Behringer "kommende synths" tråden

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Re: Behringer "kommende synths" tråden

Indlæg af Nicolai »

Alle de produkter han "laver", hva'? Ja jeg har allerede købt dem....
IMG_6073.JPG
IMG_6073.JPG (133.64 KiB) Vist 2333 gange
Helt ærligt, jeg synes det virker useriøst af Behringer... Jeg ved godt han for nylig har ansat en hel del udviklere, meeeeen.... jeg gætter på nogle af disse produkter kommer indenfor overskuelig fremtid. Andre om 7-8 år - hvis de overhovedet kommer....

Men vi får se....

Kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Ok, det var så slet ikke meningen at de skulle afsløres.

Ifølge Uli Behringer er de alle endnu i koncept stadiet:

http://www.synthtopia.com/content/2017/ ... in-action/

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

"website glitch".... blah blah.. Der er vel et hoved der er rullet, og så er det videre.

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Website glitch er et ret godt stunt, jeg mener også at Roland og Korg lavede samme stunt sidste år.

Jeg er dog ret fristet af EMS VCS-3 og det er også det rigtige tidspunkt at lave teaser, da der er ca. er 1 måned til Nammshow 2018.

Roland, Korg og Dave Smith skal vel også snart på banen eller har de tænkt sig at køre et tørt år?
What?

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Behringer har for længst offentliggjort at de ikke længere deltager på Namm og Frankfurt....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nicolai skrev:Behringer har for længst offentliggjort at de ikke længere deltager på Namm og Frankfurt....
Muligvis fornuftigt, men hvad var det lige grunden var ? og viser de ansigt et andet sted istedet ?
/Dub

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Hmm så det bliver superbooth omkring maj ligesom med præsentationen af Model D
What?

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

DUBTEMPLE skrev:
Nicolai skrev:Behringer har for længst offentliggjort at de ikke længere deltager på Namm og Frankfurt....
Muligvis fornuftigt, men hvad var det lige grunden var ? og viser de ansigt et andet sted istedet ?
De har jo ikke været på Frankfurt de sidste 3-4 år, og denne kom under NAMM i år:
IMG_0468.PNG
IMG_0468.PNG (63.63 KiB) Vist 2299 gange
Der findes en decideret pressemeddelelse vedr. hans beslutning, men jeg kan dog ikke Google den lige pt. Jeg snakker stadig med et par af de gamle TC folk og efter sigende vil de vist udstille på SuperBooth i maj. Men NAMM og Frankfurt er givetvis for dyr i forhold til det kundesegment der besøger dem....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

teevee skrev:Jeg er dog ret fristet af EMS VCS-3 og det er også det rigtige tidspunkt at lave teaser, da der er ca. er 1 måned til Nammshow 2018.
Ja var også den jeg tænkte uuuuh til :D .. må håbe den kommer indefor et års tid eller sådan meeen satser ikke på det.

Men under alle omstændigheder kan jeg bedre lide denne måde hvor man får en ide om hvad der er i udsigt end alle de der skide teaser "uuh vi har gang i noget hemmeligt uuh uuh" promotion ting de andre firmaer har haft gang i.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tak Nicolai !!!

Ham Uli han gør godt nok tingene på sin egen måde :-)

Fandt lige ud af han også har ristet Guitar Center for et par år siden, kan se GC fører Begringer igen nu, så Uli har sikkert fået sin vilje,..

http://mmrmagazine.com/91-upfront/1277- ... inger.html
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Her er Uli Behringers officielle udmelding omkring lækket, om hvorfor Model D er forsinket og mere:
http://www.synthanatomy.com/2017/12/uli ... sizer.html


Og Model D forventes at være tilgængelig fra midten af Januar:
http://www.synthanatomy.com/2017/12/fin ... nuary.html

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Det er sjovt, som folk går helt i hugtand på Synthtopia, når Uli teaser med kloner :D

Jeg syntes det er fedt og der skal også være alternativer for slutbrugere, som ikke kan smide 2000-3000 €, og heller ikke har tid til at vedligeholde døde/forældet komponenter og som stadig gerne vil have noget der lyder lidt spændende :)
What?

Medlemsavatar
Gyraf
Professor i DIY
Indlæg: 658
Sted: Aarhus (Lyd-) Havn

Indlæg af Gyraf »

Jo, men det de bitcher over er jo at det hemmelige/eksotiske/elitære lidt går af de klassiske maskiner, når almindelige mennesker pludselig får råd til at røre dem.

