Støj - GR->Apollo Twin

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Lorenzo
Forum Donator
Indlæg: 486

Støj - GR->Apollo Twin

Indlæg af Lorenzo »

Jeg har en GR MR-1NV som går ind i en Apollo Twin og når jeg cranker GR helt op (60 i gain +10 i output) så kan jeg høre en ret tydelig støjlyd. Støjen er der også selvom jeg ikke har en mikrofon sat til preamp'en. Støjen bliver ikke bedre eller dårligere af, at koble mikrofon (SM7B) til. Støjen bliver mindre når jeg skruer ned for gainen.

Er det naturligt med støj når man vælger at cranke den helt op og der ikke er en mikrofon tændt?

Jeg bruger kæden til at indspille speak med en sm7b, men bliver nødt til at redde mig ud af støjen med en expander og det kunne være fedt at klare det uden.

Jeg har forsøgt med forskellige stikdåser forskellige steder i lejligheden, og ingen forskel.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Kan det være kablet?

Har du testet dit Twin også?

Kører du balanceret?

Bare for en god ordens skyld: du har skruet output helt op på max (+10) og gain helt op på max (+60)? Så tænker jeg måske godt der kan være lidt baggrundsstøj, men jeg kan ikke teste med min egen GR lige nu, da det står i KBH.

Medlemsavatar
Lorenzo
Forum Donator
Indlæg: 486

Indlæg af Lorenzo »

Jeg har forsøgt forskellige kabler uden ændring + balanceret og ubalanceret.

Har cranket Twin helt op (65) uden GR - og det støjer mere, nok fordi GR er mere støjsvag ift. hvor meget den giver.

Twin'en har minimum 10dB i gain - man kan ikke få den længere ned, hverken på line eller mic input, så i virkeligheden får den vel 60 + 10 + 10 når jeg skruer helt op for min GR.

Støjen blev pludselig meget bedre her til morgen, men lige pludselig kom den tilbage. Det kan måske tyde på at der er noget forstyrrende element (strømmæssigt) i bygningen (sidder i en lejlighed i en ældre bygning i Kbh). Her er helt stille, så det må være noget interference af en art, med mindre den "periodiske" støj er pga fejl i GR eller Twin'en. Det kan jeg så forsøge at udelukke ved at sætte tingene til et andet sted, så det vil jeg lige prøve.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja det kunne lyde som noget på strømmen. Jeg kører en Furman P-1400 AR E som har taget en håndfuld dB ned i støj, men det er basically en meget dyr strømskinne, da man ikke som sådan kan "rense" strømmen (som marketing ellers lægger op til).

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. snakker vi "hvid støj" eller noget brum / elektrisk stads af en art? Prøv evt. at poste et par sekunder af støjen ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Lorenzo
Forum Donator
Indlæg: 486

Indlæg af Lorenzo »

Har lige lidt støj igen i dag - med nogle nasty spikes en gang imellem.

Kan ses her: https://www.dropbox.com/sh/7oxse13ubh8q ... BlPBa?dl=0

Nyt svar