Guitar modeling-tråden

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Guitar modelling-tråden

Indlæg af SustainerPlayer »

Nå - købte plugget. Den der Blue Sierra/V9 er ret interessant. Men må afprøve det hele mere på et andet tidspunkt.

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Er der nogle her i tråden der har erfaring med uads amp plugins? Jeg er ret ny i uad og har kun leget lidt med deres stock Marshall. Jeg synes virkelig det lyder godt. Og med deres unison teknologi hvor hardware preamp’en kan ændre indgangs impedans fysisk, tænker jeg at der er et godt fundament for videre modelling..? Lad mig høre jeres erfaringer inden jeg forkøber mig i plugins :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det lader til at være et helt nyt plugin med sin egen engine :)

Jeg skal helt sikkert have downloadet demoen i løbet af weekenden.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Madelaire skrev:Er der nogle her i tråden der har erfaring med uads amp plugins? Jeg er ret ny i uad og har kun leget lidt med deres stock Marshall. Jeg synes virkelig det lyder godt. Og med deres unison teknologi hvor hardware preamp’en kan ændre indgangs impedans fysisk, tænker jeg at der er et godt fundament for videre modelling..? Lad mig høre jeres erfaringer inden jeg forkøber mig i plugins :)
Jeg bruger UAD Marshall Plexi som standard, både live og i hjemmestudiet. Jeg er ovenud tilfreds og med mit brug, så har jeg ikke så meget brug for andet til min indie lyd. De andre forstærkere har jeg ikke brugt nævneværdigt, blot demoet, da det lige netop er denne marshall lyd jeg går efter. En anden grund er,
– at jeg ikke vil ledes ind i fristelse med alle mulige muligheder men holde mig til een lyd. En Fender Bassman lyd ville ellers være optimalt.
– Fender tweed er jeg ikke så glad for, men det er vist noget stilmæssigt
– guitarGæster i studiet har alligevel deres pedaler med til farvelade og evigt sustain, så har indtil nu ikke haft brug for andet
– jeg spiller ikke fræs, så jeg har ikke så meget brug for højoktansdragsteramplyd.

Husk at du kan demoe freidman og alle de andre
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Jeg er flittig bruger UAD Engl E765 Retro tube, som jeg er meget tilfreds med. Har efterhånden brugt den på en del sange, både lead og rhythm.
Er meget enig med Graceville - hælder mest til én lyd/et plugin, hvor man så kan tweeke efter behov. Ellers bliver det let en uendelige søgen efter det næste fantatiske plugin istedet for at få nogle sange indspillet. Har dog netop investeret i UAD Friedman Buxom Betty da jeg havde en coupon, som jeg tænker at bruge de lidt mere clean lyde - den lyder godt, men kender den ikke indgående endnu.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Damn, de der Waves/PRS ting lyder godt - Den der Archon siger fandeme fedt til en tyk, cremet lead lyd. Og dens clean er også dejlig spanky.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

SustainerPlayer skrev:Ser man kan få det for 29,- dollars, hvis man har GTR3.

Håber ikke det kører under GTR3. Det er jo et legacy-plugin. :shock:
Hans, hvor har du fundet opgradernig for 29usd?

Det er måske væk nu?
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg kan i øvrigt afsløre, at det kører helt stand-alone uafhængtigt af GTR, som jeg ikke har.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

AnotherDan skrev:
SustainerPlayer skrev:Ser man kan få det for 29,- dollars, hvis man har GTR3.

Håber ikke det kører under GTR3. Det er jo et legacy-plugin. :shock:
Hans, hvor har du fundet opgradernig for 29usd?

Det er måske væk nu?
Jeg fik en mail om det fra Waves 3. maj, hvor der var en kode til ekstrarabatten.

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

skal man have det der ilock for at bruge waves plgin. Jeg mangler desperat noget amp/speaker simulator efter jeg er begyndt at bruge cubase 5 i gen. Jeg er begyndt at stikke en mikrofon hen foran carlsbro forstærkeren det er jo helt hen i vejret. :-P

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »


Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ingen iLok helvede

Her er en demo

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Oh tak. tillægsspørgsmål: kan det installeres på 2 computere

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Sagtens.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Jeg går og lurer lidt på en Helix. Både fordi min amp pt er død. Men mest fordi jeg skal flytte studiet til et sted, hvor jeg nok ikke kan larme ret meget. Og der er jo ikke meget sjov i en stor rør-amp og boogie-kabinet, hvis man ikke kan skrue op på 11.

Er der nogen der ved om der er lydmæssig forskel på Helix Rack, Helix board og Helix LT. Er det kun features og antallet lyde, der varrierer, eller er det også kvaliteten af lydene?

/mikkel

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mikkel Kå skrev: Er der nogen der ved om der er lydmæssig forskel på Helix Rack, Helix board og Helix LT. Er det kun features og antallet lyde, der varrierer, eller er det også kvaliteten af lydene?

/mikkel
Lyden er den samme i alle modeller.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Tak!

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Jeg ville afprøve denne men den virkede sku ikke på min XP computer. Installation forløb fint og DLL ligger hvor den skal men dukkede ikke op som plgin.
Ser ellers interessant ud med næsten ingen indstillings muligheder..ahhh hvor skønt færre valg.
https://blackroosteraudio.com/pluginsto ... tt-15.html

Jeg tager stadigvæk tilløb til at afprøve den waves ting men har ikke lige tid lige nu til at lege med det.

jeg har dog købt en VOX tonelab XT
Vox-Tonelab-ST.jpg
Vox-Tonelab-ST.jpg (18.12 KiB) Vist 1652 gange

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Mikkel Kå skrev: Er der nogen der ved om der er lydmæssig forskel på Helix Rack, Helix board og Helix LT. Er det kun features og antallet lyde, der varrierer, eller er det også kvaliteten af lydene?

/mikkel
Vi har en LT i studiet. Vi var lidt i tvivl om hvorvidt vi ville mangle noget ved at tage den “lille”. Indtil videre er der fuld tilfredshed og der er ikke rigtigt noget vi savner. Blot til info hvis du selv er i tvivl.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Fedt at høre - tak.

Jeg ville jo helst bare fyre op for mit stack, men naboen ville afgjort blive gladere for en Helix...

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Kig lige på det nye waves plugin. I min verden lyder det meget bedre end Helix
Det er selvfølgelig godt nok uden effekter, så dem må du finde i dine andre plugins.
Der er jo også Helix Native Plugin, hvis du ikke skal bruge boardet til noget.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Tjek. Fandt også en video, der ikke bare var ren fræs, og der lød det waves-plug i hvert fald fint. Intro-prisen er også fornuftig...

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Så du den her? Det starter godt nok med lidt meget Heavy på Archon, men bliver meget lækker-blueset, når han kommer til Dallas og V9
Smittefar skrev:Ingen iLok helvede

Her er en demo


Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Så lidt forskelligt, men den her var en af dem, der fangede min opmærksomhed...


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Har fået spillet en del mere med specielt PRS V9/Blue Sierra og mere eller mindre kommet til den konklusion, at den er lavet lige til mig.

Jeg har dog ikke helt fidus til den kabinet-ting, der følger med. Det er som om, der lige mangler noget "rum".
Men jeg slår den fra og benytter Impulsive IR loaderen fra 3Sigma Audio - og loader mine yndlings IR's fra Redwirez (et par Vox Blue og Silver IR's i hhv højre og venstre side - og nogle Soldano-cabs til fræs-lyd) - og så er alt godt :-D

Sjovt at et billigt plugin fra netop Waves skulle gå hen og blive en slags Axe III killer ... :-P

Nyt svar