Behringer "kommende synths" tråden

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Behringer "kommende synths" tråden

Indlæg af Nicolai »

[Jeg har ændret trådens overskrift, post alle rygter eller konkret info om pre-produktions Behringer synths i denne tråd, tak. Mvh. Mod :)]

Oprindelige overskrift var: Behringer Minimoog




Mere nyt: http://www.synthanatomy.com/2017/03/beh ... unced.html


Billede
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har lige tilladt mig at fjerne "mobil-browser taggen" i dit link, Nicolai. :)

Her er lignende artikler hos Synthtopia:
http://www.synthtopia.com/content/2017/ ... oog-clone/
http://www.synthtopia.com/content/2017/ ... ing-at-49/

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jeg prøver at beherske mit temperament :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Han er så syg ham Uli. :dollargrin:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tilføjede lige højkvalitets billede/render til øverste post.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Christoffer I. N. skrev:Tilføjede lige højkvalitets billede/render til øverste post.
Et forum er jo ligesom en synth. Man har mods og filtre til at ændre og farve de røvkedelige eller skingre udgangspunkter som oscillatorne producerer....
:)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Først tænkte jeg: fedt! Jeg har kun selv en målemikrofon fra firmaet, men hvis de kan lave en klon, så er det da fint (når de har svært ved originale ideer) (mod-Thomas: rolig nu!).
Så så jeg eurorack-compatibilitet og tænkte, fedt! Så kan jeg måske bare bruge det som et multimodul bestående af de doepfer moduæer, jeg ville købe, for at lave en minimoog.
Så så jeg prisen, og det gik op for mig, at en Mother 32 ikke er særlig meget dyrere.
skriver noder

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

bryla skrev:Først tænkte jeg: fedt! Jeg har kun selv en målemikrofon fra firmaet, men hvis de kan lave en klon, så er det da fint (når de har svært ved originale ideer) (mod-Thomas: rolig nu!).
Så så jeg eurorack-compatibilitet og tænkte, fedt! Så kan jeg måske bare bruge det som et multimodul bestående af de doepfer moduæer, jeg ville købe, for at lave en minimoog.
Så så jeg prisen, og det gik op for mig, at en Mother 32 ikke er særlig meget dyrere.
Men M-32 har jo heller ikke meget med en Mini at gøre... ?
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Jeg synes det er fedt at Behringer begynder at presse priserne lidt på analogt grej... det har ligget lige en tand for højt efter min mening... når man kan producere almindeligt consumer elektronik meget billigere, så må man også kunne producere synths billigere... jeg ved godt, at mange fabrikanter nu vil føle sig truet... men er det ikke det alle vil have i dag?... neo-liberal kapitalisme, hvor man skal have lov til at æde alle de små fisk op, bare man kan, og hvor det der ikke kan stå selv, bare må falde? ... eller er det kun når det er til ens egen køber-fordel at det er sådan det skal være mon?

Man skal nok regne med at kvaliteten er efter prisen... det er jo logik... så ja, det her bliver nok den nye "fattigmands Moog"... det synes jeg dog er helt fint, så folk med mindre pengepung også kan være med... så må de små boutique firma'er gøre det de er bedre til; kvalitet, design osv... dog er Behringer ikke så slem på kvalitet og design længere... synes jeg.

Ang. at de kopierer andre... tjaa... jeg er sgu' lidt ligeglad for at være ærlig. Her snakker vi om en overhyped synth fra starten af 70'erne (så vidt jeg husker), som der efterhånden snart er kogt så megen suppe på, at det burde være "public domain"... der er heller ikke nogen der brokker sig når små hobbybaserede virksomheder forsøger at klone Mini'en, for ikke at tale om ladder filteret, eller når større firma'er forsøger det, som Studio Electronics eller Creamware og andre software digitale versioner.

Jeg glæder mig til at se hvad Behringer har i godteposen... dog skal jeg IKKE have nogen Minimoog klon... den har ikke 100% MIDI kontrol :D
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. altså - man kunne også argumentere for at Moog Musics pris på $3,749.00 for deres model d reissue - i forhold til hvad der rent faktisk er af indmad i sådan en sag - efterlader en del "headroom" i forhold til at presse prisen nedad. Jeg ville i hvert fald være forsigtig i forhold til at drage konklusioner fra sammenligninger mellem pris og kvalitet i det her tilfælde.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Hippo skrev:.. altså - man kunne også argumentere for at Moog Musics pris på $3,749.00 for deres model d reissue - i forhold til hvad der rent faktisk er af indmad i sådan en sag - efterlader en del "headroom" i forhold til at presse prisen nedad. Jeg ville i hvert fald være forsigtig i forhold til at drage konklusioner fra sammenligninger mellem pris og kvalitet i det her tilfælde.
Jeg haaber du har ret :D Man betaler vel ogsaa en del for brandet "Moog", hvis jeg har forstaaet det rigtigt?
What?

