EMU Procussion

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

EMU Procussion

Indlæg af fugmann »

Hej folkens,

Jeg har en EMU Procussion stående, som jeg ikke benytter. Måske er det lidt synd. Hvilken MIDI sequencer vil I anbefale at benytte sammen med den? Tænker måske Beatstep Pro?

PS. Gider ikke software


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

fugmann skrev:Hej folkens,

Jeg har en EMU Procussion stående, som jeg ikke benytter. Måske er det lidt synd. Hvilken MIDI sequencer vil I anbefale at benytte sammen med den? Tænker måske Beatstep Pro?

PS. Gider ikke software
Det er også et stykke software inde i din Beatstep Pro som styre den ...så teoretisk set er Beatstep Pro også software...
What?

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

teevee skrev:
fugmann skrev:Hej folkens,

Jeg har en EMU Procussion stående, som jeg ikke benytter. Måske er det lidt synd. Hvilken MIDI sequencer vil I anbefale at benytte sammen med den? Tænker måske Beatstep Pro?

PS. Gider ikke software
Det er også et stykke software inde i din Beatstep Pro som styre den ...så teoretisk set er Beatstep Pro også software...
Tror godt du ved, hvad jeg mener, Teevee ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Var det mig ville jeg sample alle de rå samples, så sælge maskinen og så ellers købe en Elektron DigiTakt... så kan du også putte i den lige hvad du har lyst til, inkl. alle procussion samples... plus du får en avanceret step sequencer, der endda kan sequence otte lyde mere ud over sine egne otte... Jeg overvejer i hvert fald kraftigt at købe en... og så kan man have alle gamle drumboxes i den... det er bare at smide dem ind på den 1GB store Flash Drive på DigiTakt... den ser ekstremt intuitiv ud at bruge synes jeg... eneste prob. er at den ikke tager stereo samples...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg har samplet min og den kom over 9 GB - så hvis man er lidt grundig, så fylder den hurtigt som sample.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

gs-dk skrev:Jeg har samplet min og den kom over 9 GB - så hvis man er lidt grundig, så fylder den hurtigt som sample.
9GB? ... jeg tvivler på der er 9GB samples i den maskine, så du må da have optaget den i større rate og bit dybde, og flere versioner? ... hvis det bare er de rå samples i maskinen burde de ikke fylde så meget tror jeg....
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det tror jeg heller ikke, at der er. Der gik nok lidt 24 bit i den - men der er faktisk mange samples - og jeg tog alle de presets, der er. Jeg brugte Keymap Pro til det, så det tog en nats tid (hurra for automatisering). Ubegribeligt at det firmas software ikke er kommet på banen for alvor siden Apple købte det. Autosampler og Keymap Pro er kongesoftware!

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Razmo skrev:Var det mig ville jeg sample alle de rå samples, så sælge maskinen og så ellers købe en Elektron DigiTakt... så kan du også putte i den lige hvad du har lyst til, inkl. alle procussion samples... plus du får en avanceret step sequencer, der endda kan sequence otte lyde mere ud over sine egne otte... Jeg overvejer i hvert fald kraftigt at købe en... og så kan man have alle gamle drumboxes i den... det er bare at smide dem ind på den 1GB store Flash Drive på DigiTakt... den ser ekstremt intuitiv ud at bruge synes jeg... eneste prob. er at den ikke tager stereo samples...
Er der ikke noget med at Digitakt kun kan håndtere samples i mono?


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

fugmann skrev:
Razmo skrev:Var det mig ville jeg sample alle de rå samples, så sælge maskinen og så ellers købe en Elektron DigiTakt... så kan du også putte i den lige hvad du har lyst til, inkl. alle procussion samples... plus du får en avanceret step sequencer, der endda kan sequence otte lyde mere ud over sine egne otte... Jeg overvejer i hvert fald kraftigt at købe en... og så kan man have alle gamle drumboxes i den... det er bare at smide dem ind på den 1GB store Flash Drive på DigiTakt... den ser ekstremt intuitiv ud at bruge synes jeg... eneste prob. er at den ikke tager stereo samples...
Er der ikke noget med at Digitakt kun kan håndtere samples i mono?


