Liste med hands-on Polysynths

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Re: Liste med hands-on Polysynths

Indlæg af Hoby »

Den er digital, og tror ikke at den helt kan leve op til dit manifest, men hvad med Modor nf-1?

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Korg Polysix. Ikke digital, men ellers opfylder den kriterierne.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Hoby skrev:Den er digital, og tror ikke at den helt kan leve op til dit manifest, men hvad med Modor nf-1?
Den har jeg kigget på, og den har nogle dobbelt funktioner med knobs mener jeg at huske... jeg kender faktisk ikke mange 100% digitale der er helt fri for dobbelt funktioner, og "under the hood" ting... eneste jeg lige kan komme på er Streichfett...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

david mondrup skrev:Korg Polysix. Ikke digital, men ellers opfylder den kriterierne.
Det er rigtigt! ... burde jeg have fundet ud af selv, har jo haft en :D
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Razmo skrev:
david mondrup skrev:Korg Polysix. Ikke digital, men ellers opfylder den kriterierne.
Det er rigtigt! ... burde jeg have fundet ud af selv, har jo haft en :D
:thumbup:

Der er jo også Juno'erne ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Har kigget på JP-8080 (og det gælder vel også JP-8000 så formoder jeg)... den/de har en "panel select" knob der vidst ser ud til at skifte hele editerings panelet imellem to presets for upper og lower... det er en dealbreaker, for så har alle knobs mere end én funktion... så snart du skifter til enten upper eller lower, vil knappernes position ikke huskes... desværre...

Det er ret svært så snart det er omfattende digitale polysynths, for de har som regel altid så mange funktioner at det er umuligt at gøre dem til en one-knob-per-function maskine.... nogle få kommer tæt på, men synes aldrig helt derhen...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Failer nord leadsene ikke på deres 4 layers? Gør jo at knapperne ikke længere har de rigtige værdier som med jp8000s 2 layers?

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Hvad med Creamware serien?

creamware minimax
creamware pro 12
creamware odyssey
What?

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Akai Timbre Wolf?
What?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

mik_c skrev:Failer nord leadsene ikke på deres 4 layers? Gør jo at knapperne ikke længere har de rigtige værdier som med jp8000s 2 layers?
Jo det gør de jo så :/ ... det er svært at vide med alle de funktioner de digitale normalt har... det er faktisk skræmmende få polysynths der er one-knob-per function maskiner... det er mest de ældre maskiner fra 80'erne og slut 70'erne synes jeg at fornemme... men det er specielt svært at finde digitale maskiner der er det.

De eneste to jeg pt. har i sinde at få jeg VED der er sådan, er Dreadbox Abyss, og Vermona Perfourmer ... mangler Perfourmer'en endnu, men ellers kan jeg ikke finde nogen rigtigt...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

teevee skrev:Akai Timbre Wolf?
Er Timbre Wolf polyfonisk? ... hvis ja, så er den vel god nok, selv om den har et noget blakket ry :D

De andre fra Creamware burde også være ja... dem må jeg lige nærstudere...

Det lader til der rent faktisk er en niche for digitale OKPF (forkorter det nu, gider ikke skrive One Knob Per Function i fuld længde mere :D) maskiner... sidder også og tænker lige nu, at jeg godt gad at have en controller designet specifikt til min gamle yndlinssynth, Waldorf Pulse (1'eren)... den er dog ikke polyfonisk... bare lidt ønsketænkning.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Studiologic Sledge er viiirkelig tæt på at leve op til kriterierne .. især da den har manual mode som nord lead hvor alle knapper er som i deres nuværende funktion. Det eneste jeg lige kan se er at de to LFOer deler knapper :/ .. så den er der ikke 100% meeen næsten :D

Og Yamaha Reface CS

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Razmo skrev:
teevee skrev:Akai Timbre Wolf?
Er Timbre Wolf polyfonisk? ... hvis ja, så er den vel god nok, selv om den har et noget blakket ry :D

Kilde: Link
Configurable as 4 mono synths, a 4-voice unison or a 4-voice polysynth
What?

Nyt svar