Den eneste rigtige måde man kan opretholde værdien af sin klassiske synth-samling er så netop ved at stille spørgsmålstegn ved de trælse nye produkter.. :-)

Det er meget godt set af Uli, at tiden er moden til at genudgive de analoge klassikere. Deres brugtpris er nu langt højere end omkostninger ved at bygge dem HVIS man har en velfungerende elektronik-industri kørende allerede. Og det har han. Det ville da også være dejligt hvis diverse patenter på specielle kredsløb (f.eks. Moog's VCF) var udløbet. Og det er de...

Jakob E.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg synes bare det er ren hurra det hele. Det eneste jeg mangler er presets. Det ville ha gjort en kæmpe forskel.
Det er der Rolands se-02 slår behringers moog klon. Det gir selvfølgelig ikke mening med presets på alle synth (vcs3 eller arp2600) men CAT synthen og SH101 kloner kunne jo sagtens ha presets.

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Gyraf skrev:Jo, men det de bitcher over er jo at det hemmelige/eksotiske/elitære lidt går af de klassiske maskiner, når almindelige mennesker pludselig får råd til at røre dem.

Den eneste rigtige måde man kan opretholde værdien af sin klassiske synth-samling er så netop ved at stille spørgsmålstegn ved de trælse nye produkter.. :-)

Det er meget godt set af Uli, at tiden er moden til at genudgive de analoge klassikere. Deres brugtpris er nu langt højere end omkostninger ved at bygge dem HVIS man har en velfungerende elektronik-industri kørende allerede. Og det har han. Det ville da også være dejligt hvis diverse patenter på specielle kredsløb (f.eks. Moog's VCF) var udløbet. Og det er de...

Jakob E.
På et eller andet plan formoder jeg, at der vil stadig være et marked for dem der vil købe de originale og udstille dem i en ostklokke...
What?

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

teevee skrev:
Gyraf skrev:Jo, men det de bitcher over er jo at det hemmelige/eksotiske/elitære lidt går af de klassiske maskiner, når almindelige mennesker pludselig får råd til at røre dem.

Den eneste rigtige måde man kan opretholde værdien af sin klassiske synth-samling er så netop ved at stille spørgsmålstegn ved de trælse nye produkter.. :-)

Det er meget godt set af Uli, at tiden er moden til at genudgive de analoge klassikere. Deres brugtpris er nu langt højere end omkostninger ved at bygge dem HVIS man har en velfungerende elektronik-industri kørende allerede. Og det har han. Det ville da også være dejligt hvis diverse patenter på specielle kredsløb (f.eks. Moog's VCF) var udløbet. Og det er de...

Jakob E.
På et eller andet plan formoder jeg, at der vil stadig være et marked for dem der vil købe de originale og udstille dem i en ostklokke...
Bingo!
Allerede da Studio Electronics lavede den oprindelige SE-1 var der folk der påstod MiniMoog ville rasle ned i pris. Siden kom Voyager, Prophet-08, Arturia og Native Instruments med alle deres plugs, Boutique, Prophet-6, OB-6, DeepThroat-12, SE-2 og Behringer MiniMoog osv osv og hver gang er der folk på Gearslutz og alverdens fora, der påstår at vores vintage synths bliver ikke længere er noget værd....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Default avatar
Afmeldt bruger

Indlæg af Afmeldt bruger »

Der er et eller andet helt galt med historien. Uli fortæller de leaked produkter er på konceptstadiet, men alligevel har man lavet et site med "info" om produkterne. Det giver ikke mening, men fra et marketing perspektiv er det gratis hype/reklame som gør de ikke behøver at være tilstede nogen steder for at fremvise deres nyeste reverse engineered produkter. Og ud fra responsen fra "leaket" kan de vurdere om der er interesse nok til at gå videre med projektet.

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Finn Snor skrev:Der er et eller andet helt galt med historien. Uli fortæller de leaked produkter er på konceptstadiet, men alligevel har man lavet et site med "info" om produkterne. Det giver ikke mening
Jo, det giver masser af mening. Deres website er genereret automatisk ud fra en database med produktinfo. Der sidder ikke nogen og manuelt klippe-klistrer ting fra worddokumenter over i en hjemmeside - man har tekster, specifikationer, billeder og så videre liggende samlet et sted. Har faktisk tidligere set Uli prale over hvor meget af den slags de gør hos Behringer, at man ændrer en produktbeskrivelse et sted og så slår det straks igennem overalt på hjemmesiden, i brochurer, manualer, osv. Og den centrale database bliver selvfølgelig også brugt internt til at arbejde med produkterne før de bliver lanceret. Nogen er kommet til at publicere noget for tidligt. Hvis de ville generere hype havde de offentliggjort nogen billeder - det har de også gjort før...
Nobody noes.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jeg hælder altså også stadig til at det er et gennemtænkt marketingsstunt.... Uli er ikke Kakehashi, Bob Moog eller Dave Smith. Han er... en anden type.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Tja, den er bare kommet op mange steder, "hvorfor skulle de have de ting på deres hjemmeside", og det virker fuldstændig plausibelt på mig. Og så synes jeg bare det der var på hjemmesiden var alt for klodset til at være et stunt - hvorfor var der ingen billeder? Hvorfor ikke en bedre kommunikation, en samlet præsentation af alle nye ting istedet for den samme spec liste gentaget fem gange for trommemaskinerne? Og reaktionen bagefter virker altså også mere som reel damage control end et smøret grin.
Nobody noes.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg tror det var en fejl, det ville sikkert kunne bruges som stunt, og mange har brugt diverse stunts, som oftest for at vinde tid, eller holde på markeds-dele på et tidspunkt hvor de ikke var helt færdige, eller måske langt fra,.. men jeg tror det ikke her,.. og hvorfor er det vigtigt ??????

