Støj på Adam A77X

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Støj på Adam A77X

Indlæg af fugmann »

Hej folkens,

Jeg har støj fra den ene enhed på min ene A77X monitor. Som jeg husker det, er hver enhed forsynet med hver sin forstærker. Kan det være forstærkeren, der trænger til en udskiftning eller reparation? Støjen høre rigtig, når der ikke spilles. Det er altså ikke en enhed, der er brændt af.

Hvad tænker I?


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ikke lige det man håber på, eller forventer, når man har købt en højtaler i den klasse,..

Tror det KAN være rigtigt, at der er separate forstærkere, men husk også under din diagnose at den ene af enhederne filtreres væk over ca 400 hz

(der er vist det der kaldes et "2.5 vejs" system)

Det vil sige fejlen kan både ligge i en af forstærkerne, eller i 400 hz filtret i den ene gren,..

En anden betragtning må være, at hvis støjen er meget højfrekvent, så kan stamme fra længere tilbage i systemet, grunden til at du kun hører støjen i den ene enhed kunne så simpelthen være fordi at der filtreres bort over 400 hz
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det er lige blevet beskrevet i en anden tråd ;-)
Joachip skrev:Jeg lagde lige mærke til en pudsig detalje vedrørende Adam A77x: "The special feature of the A77X is its 2 1⁄2-way system. Both 7” woofers start to work together at 38 Hz and at 400 Hz one woofer fades out and only the second woofer continues to operate in the midrange up to 3 kHz."
/Dub

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Støjen lyder som hvis man roder ved en jackstik på en gammel synth - altså lidt som en knitren. Det er ikke en højfrekvent støj og den kommer KUN ud af den ene enhed på den ene monitor


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Har du prøvet at sætte enheden i en anden stikkontakt, hvor der ikke er tilsluttet andre ting?
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Ja, har forsøgt. Støjen kommer kun periodisk fra en ene basenhed i den ene monitor. Der kan være dage, hvor den ikke opstår.


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

fugmann skrev:Ja, har forsøgt. Støjen kommer kun periodisk fra en ene basenhed i den ene monitor. Der kan være dage, hvor den ikke opstår.


Sent from my iPad using Tapatalk

det berømte tillægsspørgsmål: Jeg har selv haft lidt periodevis støj fra min ene Adam A7X, hvilket tilsyneladende opstod, når en nabo kørte med en gammel elmaskine af en slags. Eller måske har du selv en eller anden uskærmet ældre el-ting kørende en gang imellem. Hvis du ike allerede har tjekket det, så er det måske værd at undersøge.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Nyt svar