Sent from my iPad using Tapatalk
Jo, det skrev jeg til sidst i indlægget :-D

Men er det til trommesamples only, synes jeg ikke det er et større problem, da maskinen har både delay og reverb indbygget... det er de færreste trommesamples der behøver stereo efter min mening, andet end hvad ping-pong delay og reverb angår, samt stereo panning, og DigiTakt har det hele, og gør den derfor i stand til at arbejde stand-alone uden at skulle tænke på eksterne FX, eller multi outputs for individuel bearbejdning. Det er hvad jeg synes er godt ved den, plus den indbyggede 1GB FLASH drive, så man bare kan fylde samples på uden at tænke på at skulle overføre frem og tilbage mellem computer og maskine... 1GB er rigeligt til temmelig mange trommesamples, specielt i mono... den virker bare til at være en rigtig god stand-alone trommeboks til samples, og sequenceren, hvis man bruger sådan en, er jo også ret avanceret med parameter locks osv... flot display med waveform view og editing osv... Jeg indrømmer at jeg også ville ønske den kunne stereo samples, men du kan jo altid loade en delt L/R sample ind på to pads, og hardpan'e dem L/R, selv om stereo support jo havde været en del mere intuitivt... og heller ikke ville tage to pads hvilket kan være et problem, når man kun har 8 pads... men still... jeg tror jeg anskaffer mig en på et tidspunkt, bare som ren trommeboks, og så glemme alt om andre trommemaskiner...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Fik aldrig rigtig svar - hvilken hardware sequencer kunne være velegnet til at arbejde sammen med Procussion?


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Hvis det er til percussion ved jeg slet ikke om der findes noget i hardware der fungerer ligesom en trommemaskine-sequencer... der er i forvejen ikke meget at vælge imellem hvad angår synth sequencere... hvis det er trommer, skal der jo være et spor til hver trommelyd som du kan taste ind ved at trykke på knapper/pads, og Beatstep Pro ser for mig ud til kun at have to synth step-sequencere... altså to spor... du kan som sådan godt bruge sådan et spor til at trigger trommer, men du ville skulle ramme de rigtige notes som trommerne er assigned til, og da du kun har to spor vil du så aldrig kunne afspille mere end to trommer samtidigt... det er nok derfor de fleste trommemaskiner kommer med deres egen indbyggede sequencer gætter jeg på... jeg har ikke set en dedikeret trommemaskine hardware MIDI sequencer.

Hvis du er ok med at indspille trommerne live fra et keyboard i stedet for, kan du evt. prøve en lille polyfonisk MIDI looper box i stedet for, hvor der også er mulighed for overdubbing... men det virker kun hvis det er et rytme loop du vil lave, og ikke hele arrangementer. det kunne være sådan en som den her: https://www.thomann.de/dk/future_artist ... r_396693_1

Den kvantiserer selv automatisk så vidt jeg læste... og kan gemme op til fire spor (polyfoniske)...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Ved nærmere undersøgelse så er BeatStep Pro nok den eneste løsning... den kan fungere som tromme sequencer kan jeg se... den har to synth sequencere, og én drum sequencer (som har 16 spor, en for hver pad) ... så du vil ikke kunne få adgang til alle trommer samtidigt da jeg mener Procussion har trommesample spredt ud over hele keyrange og med langt flere end 16 samples pr preset... men hvis du kan vælge note-number for hver drumtrack på BeatStep Pro, vil du kunne vælge 16 trommer ud at bruge fra et Procussion preset... hvilket vel burde være nok?

Tror ikke du finder noget bedre bud end BeatStep Pro for at være ærlig...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Tror at du har ret, Razmo


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Nyt svar