TC Electronic Konnekt 48 med flere inputs

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jesper Møller
Medlem
Indlæg: 324

TC Electronic Konnekt 48 med flere inputs

Indlæg af Jesper Møller »

Hej

Jeg har et TC Electronic Konnekt 48 lydkort med 12 ingange. Dvs. 4 indgange med preamps samt 8 ubalancerede indgange.

Jeg kunne godt tænke mig at have flere inputs i forbindelse med trommeindspilninger.

Er der nogen der har et forslag til en løsning på dette?

Jeg har overvejet at købe en ADAT, ligesom jeg har overvejet om løsningen er at købe endnu et Konnekt 48 og så koble dem sammen.

Ligeledes har jeg overvejet et nyt lydkort, eksempelvis et Universal Audio Apollo 16.

På forhånd, tak!

Default avatar
Jens Larsen
Medlem
Indlæg: 361

Indlæg af Jens Larsen »

Find en ADAT preamp (focusrite OctoPre, Behringer ADA'etellerandet, eller MOTU 8pre fx) den kombi har jeg kørt med i mange år, og det kører super.

VHJens :-)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Enig, hvis den kan tage ADAT så er det vejen, jeg har selv været godt tilfreds med lyden fra de billige Behringer ADA8000, men der findes flere andre mærker der billigt giver 8 XLR inputs mere.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Jesper Møller
Medlem
Indlæg: 324

Indlæg af Jesper Møller »

Jeg glemte at tilføje at jeg ønsker at bruge eksterne preamps. Dvs. enheden skal ikke have preamps.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

De ældre RME ADI-8 kan somme tider findes brugt til omkring 3000 kr, og gør det godt.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja RME ADI-8 er et af de eneste bud hos folk der søger en ADAT uden preamp kommer med, men altid i samme sætning som Behringer ADA8000.

http://www.rme-audio.de/en/products/adi_8_ds_mk3.php
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Også Lynx Aurora

Medlemsavatar
Jesper Møller
Medlem
Indlæg: 324

Indlæg af Jesper Møller »

Tak for svarene. Kan I bekræfte at det er en RME ADI-8 DS jeg skal have fat i og ikke en DD udgave?

Nyt svar