KRK V8 monitors?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

KRK V8 monitors?

Indlæg af Klaja »

Hej Maskinister

Jeg er blevet tilbudt et sæt KVK V8 (første generation) i bytte for min Euphonix Artist Control

Jeg er egentlig ikke i tvivl om, at det er en bedre monitor end mine gamle Tannoy (eller hvad???)

Nogen der kan sige noget om fornuftigt om disse monotors? Jeg tænker f.eks. at jeg ikke nødvendigvis behøver en sub med det sæt?!

Lyder det som en fornuft handel?

Mvh. Martin
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg kender kun til KRK RK6 som havde noget mere bas end KR5, så jeg tænker da at en 8" måske gør det godt, men alt er jo relativt.

Hvis dit lokale er dæmpet meget, vil det jo æde noget af deres energi. Og de er heller ikke helt nye længere, så du må sætte værdi på begge produkter før de kan holdes op mod hinanden.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Jeg lånte et sæt VXT8, de var for store til mig (fysisk størrelse), men jeg var faktisk ret glad for dem udover det...

Fandt jeg dem til en fin pris ville jeg hoppe på dem når jeg skal lave lille hjemmestudie i mit nye kælder-projekt...

Tannoy har jeg så tilgengæld aldrig prøvet.

EDIT: havde læst forkert at det var V8, dem kender jeg ikke.
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Jeg har krk rk8, og de er superfede, men der er virkelig meget bas på dem.

Plus min ene enhed er gået i stykker, og jeg tror det er den ene capacitator der er stået af, og det skulle være et udbredt problem. Men de er fede, og jeg har været/er virkelig glade for dem:)

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Hald skrev:Jeg kender kun til KRK RK6 som havde noget mere bas end KR5, så jeg tænker da at en 8" måske gør det godt, men alt er jo relativt.

Hvis dit lokale er dæmpet meget, vil det jo æde noget af deres energi. Og de er heller ikke helt nye længere, så du må sætte værdi på begge produkter før de kan holdes op mod hinanden.
Hej Hald

Mht. værdi så har jeg sat min controller til 4500,- Jeg ved ikke hvad sælger tænker om værdi, men vi bytter lige over, hvis der bliver aktuelt.
Der er et tilsvarende sæt V8'ere på dba inklusiv S10 sub'en til 7000,-

Mvh. Martin
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg solgte mine KRK VXT8'ere for 4500,- for nogle år siden. Jeg ville ikke give så meget for den gamle udgave. YMMV.

Default avatar
RedLab
Medlem
Indlæg: 12

Indlæg af RedLab »

KRK V8 er rigtig gode monitors. Har selv et par.

Kvalitets og (størrelses-)mæssigt er de på linje med Genelecs 8040'ere. Lydsmæssigt er de også ret beslægtede.

To my knowledge skulle første generation V desuden være den bedste (har dog ingen erfaring med V4). V2 var, så vidt jeg ved, et forsøg på at opnå samme gode lyd som V til en lidt billigere pris med lidt billigere komponenter (hvilket de for så vidt lykkedes fint med). Vxt er mere tricky at sammenligne med, da der er tale om en anden teknologi og grundlyd, har dog læst mig til at mange foretrækker V-serien, men her er der nok mere tale om, hvilken lydmæssig tilgang, man foretrækker. For what it's worth - V8: made in US. Vxt8: made in China

Medlemsavatar
fortytwo
Medlem
Indlæg: 428
Sted: 2300

Indlæg af fortytwo »

Jeg har et sæt V8'er, 2.gen, som er super fede, men jeg gav altså kun 2800 for dem, inkl. levering.

De er lidt presence agtige, men det kan jo være fedt, hvis man godt kan li' det.

Hvilke Tannoy er det du har?
Knowledge is good
Rock is good
The knowledge of rock is good

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Hey drenge

Der tegner sig et billede af, at værdien af min controller og monitorene ikke helt matcher. Jeg kan ikke se hvor gamle V8'erne er, men de må jo have nogen år på bagen...

Jeg tror jeg springer over denne gang!

Tak for jeres input!

Det er et sæt Tannoy Reveal (de gamle blågrønne) jeg har nu

Mvh. Martin
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Nyt svar