Ny synth fra Novation: Novation Peak

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Thomas M
Medlem
Indlæg: 398
Sted: Ruds Vedby

Ny synth fra Novation: Novation Peak

Indlæg af Thomas M »

1Peak11.jpg
1Peak11.jpg (196.78 KiB) Vist 1460 gange
https://ask.audio/articles/novation-rel ... pth-review

Men............godtnok et heftigt prisskilt (min mening) :shock:

Price: $1299 USD / £1249 GBP :shock:
Hvis Gaffatape ikke kan lave det, har du ikke brugt nok.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillader mig lige at embedde de to videoer der er i artiklen.




Medlemsavatar
Thomas M
Medlem
Indlæg: 398
Sted: Ruds Vedby

Indlæg af Thomas M »

Top dollar, Cristoffer I.N. :thumbup:
Hvis Gaffatape ikke kan lave det, har du ikke brugt nok.

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Et spaende nyt input fra Novation, jeg er sikker på at de nok skal få en masse opmærksomhed pä Superbooth 2017

Det ser ud til at den allerede er ret godt dækket med reviews på Youtube :D

Jeg ved ikke om jeg vil kalde prisen heftig i forhold til, hvad du får og hvad du betaler for en ny Moog eller Dave Smith enhed.
What?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Jeg synes heller ikke prisen er vild, taget i betragtning den er 8voice polyfon... det er trods alt analoge filtre der er 8 af i maskinen, plus noget nyt digital oscillator teknologi der fjerner aliasing, hvilket vel må siges at være kærkomment efterhånden.

Spændende dims, som jeg næppe skal have alligevel :D
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Razmo skrev:Spændende dims, som jeg næppe skal have alligevel :D
Samme tanke, jeg syntes den er fed... men jeg syntes ikke den daekker et manglende behov! :dollargrin:
What?

Medlemsavatar
Thomas M
Medlem
Indlæg: 398
Sted: Ruds Vedby

Indlæg af Thomas M »

Ikke alle er "født med en guldske i bagdelen" :wink: Specielt ikke her. Nu kom Behringer så også lige på banen med deres Deepmind 12 desktop til $899 og selvfølgelig en "cut down" version (Deepmind 6) med keys til $699...........hvilket, for mig, lyder lidt mere overkommelig mht prisen og muligheder. Så hver sin smag :-)
Hvis Gaffatape ikke kan lave det, har du ikke brugt nok.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Cuckoo har en, som altid, god og lang video med Peak:



Synes det er en ret uinteressant synth. Hverken lyd eller features er spændende, og igen igen igen, er der ikke rigtig gjort noget ved ordentlig DAW integration ligesom f.eks. Elektron gør det.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Der er et eller andet "galt" med deres filtre, mangler den karakter som man som regel forbinder med et godt analog filter.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Men dens reverb er dæleme fed hvis man er til Ambient :D
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Klart. Det er også farligt at tage nej-hatten på på baggrund af en video :redcard:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Ja dens reverb lyder umiddelbart ret lækkert.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Den lyder umiddelbart lidt "plastic analogt" i mine ører ja... men jeg har efterhånden lært ikke at dømme på video'er, og jeg har også lært, at der er noget enhver synth gør rimeligt unikt, uanset hvad... det er muligt den her ikke egner sig til den fedeste dirty analoge type lyd, men så kan den sandsynligvis bruges til rigtig mange andre ting... da jeg selv laver Ambient, kan jeg faktisk se et potentiale i den her... den reverb er enestående i en synth for at være ærlig, som regel er indbyggede reverbs ringene metalliske, specielt på hurtige perkusive lyde osv... men den lyder ikke helt digital, og har nogle underlige og gode nye ting også synes jeg... dens enorme hastighed den arbejder i, giver nul alias i de digitale oscillatorer... det er en af de ting der er irriterende ved 100% digitale synths synes jeg... hvis den kan overkomme det, blandet med alt det andet kunne jeg godt se den her blive en god synth for en der laver Ambient, men gerne vil have lidt analogt feel over lyden, og lidt flere muligheder end bare de kedelige standard waveforms... jeg kan godt lide det er en hybrid synth... er begyndt at overveje den faktisk... men jeg skulle jo ikke have mere grej :D
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Anarkand
Medlem
Indlæg: 291
Sted: NordVest

Indlæg af Anarkand »

synes at UI er absolut fantastisk, dyb mod matrix, hybrid poly. Jeg synes virkelig at den ser mega "sjov" ud, at det virker som om at selve programmeringen virker super intuitiv. Og lineær fm. - 16 LFO'er - 8 filtre. Og wavetables, det er i min bog noget af det mest helstøbte jeg har set i meget lang tid.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »



Nyt svar