moog Sub 37 har. (Rant mode off)

Er der nogen der har fundet nogle gode lydeksempler ud over demoen fra Messe, som er ok men måske ikke helt får præsenteret hvad dyret rigtigt kan?

Nej, du er ikke den eneste der ikke bryder sig om dens look... den er alt for "glossy" at se på efter min smag, og jeg er ikke fan af pots med blank overflade, foretrækker dem med kanter/gummi-coating osv.

Men specs'ne er helt ok... bortset fra at de få demo'er der har været synes at være den typiske plastik agtige Waldorf sound der lyder lidt for poleret til mig... men det kan være det ændrer sig i kombi med filtrene når flere demo'er kommer ud, og bedre sound designere har haft fingrene i den.

Men prisen er den der spolerer det mest for mig... den er simpelthen for dyr i forhold til hvad nyt der er i den... jeg havde hellere set at de lavede den som flere synths, der hver havde én af synteserne i sig med de 8 analoge filtre.... i stedet for at hælde hele lortet i samme boks.... jeg kan kun håbe at de i fremtiden gør netop dette, for jeg gad godt en der indeholdt granular delen med de 8 analoge filtre alene, og en anden med kun Wavetable delen og analoge filtre... jeg synes Waldorf har taget munden lidt for fuld denne gang, og håber ikke de går nedenom og hjem igen, som efter de lavede WAVE...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Razmo skrev:Men prisen er den der spolerer det mest for mig... den er simpelthen for dyr i forhold til hvad nyt der er i den.
Ja det er jo ikke en nyhed når de lader Axel Hartmann slå sig løs, det er der jo set eksempler på før :D
What?

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Synes at den ser sprød ud [emoji106]


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Den er ornli syg.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Youtube-kanalen LESINDES har fået fat i en Quantum.
Her er videoerne i kronologisk rækkefølge:







Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Nogen herinde, der har prøvet den?


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

At vælge imellem Quantum og Prophet X bliver svært... det skal jeg indrømme... der er ulemper og fordele ved dem begge to :/
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Razmo skrev:At vælge imellem Quantum og Prophet X bliver svært... det skal jeg indrømme... der er ulemper og fordele ved dem begge to :/
Så giver det jo sig selv - en af hver:)

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

gs-dk skrev:
Razmo skrev:At vælge imellem Quantum og Prophet X bliver svært... det skal jeg indrømme... der er ulemper og fordele ved dem begge to :/
Så giver det jo sig selv - en af hver:)
Naah... egentligt ikke hvis man kigger lidt dybere på deres specs... så er jeg egentligt ikke så meget i tvivl alligevel... Quantum giver Prophet X røv på så mange punkter andet end lige polyfonien (og så alligevel ikke hvis man ser på opbygningen), og storage (og så alligevel ikke når man ser på mulighederne for at gemme tingene).

Jeg har valgt at droppe Prophet X som næste synth... det bliver en Quantum i stedet... jeg ville basically kunne nøjes med den alene hvis det var... den har jo det hele undtaget FM syntese, hvilket ikke gør så meget når man har alle de andre muligheder som samples og wavetables... wavetables kan give mig de muligheder jeg ikke kan få via FM, og det er nemmere at programere end FM syntese... ud over det er der flere FX options, bedre skærm, bedre keybed samt 40 modulation slot, 6 LFO, 6 Envelopes, Komplex'er modulation og et hav af andre muligheder... sætter du Prophet X op imod den synes jeg ikke det er så svært at se at den er så meget mere avanceret... og til stort set samme pris... Dave har sat Prophet X alt for dyrt efter min mening, sammenlignet med Quantum...

Begge to!? no way... bruger ikke 60.000,- på to maskiner der ligger så meget op ad hinanden... ;)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Jeg ville også klart vælge Quantum over Prophet X.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Nye demoer:


What?

Nyt svar