Behringer "kommende synths" tråden

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Re: Behringer MiniMoog

Indlæg af Nicolai »

Tror han har planer om mange remakes... Selv Jupiter-8 åbner han mulighed for. Det håber jeg han gør alvor af...
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

En D-50 og en JX8p (eller JX10) må han da gerne planke et par nye udgaver af.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

LA syntesen tror jeg stadig er beskyttet af patent... Det afholder dog ikke nødvendigvis Uli fra at forsøge. Jeg har iøvrigt snart en ekstra JX-8p til salg, hvis du savner sådan én....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Tak. Jeg er noget loren ved at købe så gammelt grej. Jeg synes der er for stor vedligeholdelsesfaktor/sammenbrudsrisiko.

Egenligt er jeg mest til ITB-løsninger. Og har faktisk en vellydende Jx8P-softsynth. Men jeg er også nostalgisk ... eller bare splittet ... og hardware er jo mere hårdt. :-D

Roland har ikke tilfældigvis planer om at lave en rackudgave af System-8 og så lancere D-50 og Jx8p som plugouts? :idea:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kopieret fra Sonic States facebook opslag:
"BEHRINGER have started to see their Curtis Chip remakes come off production according to his post on Gearslutz.com:

We just received the first batch of our 3340 VCO chip.

It is a 100% exact replica of the Curtis CEM3340 which even includes the 40 year old, 8 micron manufacturing process. It was a difficult and expensive undertaking but we are very pleased with the result as this VCO is considered one of the best sounding oscillators.

We are continuing to invest in reviving other legacy Curtis and SSM semiconductors which will allow us to bring back classic synths - all in the most authentic way. We have also reissued the 3320 filter chip which should be arriving in a few months.

Uli"

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Har alligevel siddet i en pæn håndfuld klassiske synths:

https://en.wikipedia.org/wiki/CEM_and_S ... nthesizers

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

SustainerPlayer skrev:Tak. Jeg er noget loren ved at købe så gammelt grej. Jeg synes der er for stor vedligeholdelsesfaktor/sammenbrudsrisiko.

Egenligt er jeg mest til ITB-løsninger. Og har faktisk en vellydende Jx8P-softsynth. Men jeg er også nostalgisk ... eller bare splittet ... og hardware er jo mere hårdt. :-D

Roland har ikke tilfældigvis planer om at lave en rackudgave af System-8 og så lancere D-50 og Jx8p som plugouts? :idea:
Jo, mon ikke det er på vej? Iøvrigt er JX-8p nok den mest stabile og vedligeholdelsesfrie analoge synth Roland nogensinde har lavet. Min egen har jeg haft siden den var ny, og har ALDRIG gjort noget ved den! Ingen rens, ingen kalibrering, ingenting.... Den anden JX-8p skal bare have renset tangenter. Den skal du ikke være bange for :)

Kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:Tak. Jeg er noget loren ved at købe så gammelt grej. Jeg synes der er for stor vedligeholdelsesfaktor/sammenbrudsrisiko.
:
Helt gamle synths kan til tider repereres ,.. men som jeg har måttet erfare så kan nyere digitale synths såsom EX5, Triton, m.m. sjældent fikses hvis det går galt ,.. hvilket det GØR inden for en overskuelig årrække, om ikke andet så via mekanisk slid eller skade. Og hvis det KAN lade sig gøre så vil det typsik kun være via et ombytnings-print ,.. og dette vælger man så at tage en helt vanvittig pris for, hvis muligheden endelig eksisterer.