Lige som mange, f.eks. Mackie, har stjålet designs fra andre, som Behringer bashes for. Det er jo skævt, jeg er ligeglad, same song, who cares ??

Sagen er at Behringer har om nogen ikke BEHOV for den slags, de har har fat i den lange ende, fører-trøjen på, og intet behov for desperate stunts

Dette er grunden til JEG tror det er en fejl, og så iøvrigt finder det ligegyldigt

Man havde travlt med at fremstille dem som talentløse copycats, MX8000, osv,.. men snart efter kom deres egne digital-mixere, og det fortsætter

Action speaks !

Men det er muligt at nogen stadig har det her behov for at bashe Behringer, eller gøre sig i konspirations-teorier, det siger vist mere om dem selv :)

Og så er der "etik", det her fine ord, jeg syntes faktisk ikke den øvrige branche hæver sig her, måske snarer tværtimod,... så ro på
/Dub

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Altså i kunstverdenen sælges de mest latterlige ting stadig til latterligt høje priser af den eneste grund, at de er "originale og oldtidsfund" ... enhver kopi, uanset om den er fabrikeret på nøjagtigt samme måde med samme materieler vil ALDRIG have den historiske værdi/magi/nostalgi... man sælger jo heller ikke en Van Gogh i kopi til samme pris, og den originale bliver jo aldrig mindre værd historisk af at der er kopier på markedet (hvorfor? fordi det ikke er billedet det handler om i sig selv, men den historiske værdi, og det at nogle kunstnørder i fællesskab har VALGT at det skal være så meget værd, selv om det bare et et stykke papir med malingklatter på)... det samme gør sig gældende med gamle synths... en original Minimoog er en original Minimoog, og for dem der ser den historiske værdi og præstigen i at have en, er også villig til at betale den pris feinschmeckerne tilsammen synes sådan en fætter er værd (hvis ikke prisen var så høj ville præstigen jo forsvinde som dug for solen)... derfor er det jo latterligt, når dem der ejer dem, føler sig truet på deres oldtidsfunds værdi, for det er dem selv der sætter værdien, i sammenhold med de andre feinschmeckere der deler deres frygt.

Alle de nye kloner er for folk som rent faktisk er enten ligeglade, eller ikke har pengene til at købe deres oldtidsfund alligevel, eller blot ser maskinen for det den kan, og egentligt er pisse ligeglad om den er 59 år gammel eller 5 måneder... for dem handler det om et stykke værktøj med "den rette lyd"... det er dem Behringer og andre klonfabrikanter henvender sig til... det er muligt at der bliver lidt færre der rent faktisk er interesseret i de originale når de kan få de nye, men jeg tvivler på at det vil ændre brugt værdien blandt de originale... faktisk kunne der nemt ske det, at når efterspørgslen falder lidt, så stiger værdien også lidt, for dem der så er tilbage der har interessen i dem, er jo så alle feinschmeckerne der som regel også har røven fuld af penge, og nu mener deres klenodie er endnu mere værd fordi de er sure over klonerne...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Razmo skrev:det er muligt at der bliver lidt færre der rent faktisk er interesseret i de originale når de kan få de nye.
Jeg kunne forstille mig, at denne faktor har ligeså stor betydning, måske mere end markedsprisen for selve enheden. Da man immigrerer fra at være en spændende personlighed, som havde følgere fordi folk ikke kunne høre instrumenterne andre steder til at være ”Mr. Nobody”.

Mange af dem ender sikkert med, at sidde med et DBA lagersalg en dag alla ham her på den Tyske DBA:
https://www.dropbox.com/sh/jy9je2vthnqe ... L6jUa?dl=0

Billederne taler for sig selv :D
What?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Den type findes alle steder :-)
/Dub


Nyt svar