Roland SE02

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Re: Roland SE02

Indlæg af teevee »

What?

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

What?

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Lyder fejlet ikke noget, men de der små knapper altså. :puke:
AvS skrev:Hvor er det egentligt underligt at Roland laver en Moog synth og ikke en af deres egne. Tænker en analog SH101 reissue ville være temmeligt oplagt da de er voldsomt populære lige nu.
Ser ud til at det bliver en realitet med en SH101 boutique:

http://www.factmag.com/2017/07/25/rolan ... 1-reissue/

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

I den demo synes godt nok at det skinner igennem at det er Studio Elektronics som har lavet den. Den har den det aggressive, hårde og overdriven lyd, som jeg synes at alle Studio Elektronics synths har.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

De har den hos 4sound i Kbh. Brugte utroligt kort tid på den. Den er så sygt lille og knapperne wobler ekstremt meget, så jeg var bange for at ødelægge den. :/

Medlemsavatar
martinleblanc2
Medlem
Indlæg: 226
Sted: Virum

Indlæg af martinleblanc2 »

Jeg har fået min Roland SE-02 og den lyder glimrende.

Her er et par velkendte melodier spillet på den:




Jeg savner en god distortion. Den har "Feedback" til at distorte lyden, men det lyder ikke godt. Alt andet er superlækkert. Jeg har læst en del brok omkring de små knapper, men det har jeg ingen problemer med.

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

AvS skrev:De har den hos 4sound i Kbh. Brugte utroligt kort tid på den. Den er så sygt lille og knapperne wobler ekstremt meget, så jeg var bange for at ødelægge den. :/

Vi er lidt i samme båd der, jeg har det tilgængelig sådan med hele Rolands mini serie og har derfor gået i en stor bue udenom! :D
What?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så er der 1.1 update:



Roland and Studio Electronics bring exciting new features and functions to the SE-02 Analog Synthesizer. These include new sound design features like pulse width modulation, new sequencing functions like realtime recording, and an inspiring new bank of expertly crafted sounds. There's also an editor/librarian for Mac and PC that simplifies editing sounds and organizing patches directly from your computer.

Nyt svar