Sådan har producenterne VALGT at lade slut-brugeren i stikken

Mange af den type synths har kostet mellem 15-30.000,- kr ,.. og kan i praksis være værdiløse efter ganske få år ,.. ikke i orden ,.. til den pris

Dette har selvfølgelig skubbet på i retning mod software ,. og ideen om at hardware af princip skulle lyde bedre er selvfølgelig placebo

Personlig har livet lært mig at spytte langt, og tænke allerede ved køb på at enheden skal være til at erstate, at holde kørende, og koste begrænset, især hvor man gør sig afhængig af produktet, på den ene eller anden måde. Det EX5 jeg måtte kassere kostede mig "kun" 2000 kr i tab, men forrige ejer havde det fra nyt, og har i praksis stået med et værdi-løst stykke hardware efter kun ganske få år hvor det fejlede første gang. (mener det var 4-5 år).

Da de forfærdelige fatar-tangenter fejlede i mit nye KS-32, blev det heldigvis ordnet på garantien første gang, men fejlen blev selvfølgelig ikke
fikset ved at sætte nye tangenter af same type i, same fejl kom igen, kun fordi jeg selv lærte at fikse det løbende kunne jeg holde keyboardet kørende, under stort besvær, enhver anden ville have siddet med et værdiløst keyboard efter et par år,..

Sådan er facts, du er i praksis kun kørende under garantien, mere kan man ikke forvente af et product til 14.000 kr, som nu Ensoniq KS32

Køber stadig hardware, men ikke dyr hardware, dertil er supporten bare for dårlig, og vedligehold af tilknyttet driver og software, endu værre

En tommelfinger-regel for mig vil nok være at et stykke hardware, som en synth, ikke må koste over 5000 kr, og ubetinget skal være "erstatteligt",
for når det fejler, så er det næsten altid UD !!! af ekstra vigtige ting købes back-up, har f.eks en ekstra Ultra 5000 E-mu sampler

Fremadrettet undgår jeg bevidst hardware, med mother-keyboards og controller som en af de få undtagelser, og sådan noget som Rossums
Morpheus, samt lidt tilknyttet Eurorack-hardware som eneste undtagelser, kun fordi det er unikt, og Z-planes ikke findes som plug-in,..

Ville ønske jeg kunne gå 100 pct software

Og det handler bestemt ikke kun om at miste penge, men endu mere om den tid man investerer i produktet, mange af disse synths er nogen man
er årevis om at blive dygtig til, den investering er man nød til at værne om, ekstra værdifuld er tiden for mig, for jeg er ikke det hurtigste dyr i skoven :-)
/Dub

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jeg er delvist enig... Omvendt tror jeg at "glødepære-konspirationen" er et forholdsvis nyt begreb indenfor konsumer- og musikindustrien. Lad mig forklare: Jeg er helt på det rene med, at min passion for især gamle analoge synths koster nogle penge, dels i anskaffelser men også i vedligeholdelse. Men jeg kan sige, det er ret begrænset hvad det har kostet mig indtil videre. F.eks har mine to Jupiter-8'ere og Jupiter-6 ikke kostet én krone i vedligeholdelse endnu. OB-8, Prophet-600, JX-8p ej heller. MKS-80 har jeg skiftet backlight i for små penge. Min ene Juno-60 er stadig som fabriksny, den anden købte jeg defekt for 2.000,- og skiftede RAM og multipleksere i. Det kostede ca 2.000,- og jeg vil mene det isoleret har været en god forretning. Min Jupiter-4 er netop blevet reppet, renset og justeret for 2.000,- og nu kører den sikkert 15 år igen. Den JX-3p jeg har beholdt gav jeg 500,- defekt og kunne selv reparere den. Jeg har skiftet et par voicechips i Juno-106 og det varer nok heller ikke længe før MKS-30 skal have en eller to skiftet.

I samme periode har jeg brugt ligeså mange penge på reps af en TC Electronic C-300, Triple-C og VoiceWorks, altså nyere elektronik. Jeg har iøvrigt også skiftet printer 3-4 gange... Min pointe er, de gamle sager er sgu' godt bygget. Værre ser det ud for "Behringer generationen". Smid lortet ud, når det går i stykker....

