MCI JH-110 virker ikke: reperation eller et par tips?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
WarmJet
Røvballemusiker
Røvballemusiker

MCI JH-110 virker ikke: reperation eller et par tips?

Indlæg Skrevet: 22. aug 2017, 15:08

Hej lydmaskinefolk!
Det er ikke meget I hører fra mig, men håber I har tid og lyst til at hjælpe alligevel.

En kammerat gav mig en smuk gammel MCI JH-110 A 2-spors båndoptager. Selvsagt er jeg begejstret, da jeg længe har ville have en god tospors at mixe ned til fra min 16-spors Fostex.

Den vil ikke flytte bånd. Har bestilt et kabel hjem til transport sektionen og ting lyser op som de skal. I hvert fald de første fem minutter. Derefter er der ingen reaktion fra play knappen. Trykrullen bevæger sig ikke når jeg trykker play og den kan ikke spole frem og tilbage. Kan høre motorerne når jeg forsøger at spole. Den har også takket mig for min indsats ved at give mig stød omend dette nok mere skyldes at vores ydmyge studie ikke er jordet overhovedet :lol:

Nogen tips? Eller kender I til nogen der kan fikse en MCI? Helst nær Århus, da maskinen vejer omkring 70 kilo.

Vil virkelig helst være fri for at splitte den op og sælge dele på Ebay. Og har ikke råd til en maskine og efter alt hvad jeg har læst er MCI lige hvad jeg er efter til en klassisk rock 'n' roll lyd.

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"