Default avatar
Erik Christoffersen
Medlem
Indlæg: 233
Sted: Valby, Copenhagen

Indlæg af Erik Christoffersen »

Og nu florerer der rygter om en Behringer OSCar og en ARP2600. Jeg synes det er så glimrende! :)

https://ask.audio/articles/behringer-re ... nth-clones

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvorfor tale om f.eks. Behringers modeller som noget den "fattige mand" må tage til takke med ????

De kan da snildt vise sig være on-par, eller mangefold bedre, end de gamle "klenodier" ,.. (selv om en del selvfølgelig ikke vil indrømme det)

Ikke mit specifikke område, men jeg ville antageligt vælge Behringers, (eller andres), take på sagen, friske øjne, frem for den hypede original

Som basis koster elektronik nærmest intet at producer længere, selv ikke i moderate mængder, salgsprisen er sat efter helt andre kriterier,..

(det man på engelsk kalder "pricing", eller "money for nothing")

Fedt at der kommer nyt analogt ,... til lidt mere anstændige priser

Behringer scorer stadig kassen, an-mass, via deres kinesiske factory-plants,..

Et slag på tasken: produktions-omkostningerne er 5-10 pct af salgsprisen, med mindre de er helt umulige producenter, og det tror jeg ikke :-)

Billede
/Dub

Default avatar
Erik Christoffersen
Medlem
Indlæg: 233
Sted: Valby, Copenhagen

Indlæg af Erik Christoffersen »

DUBTEMPLE skrev:Hvorfor tale om f.eks. Behringers modeller som noget den "fattige mand" må tage til takke med ????
Jeg synes det er en fantastisk udvikling. Jeg har alle dage savlet over en ARP2600, men ved med mig selv at jeg aldrig ville kunne retfærdiggøre overfor mig selv at punge ud for originalen. Samtidig ville jeg heller ikke gide at skulle vedligeholde den. Jeg kan ikke se, hvem der er taberne i denne sammenhæng, puristerne vil jo stadig have deres originaler, og jeg ved sgu ikke om Behringer-produkterne kommer til at gøre det store ved værdien af dem. Det vil jo stadig være lige så store samlerobjekter - måske endda større.

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Hippo skrev:.. altså - man kunne også argumentere for at Moog Musics pris på $3,749.00 for deres model d reissue - i forhold til hvad der rent faktisk er af indmad i sådan en sag - efterlader en del "headroom" i forhold til at presse prisen nedad. Jeg ville i hvert fald være forsigtig i forhold til at drage konklusioner fra sammenligninger mellem pris og kvalitet i det her tilfælde.
Moog bruger svjv stadig nogen ret gammeldags produktionsformer, så selvom man nok betaler noget for brandet, så er komponenterne altså kun en brøkdel af omkostningerne.
Nobody noes.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er bare fedt, at der noget til alle - og (næsten) alle pengepunge.

Når jeg tænker på de muligheder jeg havde, da jeg startede i '85/'86 og så nu ... !!!

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Der er så meget snobberi om den slags at man skulle tro det er løgn. Selvom Behringer ofte har bevist deres værd (har selv en oldgammel mixer der bare kører, kender flere med samme erfaringer) - så vil de altid blive beskyldt for at kopiere andre og sælge resultaterne til halv pris i forhold til originalen. Og det uanset hvor gode deres produkter er eller ej.
Det er lidt ligesom det med, at FL Studio bliver betragtet som legetøj uanset hvor avanceret det efterhånden er. Sjovt nok er der ingen der brokker sig når Dave Smith laver nye Prophet synths - de koster jo kassen, og dyrt er godt. ;-) Når man kigger på diverse synth communities på facebook er det utroligt hvor fordomsfulde folk er. Det er altid bedste at købe gammelt halløj til overpris uanset om det overhovedet kan tænde! Go figure!