Jeg tror du har været RIGTIG uheldig med din EX-5. Som du ved er det enten mainboard eller konvertere der er gået, og det ser man altså ikke hver dag. Når det så er sagt, så er selv EX-5 næppe så stabilt bygget som de gamle 80'er synths. Jeg har en hel del digitale synths fra den periode, EX-5, JD-800 og de kører stadig lystigt.... Jeg tror helt ærligt at mine nyere JD-Xa og V-Synth GT står af inden både EX-5 og Jupiter-8....

Så jeg er ikke nervøs for min egen kærlighed til synths ender med at være en decideret dårlig forretning. Snarere tværtimod. Mange af de ting jeg har, er steget til 3-4 dobbelte i værdi siden jeg købte dem. Det samme kan næppe siges om en DeepMind12 eller Korg MiniLogue....

kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

fra SonicState (Kilde: http://www.sonicstate.com/news/2017/03/ ... -an-oscar/)
We have 4 synthesizer development teams simultaneously working on 20 synths, drum machines etc..

We'll be creating both innovative new synths as well as reviving classics. We're all in and the teams are on fire
Uli paa gearslutz (Kilde: https://www.gearslutz.com/board/electro ... st12507832)
We just received the first batch of our 3340 VCO chip.

It is a 100% exact replica of the Curtis CEM3340 which even includes the 40 year old, 8 micron manufacturing process. It was a difficult and expensive undertaking but we are very pleased with the result as this VCO is considered one of the best sounding oscillators.

We are continuing to invest in reviving other legacy Curtis and SSM semiconductors which will allow us to bring back classic synths - all in the most authentic way. We have also reissued the 3320 filter chip which should be arriving in a few months.

Uli
What?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

teevee skrev:Uli paa gearslutz (Kilde: https://www.gearslutz.com/board/electro ... st12507832)
We just received the first batch of our 3340 VCO chip.

It is a 100% exact replica of the Curtis CEM3340 which even includes the 40 year old, 8 micron manufacturing process. It was a difficult and expensive undertaking but we are very pleased with the result as this VCO is considered one of the best sounding oscillators.

We are continuing to invest in reviving other legacy Curtis and SSM semiconductors which will allow us to bring back classic synths - all in the most authentic way. We have also reissued the 3320 filter chip which should be arriving in a few months.

Uli
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?p=623674#p623674

Men fint lige at få GS linket med.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nu er der allerede i denne tråd delt mere eller mindre konkret info om forskellige Behringer projekter i denne tråd. Ja, de har fået produceret de gamle komponenter, men der er stadig langt til færdige produkter.
Derfor:
Alt hvad der relaterer sig til ordene "Behringer, synth, trommemaskine, osv." og som ikke er i produktion endnu, bedes postet i denne tråd, så vi undgår 20 tråde om produkter der måske eller måske ikke bliver til noget. :)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

De arbejder på 20 kommende synth og drummachine produkter :shock:
Deaktiveret

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, det har jeg også læst. Netop derfor synes jeg det er smartere at samle i én tråd. :-D

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg har tidligere lavet en tråd omkring kommende trommemaskiner fra dem. Den er her:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=2&t=72210

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

en Oberheim OB-Xa kunne godt friste!

Der er kun 1 måned til Musikmesse....ham Uli er ikke helt dum og han spiller sine kort rigtigt!
What?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Til gengæld skal ham Uli også passe på han ikke tager munden for fuld... det er mange "lovninger" han er oppe på allerede nu... analoge trommemaskiner, synth til 46 dollars, OB-XA. Minimoog, mono version af DeepMind12... HVIS han ikke kan leve op til de ting, eller er for længe om det, så bliver folk negative, og deres ry lider stadigvæk under deres fortid, så de har næppe brug for at hele det show her ender med at blive et cirkus :) ... men jeg håber da lidt, at han får presset markedet så meget, at DSI bliver presset ned i pris, for synes godft nok han er ved at udvikle sig til lidt af en "boutique producent" med priser der er alt for høje i forhold til hvad de leverer...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Men ... nu har han en fabrik, der er på størrelse med et mindre land. Så muligheden for at levere, er der da ...

