TC Juno-60 Chorus pedal?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

TC Juno-60 Chorus pedal?

Indlæg af Nicolai »

[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Med det navn, og tc som fabrikant, så kan jeg ikke lade være med at tænke, at det er Behringer der står bag, og langsomt men sikkert vil give tc det samme ry som Behringer... som copycats... lidt ambivalent...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Selvom det er Behringer der ejer TC, handler det vel i bund og grund om hvordan produktet lyder ell. hvad? TC's algoritmer fejler jo som sådan ikke noget hvis man kan lide hvad de laver, uanset om det er Behringer der står bag.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Der er ikke rigtig noget TC længere - alle deres gamle pedaludviklere arbejder nu hos Lunastone - Jeg har tabt alt for det firma - specielt når det kommer til guitareffekter.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Smittefar skrev:Der er ikke rigtig noget TC længere - alle deres gamle pedaludviklere arbejder nu hos Lunastone - Jeg har tabt alt for det firma - specielt når det kommer til guitareffekter.
"Alle" er nok liiiiiiiige at stramme den... Allan Strand har vist kun lige samlet en lille håndfuld indtil videre... Men det kan da godt ende med at gå den vej....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Sjamus skrev:Selvom det er Behringer der ejer TC, handler det vel i bund og grund om hvordan produktet lyder ell. hvad? TC's algoritmer fejler jo som sådan ikke noget hvis man kan lide hvad de laver, uanset om det er Behringer der står bag.
Det jeg hæfter mig ved er, at det her er det første tc. produkt der direkte oser af plagiat... præcis som Behringer har været kendt for længe... jeg får slet ikke fornemmelsen af et tc produkt her, men et Behringer produkt forklædt som tc.... jeg tænker; hvorfor i alverden kalde den JUNE-60!? ... for det første er det tydeligt at navnet skal lyde som JUNO, hvorfor ikke bare kalde den det den ER, og være clean, eller hvis det giver copyright problem, så kalde den noget helt andet, så Behringer snart kunne få et ry for at lave helt egne produkter?

De er selv ude om, at de fastholdes i det ry når de laver sådan noget her... nu havde de ellers lavet deres egne i en længere periode, men så kom Model D... og nu JUNE-60...

vi er enige i, at det handler om lyden i sidste ende... og prisen... men jeg forstår bare ikke hvorfor Behringer behøver klæbe sig sådan op af andre... men de var vel bange for at stod der "Behringer" på at så ville folk gå uden om den, så den skal lyde hen ad JUNO og have tc logoet på? ... jeg vil sige, at hvis de forsøgte at skjule det, så er det en meget dårlig forklædning :lol:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Nyt svar