Billige hovedtelefoner

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Billige hovedtelefoner

Indlæg af Madelaire »

Hej alle
Som overskriften antyder er jeg på jagt efter nogle billige hovedtelefoner til studiet. De skal bruges til monitorering under indspilning, så de skal ikke kunne så meget andet end at spille musik og lukke nogenlunde af så lyden ikke går for meget i mikrofonerne. Har i nogle gode bud? Nogle der har erfaring med fx sennheiser hd201?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Har gode erfaringer med 2 sæt af disse, imponerende low end også

https://www.4sound.dk/dj/tilbehoer/head ... dt-231-pro

Skal det være endu billigere så er dem fra Philips du kan finde i varehuse og lign til ca 100 kr faktisk forbavsende anvendelige og vellydende rigtig ofte

Senheiser rører jeg ikke med en ildtang mere, såvel billige, som mine HD540 har kun været store skuffelser; mekaniske defekter, rasle-lyde, løse forbindelser, dårlig bas-respons, aftagelige ledninger der notorisk blev løse, kunne blive ved
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har til samme formål købt et par AKG kopier fra Thomann: Superlux HD-662 B
Jeg vil ikke sige at lyden er ovenud fantastisk, men på den anden side er den betydelig bedre end de fleste andre holdt op imod prisen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

DUBTEMPLE skrev: Senheiser rører jeg ikke med en ildtang mere, såvel billige, som mine HD540 har kun været store skuffelser; mekaniske defekter, rasle-lyde, løse forbindelser, dårlig bas-respons, aftagelige ledninger der notorisk blev løse, kunne blive ved
Noteret.
De beyer du linker til, omslutter de hele øret eller sidder de udenpå? De passer meget godt prismæssigt til hvad jeg forestillede mig. Har i øvrigt andre af de lidt dyrere beyer modeller som jeg er vældig glad for.
Hald, det var sgu alligevel billigt. De ser egentlig ret lækre ud. Virker de meget plastikagtige irl? - sådan konstruktionsmæssigt?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Madelaire skrev:
DUBTEMPLE skrev: Senheiser rører jeg ikke med en ildtang mere, såvel billige, som mine HD540 har kun været store skuffelser; mekaniske defekter, rasle-lyde, løse forbindelser, dårlig bas-respons, aftagelige ledninger der notorisk blev løse, kunne blive ved
Noteret.
De beyer du linker til, omslutter de hele øret eller sidder de udenpå? De passer meget godt prismæssigt til hvad jeg forestillede mig. Har i øvrigt andre af de lidt dyrere beyer modeller som jeg er vældig glad for.
Hald, det var sgu alligevel billigt. De ser egentlig ret lækre ud. Virker de meget plastikagtige irl? - sådan konstruktionsmæssigt?
De er lidt små på godt og ondt, med mine store øre har jeg øreflappen lidt under puden, men ikke noget der generer mig, og de opleves som lukkede ved brug, for de sidder tæt alligevel, på mit hoved i det mindste

David Mondrup har vist også brugt flere af dem, med tilfredshed, men fandt vist nogle nogle andre han nu er gået ovet til, der er en tråd om det, et sted :-)
Vedhæftede filer
20171112_200623.jpg
20171112_200623.jpg (936.79 KiB) Vist 323 gange
/Dub

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg synes lyden er meget hi-fi i forømtalte Beyer's

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Ja ok, det må nok komme an på en prøve så. Jeg havde tidligere nogle, der sad mere på øret end om øret. Der fik jeg lidt ømme ører efter et par timers brug.
Det med hi-fi lyd det kommer så ikke så nøje her, da jeg på ingen måde skal bruge dem til mix. Men de må selvfølgelig gerne lyde så godt som muligt. Dog prioriteres pris og evne til at lukke af højere.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

De Philips jeg nævnte er væsentligt størrer, kan ikke huske nummeret, men en ældre udgave af disse:

https://www.skiftselv.dk/hovedtelefoner ... dQQAvD_BwE

Generelt er, eller var, deres helt billige hovedtelfoner forbavsende gode
/Dub

Nyt svar