Køb af Fender Strat til studie-brug: Squier, Mexico eller USA?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Tobe
Forum Donator
Indlæg: 698
Sted: Aarhus

Køb af Fender Strat til studie-brug: Squier, Mexico eller USA?

Indlæg af Tobe »

Har besluttet mig for at jeg skal have købt en standard Stratocaster til studiet, og er meget i tvivl om hvor højt jeg skal op i pris for at få en ordentlig kvalitet til indspilning. Hvor stort skel er der mellem de 3 "klasser" (Squier, Mexico, USA)?

Det er til pop og elektronisk - dvs guitaren skal nok ikke i fokus i tracksne, men det skal stadig lyde ordenligt

Tænkte at der nok var et par herinde der havde god forstand på dette :)

Tak!

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror sgu, at en Squier Classic Vibe vil være et udmærket valg. De andre er naturligvis lækrere, og hvis du nu var guitar afficionado, ville jeg nok ikke anbefale den, men altså de lyder glimrende, og de holder stemningen, hvis de er sat ordentligt op, og det er vel det, du har brug for.

https://www.4sound.dk/guitar/elektrisk/ ... r-sunburst

Du får lidt mere alsidighed, hvis guitaren har en humbucker i stolen - Den her serie skulle også være OK https://www.4sound.dk/guitar/elektrisk/ ... r-sunburst

Her er to ikke Fendere, jeg synes, du skal tjekke også - Kvalitetsmæssigt plejer ESP/LTD og IBanez at danse cirkler omkring Fender i samme prisklasse

https://www.4sound.dk/guitar/elektrisk/ ... esp-gl-256

https://www.4sound.dk/guitar/elektrisk/ ... rown-burst

(Jeg kan så se, at 4sound ikke har nogen af de to ekstra på lager - HURRA for det)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Stod i samme situation for ca 15 år siden, dengang lavede Peavey en billig serie der hed Raptor, jeg fik den anbefalet som at den matchede en strat, trods en pris på 1200 kr da vist nok Thomann på et tidspunkt havde udsalg, og må sige jeg er blevet glad for den, ved ikke om Peavey er med i det segment stadig, ellers er der sikkert andre,...

Der er ikke meget "jazz" i den, det skal dog indrømmes :-)

Pointen er, men kan med fordel fravælge Fender som brand, for at spare, eller få noget der er bedre til samme pris.

Man skal bare have nogen der kan vejlede en, med den helt specifikke alternative løsning,..
/Dub

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Har erfaringer med Fender Classic Player serien, og det er superfine guitarer til prisen. Hvis det må være en Tele, så købte jeg for et par år siden en Modern Player - og spiller stort set ikke på andet for tiden.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Lydmæssigt ligger rigtigt meget i pickupperne og ikke mindst piloten!



Den billige guitar vil typisk have brug for en båndplaning, tilskæring af sadlen og et overall setup - og så er den god.
Og det samme gælder også mellemklassen og de almindelig top-stangvarer.

Så vælg den billige og få den forbi en tech til båndplaning og setup.

Selvom der helt sikkert kan hentes nogle nuancer og lækkerhed i noget lidt dyrere grej, så kan det sagtens drejes ind til dit nævnte brug her.

Hvis guitaristen har finere fornemmelser - og de har de tit :-D - så har de alligevel mindst en guitar med på nakken.

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Squier - "øv" modeller, eller "beater" guitarer til punk rock, metal ol. Pickups lyder af plastic og isskraber, og kan være vanskelige at justere pga billige dele. Mange "mandagsguitarer".

Mexico - "ok" modeller, og især fine til gigs, hvor der er risiko for at få gear stjålet. Pickups skal typisk opgraderes fordi de lyder uklare, eller man skal bruge pedaler til at få en sound.

Usa - "nice" modeller. Standard er ganske pålidelige, både til live og studiet. Træ resonerer bedre, typisk lettere at finjustere, pickups er studie standard.

Ofte kan du få noget mere for pengene hvis du går til andre brands som G&L, Carvin, Yamaha, Reverend, Godin m.fl.

Nyt svar