Roland JX-3P - kan ikke indlæse patches

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
BOBofthePOP
Forum Donator
Indlæg: 404
Sted: Nørrebronx

Roland JX-3P - kan ikke indlæse patches

Indlæg af BOBofthePOP »

Jeg er den glade ejer af en Roland JX-3P (inkl. PG-200) og er i gang med at eksperimentere med nye patches.

Til det har jeg søgt efter patches på nettet og fundet nogle stykker på Youtube. De kommer i form af lydklip, som skal indlæses via Tape Memory Load/Save. (ja, det er fra før SysEx :-D )

Problemet er bare, at patches ikke kan indlæses. Der kommer en fejlmeddelelse hver gang jeg prøver. Jeg har til gengæld ikke nogen problemer med at indlæse backup, som jeg selv har lavet, den går glat igennem.

Jeg gør det gennem Cubase, hvor jeg har lagt både min egen og dem fra youtube ved siden af hinanden. De både ser ens ud og lyder ens, og output-level er ens. Men dem fra nettet kan bare ikke indlæses.

Jeg tænker om der evt. kan være forskel på formaterne afhængig af hvilken årgang keyboardet har.

Har I nogen erfaringer?
d(-_-)b
www.facebook.com/weknownothingdk
Producer: We Know Nothing / Klaus Schønning / Michael Barcelona and the World / StenoSaur

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Det tror jeg ikke. Jeg tror den audiofil du har fundet er defekt på én eller anden måde. Men prøv med forskellige lydstyrker. Jeg har aldrig gjort det med 3'eren men både Juno-60 og OB-8 har drillet.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Nyt svar