TC Electronic M100 multieffekt - 100$/830 kr

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hmm.. Er det bare mig (og Synthtopia) den er feset forbi der i sommers?


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja? Det link har jeg allerede postet.. :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Det virker til at være en nifty lille boks. Kunne jeg sgu godt overveje.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:
Ja? Det link har jeg allerede postet.. :)
Jeg misforstod nok dit forrige indlæg?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:
Christoffer I. N. skrev:
Ja? Det link har jeg allerede postet.. :)
Jeg misforstod nok dit forrige indlæg?
Ah, det er da muligt. Jeg tog thomann linket med i første indlæg fordi der bare stod "100$", og det ville være dejligt med en dansk pris-reference inkl. moms.

Ang. om jeg havde misset den, jeg lagde mærke til upload datoer på youtube og soundcloud, og at den har kunnet købes hos Thomann siden August.

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Den er ret fed. Nogen herinde, der har prøvet den?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

En ting er i hvert fald sikkert... quickstart manualen bærer tydeligt præg af hvem der styrer tc i dag ;) se opsætningsdiagrammerne :D
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Er der nogen, der tror på, at den kan levere bedre lyd, end hvad man kan opnå med diverse gratis plugins?
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Ved godt prisen er fin... men at der tilsyneladende kun er to parametre at ændre på pr FX gør den lidt begrænset... ved timebased effekter bruger man Tap Tempo knappen til at sætte tiden hvilket i sig selv umuliggør at indstille tiden præcist som via en knob... og den fysiske knob har så én parameter...... med mindre det er en ikke tidsbaseret FX, så bruges Tap Tempo knappen til at skifte mellem to parametre på knob'en... det vil altså sige TO justerbare parametre per FX? ... jeg ved ikke... synes det er for lidt.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Razmo skrev:Ved godt prisen er fin... men at der tilsyneladende kun er to parametre at ændre på pr FX gør den lidt begrænset... ved timebased effekter bruger man Tap Tempo knappen til at sætte tiden hvilket i sig selv umuliggør at indstille tiden præcist som via en knob... og den fysiske knob har så én parameter...... med mindre det er en ikke tidsbaseret FX, så bruges Tap Tempo knappen til at skifte mellem to parametre på knob'en... det vil altså sige TO justerbare parametre per FX? ... jeg ved ikke... synes det er for lidt.
Ja, men den er her løsning er jo heller ikke for folk der vil have 100 justerbare parametre på deres Lexicon verb, vel. :) Hvis man vil købe adgang til 16 mere eller mindre forskellige, balancerede stereo effekter i en hardware boks, til 8-900 kr, så tror jeg godt man kan leve med 1-2 justerbare parametre.
Smittefar skrev:Er der nogen, der tror på, at den kan levere bedre lyd, end hvad man kan opnå med diverse gratis plugins?
Ja, det er jo et godt spørgsmål. Der findes fine gratis chorus, delay, ja sådan set også reverbs. Jeg har ikke ordentligt styr på gratis pitch shiftere.
Men er det overhovedet relevant at snakke om plugins iforhold til sådan en billig løsning her? Den henvender sig vel mest til folk der ikke er computer-baserede.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Christoffer I. N. skrev:
Razmo skrev:Ved godt prisen er fin... men at der tilsyneladende kun er to parametre at ændre på pr FX gør den lidt begrænset... ved timebased effekter bruger man Tap Tempo knappen til at sætte tiden hvilket i sig selv umuliggør at indstille tiden præcist som via en knob... og den fysiske knob har så én parameter...... med mindre det er en ikke tidsbaseret FX, så bruges Tap Tempo knappen til at skifte mellem to parametre på knob'en... det vil altså sige TO justerbare parametre per FX? ... jeg ved ikke... synes det er for lidt.
Ja, men den er her løsning er jo heller ikke for folk der vil have 100 justerbare parametre på deres Lexicon verb, vel. :) Hvis man vil købe adgang til 16 mere eller mindre forskellige, balancerede stereo effekter i en hardware boks, til 8-900 kr, så tror jeg godt man kan leve med 1-2 justerbare parametre.
Smittefar skrev:Er der nogen, der tror på, at den kan levere bedre lyd, end hvad man kan opnå med diverse gratis plugins?
Ja, det er jo et godt spørgsmål. Der findes fine gratis chorus, delay, ja sådan set også reverbs. Jeg har ikke ordentligt styr på gratis pitch shiftere.
Men er det overhovedet relevant at snakke om plugins iforhold til sådan en billig løsning her? Den henvender sig vel mest til folk der ikke er computer-baserede.
Den vil nok virke for nogle, men jeg kan ikke se at sølle tre knobs i alt (3 parametre) og en tap tempo switch kan have den store indvirkning på prisen... jeg vil sige, at for nogle effekter er to rigeligt, når det bare er denne type "set and go" FX... jeg kan helt bestemt se en pointe i en simpel maskine... men det begrænser nogle enkelte effekter temmelig meget i parametre man næsten altid har brug for... Delay f.eks. ville for mig mangle en indstilling til at justere et filter i feedback så delays bliver mørkere og mørkere... plus at der slet ikke ER nogen PingPong delay som er ret brugbar (for mig i hvert fald)... Reverb vil uden tvivl også mange noget... osv. osv... jeg vil sige, at havde der bare været TRE justerbare parametre pr. FX, så havde jeg været interesseret, så længe der også havde været en pingpong delay... men ok... det er mine præferencer... der skal nok være folk der kan bruge det den kan, så all the power til dem... jeg havde måske bare set at man kunne få en billig lille FX, med de vigtigste parametre, nemt editerbar, som man kunne smide direkte efter en synth.... de er jo temmelig billige, så man kunne købe flere for at dedikere en til en enkelt synth frem for AUX send/return... men parameter-lack og manglende pingpong gør det til en no-go for mig.... en skam for resten lyder virkeligt ok :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Gad vide om der også står TC på noget af det inden i, og hvor stort overlappet er med f.eks. det man får i Behringer-mixer med effekter.
Nobody noes.

