Vurdering af Tandberg 1200x spolebåndoptager?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
Chill
Medlem
Indlæg: 95

Vurdering af Tandberg 1200x spolebåndoptager?

Indlæg af Chill »

Hejsa,

Fandt en Tandberg 1200x spolebåndoptager på min mors loft og ville høre om der er nogen der ved om den er noget værd?

Der var ingen bånd, kasse eller manual :)

Det er sådan en her:

Tak!

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Man kan sende et signal igennem dens kredsløb og forstærker, og så give den så meget gain der nu skal til, for at få en super lækker blød overdrive. Det kan jeg godt anbefale. Dens lille EQ er også overraskende vellydende endda. Jeg vil dog ikke anbefale at bruge bånd i den her maskine, for den kører så lav hastighed at det bliver for smadret til at være særligt brugbart.

En anden måde at bruge den på, er at bruges dens højttaler: Jeg f.eks. brugt den til at pynte på en fender rhodes plugin med (så den ikke lød så plug-in agtig) ved at sende det ind i den Tandberg og så mic'e dens indbyggede højttaler op med en passende mic.

Bemærk: Jeg kan ikke helt huske outputs'ne på 1200X, men outputtet på Serie 84 er et højttalersignal (alt for kraftigt), så man er nødt til at lave lidt fiksfakseri for at få det dæmpet nok til at det bliver et line-signal. Derfor har jeg mod'et min 84'er med et par modstande i udgangen.

Her kommer lige en hurtig (ikke særligt god) demo af hvordan det lyder når man bare sender et signal igennem line-in og så ud af dens output:
Uden:

Med:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
Chill
Medlem
Indlæg: 95

Indlæg af Chill »

Fedt, tak for feedback!

Nyt svar