DBX 376 hæftigt tilbud ,.. meninger/erfaringer ?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

DBX 376 hæftigt tilbud ,.. meninger/erfaringer ?

Indlæg af DUBTEMPLE »

Bare for at dele tilbudet og høre om nogen havde noget at sige om den

http://www.gear4music.dk/da/Indspilning ... al-Out/6SY

Billede
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er en udgået model og Gear4Music ligger på trods af dansk hjemmeside ikke i DK.

Jeg har aldrig prøvet den selv, men umiddelbart får den ikke så pæne ord med på vejen på the Interwebz.

Til den pris er der jo grænser for, hvor galt det kan gå.

EDIT: Jeg kan se, man stadig kan købe den fra DBX's side, så helt udgået er den måske ikke, men jeg kan ikke finde nogen af de store web-shops, der har den til salg.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Jeg har en 386 som er en to kanal pre i samme serie; uden comp, EQ og de-esser. Jeg er faktisk rigtig glad for den. Der er delte meninger om den på nettet, men vær opmærksom på, at den over tiden (jeg tror den er 16 år gammel) har være leveret med forskellige rør så det er ikke altid æbler mod æbler. Min kom med Electro Harmmonix rør og jeg synes de lyder godt, men har alligevel skiftet til NOS rør (Telefunken i den ene side og Philips/Mullard i den anden). Jeg bruger den som mic pre til både voice og akustiks guitar og direkte til guitar og bass. Converteren lyder udmærket, men den indbyggede limiter skal man ikke presse. 376 (og 386 for den sags skyld) er tilsyneladende stadig i produktion og til den pris er det en no-brainer imo.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Hvis du har brug for sådan noget, syntes jeg du i stedet skulle købe noget af mit gamle grej ... som har stort set samme funktionalitet, lige på nær spdif udgangen:

DBX 286
ARX Six-Q
2 stk Presonus Bluemax
ART Dual MP (rør)

Disse 5 ting for kr. 1500,- samlet, fordi jeg ikke bruger analoge pulte mere.

--sd

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Søren, det var nu SPDIF'en der trak en lille smule :-) (og posten mest for at dele)

Muligheder for noget speciel komprimering i AD-trinnet, såvidt jeg kan forstå, gjorde mig også nysgerrig på 376, burde måske checkes ud,..

Men takker for dit tilbud, har checket overfladisk, spændende, og måske brugbart, især ARX, så checker yderligere hurtigst muligt, og gir lyd,..

(Er inde i et digitalt/analogt "blandings-misbrug" i det setup jeg bygger på lige nu, analoge side med medium mixer samt 4 x PX2000 patch bays)

Mixer, (Alto Cyclone 320), er ikke noget jeg tracker igennem, men fast opkoblet til 24 ch analog live dub mix-down, fra DAW-spor, hands on,..

Pultens EQ's er det svage punkt, f.eks lidt harsk i yderstillingerne, så jeg er faktisk ude efter noget ekstra param. EQ til lejlighedsvist insert

---------------------------------------- Tracking:

Der skal trackes Congas, plus lidt andet hand-perc, Vocal, Melodica, Akk Guitar, El-bas, El-guitar,..

Der skal forhåbentligt også optages egne underlige lyde, mest junk-percussion, metal, glas,...

Af den slags enheder har jeg lige nu:

1 x DBX 1086
1 x DBX 266 XL
2 x Behringer VX2000
1 x DBX mini Comp
2 x Mini pre med rør DBX/Behringer
/Dub

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Jeg kune sådan set også løse dit spdif behov ved at toppe mit tilbud med en M300 fra TC ...

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Søren Dyhr skrev:Jeg kune sådan set også løse dit spdif behov ved at toppe mit tilbud med en M300 fra TC ...
PM :-)
/Dub

Nyt svar