Medlemsavatar
Brinkand
Forum Donator
Indlæg: 174
Sted: Nordjylland

Indlæg af Brinkand »

Jeg tror næppe det er Behringer med TC logo. Det ville være at skyde sig selv i foden.

Størrelsen er da sikkert fin til nogle, men jeg skifter ikke min M300 ud med denne, og med de brugtpriser der er på M300 og M350 tror jeg den får det svært. Og så har man flere kontroller, MIDI, presets og SPDIF IO. Jeg kan ikke vurdere ud fra lydklippene ovenfor om den har fået bedre algoritmer.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Brinkand skrev:Jeg tror næppe det er Behringer med TC logo. Det ville være at skyde sig selv i foden.

Størrelsen er da sikkert fin til nogle, men jeg skifter ikke min M300 ud med denne, og med de brugtpriser der er på M300 og M350 tror jeg den får det svært. Og så har man flere kontroller, MIDI, presets og SPDIF IO. Jeg kan ikke vurdere ud fra lydklippene ovenfor om den har fået bedre algoritmer.
Det ville ellers ikke være første gang. Det er ikke længe siden, TC introducerede 'nye' guitar pedaler, der blot er Behringers gamle serie i nye kasser.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Når det er sagt ligner det her mest af alt en af TCs egne 15 år gamle discount maskiner i ny kasse

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Det er da helt tydeligt at prisen har været driveren her. De har set et hul i markedet og har implementeret de features der var mulige til prisen.

Jeg havde også gerne set en dedikeret tempo funktion, men til prisen synes jeg feature sættet er helt i orden.

Det virker til de går efter os som er gået hardware vejen, og nu bruger guitar pedaler til diverse effekter.

Jeg tror i hvert fald jeg skal have en, da der ikke rigtig findes nogen multi effekter i det prisleje/den størrelse. Algoritmerne fejler umiddelbart ikke noget, men det er selvfølgelig ikke bricasti klange man får til den pris.

Medlemsavatar
mush
Medlem
Indlæg: 225
Sted: Frederiksberg

Indlæg af mush »

Morten B skrev: Jeg tror i hvert fald jeg skal have en, da der ikke rigtig findes nogen multi effekter i det prisleje/den størrelse. Algoritmerne fejler umiddelbart ikke noget, men det er selvfølgelig ikke bricasti klange man får til den pris.
Jeg har 3 styks Boss VF-1 i den størrelse (half-rack). De er noget dybere og i min mening mere spendende. Jeg har betalt mellem 400 og 700 for dem. Jeg har en stor samling digitale effekter i mine rack, men TC er ikke direkte et af de brands jeg bruger mest. Eventide, Lexicon og gamle Sony er de som kør mest hos mig.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

mush skrev:
Jeg har 3 styks Boss VF-1 i den størrelse (half-rack). De er noget dybere og i min mening mere spendende. Jeg har betalt mellem 400 og 700 for dem. Jeg har en stor samling digitale effekter i mine rack, men TC er ikke direkte et af de brands jeg bruger mest. Eventide, Lexicon og gamle Sony er de som kør mest hos mig.
Cool, tak for tippet, vil da lige tjekke den lille boss fætter ud.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og det samme her, som andre TC/Behringer/Klark/Midas osv. tråde. M100 er også faldet i pris.
https://www.thomann.de/dk/tc_electronic_m100.htm
https://www.gear4music.dk/da/Guitar-og- ... essor/1ZZZ

Nyt svar