Behringer ADA8200 Ultragain

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
mica
Medlem
Indlæg: 1046
Sted: København

Behringer ADA8200 Ultragain

Indlæg af mica »

Er det stadig den her man køber hvis man lige skal bruge nogle flere line I/O over ADAT?
Jeg løber hurtigt tør for I/O på min Apollo Duo når jeg gerne vil have integreret lidt flere af mine 500-enheder (comp/eq og en Lexicon PCM70). Er det en ok løsning eller skal man man op i RME segmentet for at det rykker?
SÆLGER MACBOOK PRO 2017!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Prisforskellen gør nok at jeg ville købe en ADA8200 for at finde ud af om behovet ikke er dækket med den, evt gennem tysken, så kan den jo komme retur hvis du ikke er tilfreds med kvaliteten.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Jeg har 2 stk. ADA8200 - intet at brokke sig over. De fungerer fremragende som synth input til mit Clarett 8PreX lydkort


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

RME er at foretrække til selve lydkortet, grundet suveræn hardware, suveræn latency, bedste drivere, og bedste support af drivere på sigt, osv,..

På converter fronten kan der dog med fordel spares idet praktisk taget ingen kan høre den minimale forskel der er på bundlinien, (om nogen),..

IMHO vil det altid være bedre at bruge resourcerne andre steder frem for at hælde voldsomme beløb i en kostbar

Både ADA8000 og ADA8200 er fine convertere, i sidstnævnte skulle de have udryddet børnesygdommene, (som tusindvis af brugere dog har levet med, og fået gode resultater i kassen, år ud og ind).

Jeg har ikke set nogle negative kommentarer om ADA8200 ,.. men gør evt en search på KVR og GS

Er selv ved at samle 3-4 stykker brugte ADA8000, hvor jeg simpelthen forbedre lidt på små-skavankerne, fordi jeg kan :dollargrin:

Ellers havde jeg helt klart købt ADA8200 ,.. evt en brugt jeg kunne skyde videre med minimalt tab óm nødvendigt
/Dub

Medlemsavatar
mica
Medlem
Indlæg: 1046
Sted: København

Indlæg af mica »

Fandt lige ud af jeg faktisk har en ADA8000 liggende i kælderen :) Den må jeg lige prøve først.. Hvilke mods kan man selv lave Dubtemple? (Har lavet en del DIY ting gennem årene)
SÆLGER MACBOOK PRO 2017!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mica skrev:Fandt lige ud af jeg faktisk har en ADA8000 liggende i kælderen :) Den må jeg lige prøve først.. Hvilke mods kan man selv lave Dubtemple? (Har lavet en del DIY ting gennem årene)
Hehe, sig lige til hvis den ADA8000 skal sælges billigt :wink:

Selv har jeg mest interesse i at lave de gængse mods på strømforsynings-delen ,.. de lider alle af overophedning ,.. en del af dem dør som følge

Det er spændings regulatorerne i almindelighed og LM317 i særdeleshed, der gaber over en latterlig høj spænding, ren fejl-konstruktion

Derudover er der meget på nettet, sider og fora, f.eks. her http://www.inf.ufrgs.br/~johann/ada8000/

Ud over diverse med strømforsyning kan jeg lige på stående fod huske følgende:

1. DC-kobling af indgange
2. DC-kobling af udgange
3. Forbedring af kondensatorer
4. Bedre op-amps
5. Direct bypass input pre-amp, således at input ryger mere direkte i converter

Jeg har desværre endu ikke en direkte link-samling men der er masser derude, mener også Gyraf har lavet en mod

Hvis du ikke selv kan finde diagrammet så giv lige lyd :wink:
/Dub

Nyt svar