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Razmo skrev:Til gengæld skal ham Uli også passe på han ikke tager munden for fuld... det er mange "lovninger" han er oppe på allerede nu... analoge trommemaskiner, synth til 46 dollars, OB-XA. Minimoog, mono version af DeepMind12... HVIS han ikke kan leve op til de ting, eller er for længe om det, så bliver folk negative, og deres ry lider stadigvæk under deres fortid, så de har næppe brug for at hele det show her ender med at blive et cirkus :) ... men jeg håber da lidt, at han får presset markedet så meget, at DSI bliver presset ned i pris, for synes godft nok han er ved at udvikle sig til lidt af en "boutique producent" med priser der er alt for høje i forhold til hvad de leverer...
Et interessant koncept hos DSI kunne være "mere transparente priser", hvor man kan se forskellen mellem salgs og produktions prisen. :lol:

Jeg kunne forstille mig, at det er mere svært for en virksomhed, som DSI at reducere gabet mellem produktionsomkostninger og salgsprisen, da deres sortimentssammensætning er meget smalt og dybt. Der er stadig nødt til, at være et cash-flow, som inkludere indirekte omkostninger i prisen f.eks. lokaler, marketing og fremtidig produktudvikling.

Problemet når man sigter så smalt, som DSI er at et floppende produkt rammer hårdt, hvis man ikke har andet på menukortet at tilbyde sine kunder. Hvorimod Behringer er meget bredt, hvis de laver en flopper på de her synthesizere/trommemaskine sortiment, så ville cash-flow stadig være dækket af andet salg. Jeg tror også det er derfor, at vi har set Dave Smidt skyde med spredehagl i de senere år f.eks
• DSI modular
• DSI og Pioneer med Toraiz SP-16
• oberheim og dsi
What?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2640
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

SustainerPlayer skrev:Men ... nu har han en fabrik, der er på størrelse med et mindre land. Så muligheden for at levere, er der da ...
Og alligevel brokker min lokale musikbutik sig over at de er mega dårlige til at levere til tiden. Ja de sammenlignede dem ligefrem med Korg. :shock: Oh well... hvad ved jeg...

Glæder mig nu til at prøve Deepmind. Og MatrixBrute, når køen hos 4sound er væk. :-D
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

teevee skrev:
Razmo skrev:Til gengæld skal ham Uli også passe på han ikke tager munden for fuld... det er mange "lovninger" han er oppe på allerede nu... analoge trommemaskiner, synth til 46 dollars, OB-XA. Minimoog, mono version af DeepMind12... HVIS han ikke kan leve op til de ting, eller er for længe om det, så bliver folk negative, og deres ry lider stadigvæk under deres fortid, så de har næppe brug for at hele det show her ender med at blive et cirkus :) ... men jeg håber da lidt, at han får presset markedet så meget, at DSI bliver presset ned i pris, for synes godft nok han er ved at udvikle sig til lidt af en "boutique producent" med priser der er alt for høje i forhold til hvad de leverer...
Et interessant koncept hos DSI kunne være "mere transparente priser", hvor man kan se forskellen mellem salgs og produktions prisen. :lol:

Jeg kunne forstille mig, at det er mere svært for en virksomhed, som DSI at reducere gabet mellem produktionsomkostninger og salgsprisen, da deres sortimentssammensætning er meget smalt og dybt. Der er stadig nødt til, at være et cash-flow, som inkludere omkostninger der indirekte inkluderet i prisen f.eks. lokaler, marketing og fremtidig produktudvikling.

