Preamp clipper

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Re: Preamp clipper

Indlæg af donnievandango »

Hey guys

Sorry, jeg kom fra det med lydfilerne, men jeg har fået styr på det. Jeg har købt en WA76, og på den kan jeg lave et større output. Jeg tror faktisk også i har ret i at outputet før ikke var for lavt, men måske bare meget lavt. MEN NU, sparker det fanme røv, hold nu fast hvor er det lækkert, jeg er en meget glad man :dollargrin:

Mange tak for hjælpen <3

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og det støjer ikke?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har tendens til at tænke at du ikke løste problemet på den "rigtige" måde.

Billede

Men jeg vil også være positiv og glæde mig over at du fik det resultat ud af det som du ønskede.. Min kone råber ofte "If it works, it ain't stupid!" :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Smukt meme
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Ehm jo, altså der er en lille humlyd, men jeg troede det var for min computer, lyd fra gaden udenfor og min kæreste der larmer inde ved siden af. Hvordan faen vidste du det??

Altså det er ikke så meget, men det er der. Gør jeg noget forkert? How the hell did you know:)

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

HA HA, den er god Hald, jamen for faen:)

Ok, jeg prøver lige at køre den direkte igennem min pream når jeg kommer hjem og så sender lige nogle lydbidder:)

Mange tak for hjælpen, det betyder sgu meget at i ikke lader mig slippe afsted med lappeløsninger:)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Post 3 lydbidder:
1 hvor preamp clipper (Uden 1176) som du skrev om tidligere i tråden
1 hvor preamp er indstillet for lavt (Uden 1176)
1 med 1176

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

donnievandango skrev: Mange tak for hjælpen, det betyder sgu meget at i ikke lader mig slippe afsted med lappeløsninger:)
Det er en fornøjelse at du tager det med godt humør :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Yo guys

Nårh men jeg har brugt de sidste par timer på at finde ud af hvad faen der lige sker. Jeg har åbnet en ny session i logic, sat micen direkte til preamp, og boom nu clipper det ikke. Jeg ved ikke mine hvad faen der sker? Jeg har endda haft en meget lydkyndig kammerat over til kaffe og nørderi, og han konstaterede det samme som mig. Jeg har ikke pillet ved noget andet end jeg har åbnet en helt frisk session... Nu er det altså lidt spøjst...

Anyways, har jeg optaget et par hurtige klip hvor man kan høre min smukke stemme og støj fra gader og stræder samt min pc.


Første clipper helt naturligt, anden er ikke så lav som tidligere men faktisk ret god, og med compen, bliver det lige hektisk nok med så meget input (man kan næsten høre hvad de laver i sverige)

Jeg skal have dæmpet mit rum en hel del, I know:) Jeg er idiot, I also know ;)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Linket virker ikke for mig
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Samme her.
Hvis det er en privat upload, så skal du bruge Share muligheden på soundcloud, som giver dig et link der hedder eksempelvis https://soundcloud.com/donnievandango/s ... -BOGSTAVER

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Aj for H"#€€%%...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Link virker :thumbup:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ja, alt andet end nummer 1 lyder jo i hvert fald ret sundt.

I klip 3 bruger du jo reelt bare 1176eren som en ekstra volumenkontrol, så du kan jo eksperimentere med at skrue højere op for preampen og længere ned for input på 76eren - og omvendt.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Smittefar skrev:Ja, alt andet end nummer 1 lyder jo i hvert fald ret sundt.

I klip 3 bruger du jo reelt bare 1176eren som en ekstra volumenkontrol, så du kan jo eksperimentere med at skrue højere op for preampen og længere ned for input på 76eren - og omvendt.
Jeg har ikke lyttet endnu, vil bare lige kommentere hurtigt på observationerne.
Omkring at du måske går for lavt ind i comp'en, og skruer den for højt op, dét er jo hvad der bringer baggrundsstøjen med frem, som jeg skrev om tidligere. Istedet kan du måske opnå mere farve fra comp'en ved at have preamp'en skruet mere op (som Smittefar også nævner), og ikke skulle kompensere så meget med makeup gain på comp'en.

Medlemsavatar
Zolon
Medlem
Indlæg: 49
Sted: København S

Indlæg af Zolon »

Er det ikke fordi du benytter XLR-XLR fra preamp til lydkort? I så fald smider du et linesignal (preamp) i en mikrofon-indgang (lydkort). Den slags combo-indgange skal have et jack-stik for at bypasse den indbyggede preamp.
Bare en tanke...

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Zolon skrev:Er det ikke fordi du benytter XLR-XLR fra preamp til lydkort? I så fald smider du et linesignal (preamp) i en mikrofon-indgang (lydkort). Den slags combo-indgange skal have et jack-stik for at bypasse den indbyggede preamp.
Bare en tanke...

Duuuuuude, jeg tror du rammer noget her, tak:) Det prøver jeg med det samme jeg komme hjem, mange tusinde tak alle:)

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Zolon skrev:Er det ikke fordi du benytter XLR-XLR fra preamp til lydkort? I så fald smider du et linesignal (preamp) i en mikrofon-indgang (lydkort). Den slags combo-indgange skal have et jack-stik for at bypasse den indbyggede preamp.
Bare en tanke...

Mange tusinde tak, jeg skylder dig en stor fadøl :dollargrin: Jeg gjorde præcist dette, og nu spiller det max.

Jeg var ellers i krise lige en overgang, efter jeg havde støvsuget hele google, og jeg var så småt begynde at miste håbet, og jeg troede seriøst lige en overgang at alt det med en god extern pre og fancy compressor gjorde mere skade end gavn, da jeg synes at min lyd opførte sig meget mærkværdigt: der var ofte/altid en lyd af en slags overstyring uanset hvordan jeg optog, der var en slags unaturlig dynamik når jeg indspillede, medmindre jeg stod helt stille og havde en konstant stemmeføring.

Nu kan jeg lave en helt klar lyd, men jeg kan også give den farve, og jeg kan kompresse signalet efter behov - det er SÅ awesome, mange tak:)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Fedt at i fandt årsagen!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Hald skrev:Fedt at i fandt årsagen!
Ja og mange tak for hjælpen Hald:)

Nyt svar