Jeg synes at både Deepmind og den nye Minimog klon ser spændende ud og begge kunne sagtens være i mine overvejelser. Er ikke purist, vil hellere bruge tiden på at lave musik ;-)

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Kan man høre den nogle steder, på nettet?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

K-Bee skrev:Selvom Behringer ofte har bevist deres værd ... - så vil de altid blive beskyldt for at kopiere andre og sælge resultaterne til halv pris i forhold til originalen.
Men er det ikke det, de også gør her?
skriver noder

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bryla skrev:
K-Bee skrev:Selvom Behringer ofte har bevist deres værd ... - så vil de altid blive beskyldt for at kopiere andre og sælge resultaterne til halv pris i forhold til originalen.
Men er det ikke det, de også gør her?
Det er ligesom med musik

Alle kopierer jo alle, eller bygger videre på andres ideer, også Moog, nogen er bare så frække så de påstår de er gud, eller har fået en åbenbaring,.

Hvis blodsugerne kunne ville de tage patent på et alm 6 dB oct RC filter også, luften vi indånder, eller vandet vi drikker,..

(sidste-nævnte prøver Nestle faktisk)

Slip tingene fri istedet,.. dem der stjæler er mestendels dem der proklamerer "ejendoms-ret", eller tager æren ubeskåret
/Dub

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

bryla skrev:
K-Bee skrev:Selvom Behringer ofte har bevist deres værd ... - så vil de altid blive beskyldt for at kopiere andre og sælge resultaterne til halv pris i forhold til originalen.
Men er det ikke det, de også gør her?
Jo, men hvem gør ikke det? Visse tager et skridt videre og kopierer deres egne produkter i ny indpakning. Yamaha Reface, Roland Botique etc... :wink:
Min pointe er, at selvom Behringer kopierer, behøver der ikke komme dårlige produktrt ud af det. Mange folks fordomme gør dog at de allerede mener det er noget bræk inden det dukker op i butikkerne.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Intet som frembringes af noget som helst menneske, eller virksomhed er unikt fra bunden af, INTET !!! det bygger alt sammen på noget der er "lånt"

Skal man endelig gradbøje begreber som "unikt", "udtænt", eller "skabt", så ligger hverken f.eks. Mackies mixere, eller Moog's relativt simple analog-filtre oppe i den høje ende af "åbenbarings-scalaen",... at Behringet så valgte at lave en siamesisk tvilling med MX8000 var dumt og unødvendigt, de ku bare ha twisted den lidt :-)

Skal man endelig tale om noget unikt syntes jeg at Rolands Variphrase, eller E-mu's Z-planes er langt mere unikt eller spektakulært end Moogs hypede filtre, men selv Z-planes bygger på alm matematisk teori, der er den samme som man på min læreplads, Bryel & Kjær, brugte i i industrille FFT-analysatorer,..

Der er intet nyt under solen, ang blodsugere så er de heller ikke nye, men bare uhensigts-mæssige arketyper der skal have kort snor, og hverken forgyldes, eller sættes op på en pidestal,...

Der findes nogen intetessant intetviews med Dave Rossum, hvor han beskriver hvordan de inspirerede hinanden i synthens guldalder, super spændende, og så er han samtidig en ydmyg person, alt taget i betragtning
/Dub

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

DUBTEMPLE skrev:Intet som frembringes af noget som helst menneske, eller virksomhed er unikt fra bunden af, INTET !!! det bygger alt sammen på noget der er "lånt"
Så har du ikke set når jeg kokkererer!! :lol: :lol:

Egentlig synes jeg at den største grad af nytænkning finder sted indenfor software, selvom man også her oplever en udpræget mængde plagiater af velkendte hardware- (og softwaresynths). Eksempelvis: Yamaha DX7 -> NI FM7(8) -> Dexed (Jeg ved godt at FM8/Dexed også kan noget andet, men alligevel har de altid slået sig på at de var DX7'ere på FM-speed :lol: )
Omnisphere, Synplant Falcon etc. virker dog ret unikke, og i en grad man sjældent ser i hardwaremæssige sammenhænge. Lige nu har vi en analog craze, men det er jo blot gammel vin på nye flasker, og bølgen går jo over igen.
Jeg synes egentlig ikke der har været så meget nyt og banebrydende siden V-Synth, men forhåbentlig tager jeg fejl :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

K-Bee skrev:
DUBTEMPLE skrev:Intet som frembringes af noget som helst menneske, eller virksomhed er unikt fra bunden af, INTET !!! det bygger alt sammen på noget der er "lånt"
Så har du ikke set når jeg kokkererer!! :lol: :lol:

Egentlig synes jeg at den største grad af nytænkning finder sted indenfor software
Ville ønske jeg havde lidt mere fantasi i køkkenet :-) :-) :-)

Helt enig vedr software, det er der det sker,..
/Dub

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Den oprindelig plan var jo en ARP Odyssey Clone :lol:
-> http://www.synthtopia.com/content/2014/ ... sey-clone/
What?

Nyt svar