Problemet når man sigter så smalt, som DSI er at et floppende produkt rammer hårdt, hvis man ikke har andet på menukortet at tilbyde sine kunder. Hvorimod Behringer er meget bredt, hvis de laver en flopper på de her synthesizere/trommemaskine sortiment, så ville cash-flow stadig være dækket af andet salg. Jeg tror også det er derfor, at vi har set Dave Smidt skyde med spredehagl i de senere år f.eks
• DSI modular
• DSI og Pioneer med Toraiz SP-16
• oberheim og dsi
Mit problem med DSI lige pt. er, at jeg synes de er blevet lidt for snobbede... han har komplet droppet at lave synths i den billige ende... de små mindre voicecount maskiner som tidligere (Tetra, Evolver Desktop, Mopho osv.)... han vil kun lave store flotte, dyrt producerede maskiner, som om han ser sig selv som "Mr. MOOG nr. 2" ... i mine øjne er hans målgruppe dem med røven fuld af penge efterhånden, og det var ikke det han gik i gang på i sin tid med DSI... der var det faktisk at det skulle være billige synths... han har indskrænket sin kundegruppe til de mere velhavende efterhånden... over 20k for en analog synth med 6 voices og fire oktaver FATAR keybed? ... det er samme keybed som i Waldorf Blofeld keys, som de sælger til under 5k! ... er der virkeligt for mere end 15.000 elektronik inde i de maskiner? det hele er så små print efterhånden at de kan være i en skotøjsæske! ... nej jeg mener godt han kan gøre det billigere, men de er lettet fra jordoverfladen efterhånden... desværre... og han lytter ikke meget mere til kundernes kritik, når produkterne er ude, og der er fejl i softwaren osv... der kommer 2-3 updates, og så skidder han på resten af bugs'ne man finder... de har bogstaveligt indført forskellige grupper af fejl... dem der skal fikses, og dem "man kan leve med"... hvad f...!?

Så jo... jeg håber Behringer laver pro gear, og sænker prisen og konkurrerer ham ned i pris... men han er jo sådan set også i gang med REV2... det er det billigste for en 16 voice analog jeg har set fra ham i lang tid... måske handler det om, at han er blevet så glad for sit generhvervede "Sequential" navn, at han en periode kun har producerede dyre maskiner i det navn, og at DSI navnet er til de billigere producerede synths.... jeg kan kun håbe det er sådan, og at hans næste vidunder bliver under DSI navnet så... for jeg er ved at være lidt træt af de 6voice begrænsede maskiner der koster en halv bondegård :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Razmo skrev:
teevee skrev:
Razmo skrev:Til gengæld skal ham Uli også passe på han ikke tager munden for fuld... det er mange "lovninger" han er oppe på allerede nu... analoge trommemaskiner, synth til 46 dollars, OB-XA. Minimoog, mono version af DeepMind12... HVIS han ikke kan leve op til de ting, eller er for længe om det, så bliver folk negative, og deres ry lider stadigvæk under deres fortid, så de har næppe brug for at hele det show her ender med at blive et cirkus :) ... men jeg håber da lidt, at han får presset markedet så meget, at DSI bliver presset ned i pris, for synes godft nok han er ved at udvikle sig til lidt af en "boutique producent" med priser der er alt for høje i forhold til hvad de leverer...
Et interessant koncept hos DSI kunne være "mere transparente priser", hvor man kan se forskellen mellem salgs og produktions prisen. :lol:

Jeg kunne forstille mig, at det er mere svært for en virksomhed, som DSI at reducere gabet mellem produktionsomkostninger og salgsprisen, da deres sortimentssammensætning er meget smalt og dybt. Der er stadig nødt til, at være et cash-flow, som inkludere omkostninger der indirekte inkluderet i prisen f.eks. lokaler, marketing og fremtidig produktudvikling.

