Behringer ADA8000, defekte supply's + høj varmeudvikling ?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Behringer ADA8000, defekte supply's + høj varmeudvikling ?

Indlæg af DUBTEMPLE »

Har aldrig hørt om problemet før nu ,.. men google kan fortælle mig at det faktisk er en realitet med disse Behringer konvertere

Jeg er interesseret i om nogen kan kaste lys over emnet

Mit spørgsmål er grundlæggende: Når og hvis strømforsyningen dør ,.. dør den så alene ,..eller er det almindeligt at resten af kredsløbet også svedes af ????

(er blevet tilbudt to, som begge er ramt af fejlen, vil vide hvordan ods er for at helbrede dem)
/Dub

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Det ved jeg ikke, men de lyder af lort. Jeg har haft en, og jeg fandt den decideret ubrugelig ifht lydkvalitet.

Den nye model, ada8200 skulle efter sigende være ok.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ting der dør er ofte fordi noget ikke er i balance længere, så hvis en spænding er stukket af kan det sagtens have grillet flere ting hvorefter strømforsyningen har lagt sig på ryggen.
På den anden side kan det også bare være en komponent der er stået af og der så ikke er korrekt forbindelse længere.

Jeg har brugt ADA8000, og selv om det måske ikke er verdens bedste preamp, har jeg ikke haft noget at udsætte på den, har mistænket den mange gange, men ved eftertest var det aldrig dens skyld at noget lød dårligt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Gyraf
Professor i DIY
Indlæg: 658
Sted: Aarhus (Lyd-) Havn

Indlæg af Gyraf »

Check på groupdiy.org - det handler vist om for høj spænding og derved for megen varme at afsætte, der over årene futter den af...

Jakob E.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Gyraf skrev:Check på groupdiy.org - det handler vist om for høj spænding og derved for megen varme at afsætte, der over årene futter den af...

Jakob E.
Tak Jakob, Søren, Mikkels :-)

Har skrevet på GDIY for et par dage siden, og besluttet at se om der kan komme en handel i stand, venter nu svar fra sælger

Har siden fået fat i diagram

Jeg regner med at supply skal ændres en del, eller ombygges helt, hvis trafo'er virker vil de blive genanvendt, men spænding ev droslet ned,..

Det er vist især LM317 der pines
/Dub

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Jeg bruger 2 stk. ADA8200. De fungerer aldeles fremragende. Hvorfor bruge tid på en ADA8000, hvis den er defekt - kan det ikke bedre svare sig at købe en ny ADA8200 med 3 års garanti for de 1500kr som den vist koster hos Thomann?


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

fugmann skrev:Jeg bruger 2 stk. ADA8200. De fungerer aldeles fremragende. Hvorfor bruge tid på en ADA8000, hvis den er defekt - kan det ikke bedre svare sig at købe en ny ADA8200 med 3 års garanti for de 1500kr som den vist koster hos Thomann?
Sent from my iPad using Tapatalk
Ku købe alle de ADA8200 jeg ville, men prioriterer nok lidt anderledes, og får således, med en beskeden indtægt, alligevel råd til 4 x MC, 2 x Bil, rejser, hus i sverige, og en masse andet guf og gear :wink:

Mere alvorligt: gider principielt ikke give over 5-600 kr for en ADA, uanset typen, har allerede en ADA8000, den gav jeg 500 kr for, skal bruge en 2-3 stykker mere, hvorfor den samlede pris også ville summe op. Og ser selvfølgelig helst 3-4 helt ens convertere i racket.

En yderligere grund til IKKE at købe en ADA8200 er at jeg kun har diagram og service manual til ADA8000, jeg vil gerne være 100 pct selvhjulpen, have diagrammer til de ting der befinder sig i studiet, og begrænse mig til EN type, som jeg så kender til bunds.

En smule elektronik-projekter er også på ønskelisten, for at holde min gamle uddannelse og interesse ved lige, dette med ADA8000 blir så EN af tingene, der en masse mods og forbedringer der kan gøres næsten gratis, og en stor viden omkring NETOP denne model opbygget, og tilgængelig online.

Men generelt, hvis man kun skal bruge en enkelt unit, har penge nok, og iøvrig ikke gider noget bøvl, eller roden med tingene, så har du ret :thumbup:

De to ADA8000 skulle lande hos mig inden for de nærmeste uger.

BTW, jeg skal huske på det med den DD400, hvis jeg kommer forbi oppe nord på :-)
/Dub

Nyt svar