Shure SM7B - Cloudlifter eller Preamp???

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Ruun
Forum Donator
Indlæg: 114
Sted: København Ø.

Shure SM7B - Cloudlifter eller Preamp???

Indlæg af Ruun »

Hey Boys!

Jeg er den glade indehaver af ovenstående mikrofon. Velkendt er det jo at dens ouput er relativt svagt, hvis ikke man forstærker det op. Jeg har indtil nu kørt den direkte i mit Apogee Quartet lydkort. Det kan for så vidt godt give den det "sovs" som mikrofonen har behov for, men synes alligevel at det baggrundsstøjer lidt når der skal gain'es så meget. Spørgsmålet er så hvad den bedste løsning (for mig) vil være ift. dette.

Cloudlifter eller en Preamp?

Pt. er jeg nok mest tændt på Cloudlifteren. Både på grund af prisen, men også fordi jeg ikke har et voldsomt behov for flere knapper at skulle skrue på, udover alle de fiktive jeg allerede har i Logic. Dog kunne jeg godt tænke mig at høre, om nogle af jer har erfaringer med denne dims, pros/cons og evt. hvad en Preamp kan tilbyde mig i stedet.

Jeg er stadig ikke er overbevist om, at en Preamp kan gøre skelsættende underværker for mig, da jeg primært er sangskriver og først og fremmest lytter efter den gode melodi, frem for high end analog indspilninger. Altså popsnedker fremfor lydnørd. Dog er jeg stadig nysgerrig efter at høre, hvad andre har gjort sig af erfaringer i lignende situationer.


På forhånd tak.
A dream is A dream is A dream….

Medlemsavatar
Internalized Sun
Forum Donator
Indlæg: 842
Sted: Faxe

Indlæg af Internalized Sun »

Jeg har købt 2 af disse her, fordi jeg skulle bruge mere gain til nogle båndmikrofoner og en SM57'er og er blevet meget positivt overrasket... Kan slet ikke høre gain af støjen og de lyder helt klare i mine ører! Til en meget meget fair pris faktisk.
Og så er det jo fedt med beskyttelse mod phantom power som kan skade båndmikrofonerne!
Jeg købte 2 men med hver sin impedans for at have så meget fleksibilitet som muligt.
Jeg kan kun høre forskel på impedansforskellen på båndmikrofonerne, ikke på SM57'eren.

http://www.ortizluthiers.com/tienda/ind ... er-en.html

Jeg har ikke fået indspillet så meget med dem på endnu andet end lidt forsøg...
Men umiddelbart har jeg intet dårligt at sige om dem overhovedet.

Positiv hilsen
Dennis
[b]HVEM [/b]har lagt en kage på min computer?!!?!!

Min musik: http://soundcloud.com/internalized-sun

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Dennis:
Og du bestilte bare fra dem selv? Ligner at de koster 45€, er det uanset om man vælger JFET eller bipolær? Jeg går ud fra at det er dette valg der er den eneste forskel. Hvad koster fragt?

Medlemsavatar
Internalized Sun
Forum Donator
Indlæg: 842
Sted: Faxe

Indlæg af Internalized Sun »

Øh - JFET eller bipolær?
Ah - jeg kan se at du har været inde og læse under "Electronics"...
Her kan jeg se at de nævner både JFET og bipolære transistorer, men om de bruger begge, eller kun en slags ved jeg ikke - jeg kan faktisk ikke gennemskue om de snakker om at de også laver preamps som ikke er disse Ortiz Booster preamps...

Jeg fandt dem på denne side:
http://www.ortizluthiers.com/tienda/ind ... er-en.html

Her kunne jeg læse denne sætning:
Versions in 4k7 and 22k input impedance. For damping control.

Tænkte - ok - jeg får nok mest fleksibilitet hvis jeg køber en på 4k7 og 22k input impendans.

Køb:
Da jeg ikke finde en købsside (shop), så jeg skrev bare til dem og han skrev tilbage at de koster 45€ stykket og 5€ I fragt til danmark og at jeg kunne betale med PayPal til hans e-mail-adresse, så det gjorde jeg og de sendte fine mails om at nu var de klar til at sende og så en track'n'trace til noget internationalt noget som jeg ikke rigtig kunne bruge til så meget, da PostNord alligevel var 3 dage om at sende dem videre til mig...

Så det var nemt, men måske lidt gammeldags... men det gør ikke så meget for mig.

Positiv hilsen
Dennis
[b]HVEM [/b]har lagt en kage på min computer?!!?!!

Min musik: http://soundcloud.com/internalized-sun

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Super, tak for delingen. Ja deres engelsk er ikke det bedste. :)

Nyt svar