Problemet når man sigter så smalt, som DSI er at et floppende produkt rammer hårdt, hvis man ikke har andet på menukortet at tilbyde sine kunder. Hvorimod Behringer er meget bredt, hvis de laver en flopper på de her synthesizere/trommemaskine sortiment, så ville cash-flow stadig være dækket af andet salg. Jeg tror også det er derfor, at vi har set Dave Smidt skyde med spredehagl i de senere år f.eks
• DSI modular
• DSI og Pioneer med Toraiz SP-16
• oberheim og dsi
Mit problem med DSI lige pt. er, at jeg synes de er blevet lidt for snobbede... han har komplet droppet at lave synths i den billige ende... de små mindre voicecount maskiner som tidligere (Tetra, Evolver Desktop, Mopho osv.)... han vil kun lave store flotte, dyrt producerede maskiner, som om han ser sig selv som "Mr. MOOG nr. 2" ... i mine øjne er hans målgruppe dem med røven fuld af penge efterhånden, og det var ikke det han gik i gang på i sin tid med DSI... der var det faktisk at det skulle være billige synths... han har indskrænket sin kundegruppe til de mere velhavende efterhånden... over 20k for en analog synth med 6 voices og fire oktaver FATAR keybed? ... det er samme keybed som i Waldorf Blofeld keys, som de sælger til under 5k! ... er der virkeligt for mere end 15.000 elektronik inde i de maskiner? det hele er så små print efterhånden at de kan være i en skotøjsæske! ... nej jeg mener godt han kan gøre det billigere, men de er lettet fra jordoverfladen efterhånden... desværre... og han lytter ikke meget mere til kundernes kritik, når produkterne er ude, og der er fejl i softwaren osv... der kommer 2-3 updates, og så skidder han på resten af bugs'ne man finder... de har bogstaveligt indført forskellige grupper af fejl... dem der skal fikses, og dem "man kan leve med"... hvad f...!?

Så jo... jeg håber Behringer laver pro gear, og sænker prisen og konkurrerer ham ned i pris... men han er jo sådan set også i gang med REV2... det er det billigste for en 16 voice analog jeg har set fra ham i lang tid... måske handler det om, at han er blevet så glad for sit generhvervede "Sequential" navn, at han en periode kun har producerede dyre maskiner i det navn, og at DSI navnet er til de billigere producerede synths.... jeg kan kun håbe det er sådan, og at hans næste vidunder bliver under DSI navnet så... for jeg er ved at være lidt træt af de 6voice begrænsede maskiner der koster en halv bondegård :)
Jeg kunne godt blive fristet af Minimoog og Oberheim OB-Xa. Jeg er dog desværre begrænset af plads! :D (Det kan være, at jeg skal have solgt noget andet, hvis de overbeviser mig) Gad vide hvad der kommer ud af ” innovative new synths”? :)

Jeg har stadig DSI Tetra og har ikke købt noget fra Dave Smith siden, da jeg er tilfreds :D

Det aspekt, som jeg syntes er mest interessant er spørgsmålet om, det vil påvirke priserne på de originale enheder. Synthesizer puristerne vil selvfølgelig med næb og klør selvsagt sige ”Nej” fordi de er bange for, at deres investering mister værdi. Jeg vurdere, at priserne på de originale ikke vil falde, men derimod interessen for at købe dem vil, når der findes alternativer som kan dække samme behov.
What?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Det tror jeg også.... dem der køber er dem der vil have dem af samler-grunde... dem der vil have dem pga. lyden køber kun hvis de er EKSTREMT kritiske med hvor tæt på lyden er, ellers vil de nok købe efterligningen... Man har heller ikke set prisen falde rigtigt på hverken Odyssey eller MS-20 synes jeg at fornemme, så det er nok bevis nok.

Jeg selv har kun Prophet 12 fra DSI i dag, og jeg køber ikke noget fra dem før han disker op med noget banebrydende nyt... som f.eks. en hybrid sampler.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Det ser ud til at der også kommer en Odyssey

http://www.synthtopia.com/content/2017/ ... -classics/

Citat:
Behringer parent company MUSIC Group IP Ltd has also applied for trademarks for an Odyssey; Oberheim; OB-Xa; and OSCar synthesizers.
What?

Nyt svar