Behringer "kommende synths" tråden

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

What?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så har Mr.Firechild fået fingre i en:


Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

What?

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Den lyder jo afsindigt godt. Meget bedre end Moog Voyager. Og vanvittigt at den koster så lidt.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

AvS skrev:...Meget bedre end Moog Voyager.
Enig.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Det er et no-brainer køb... ganske enkelt... det bliver et "punch to the gutt" hos MOOG gætter jeg på...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

AvS skrev:Meget bedre end Moog Voyager
Hvis vi ser bort fra patch hukommelse ... :roll:
What?

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Det er jo bare en feature. Jeg snakker om lyden.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Hold nu kæft jeg er tæt på at bestille en deepmind!
Deaktiveret

Medlemsavatar
nuclues
Medlem
Indlæg: 1714
Sted: frederiksberg

Indlæg af nuclues »

Glæder mig lidt til at høre den, når 4sound har den. Jeg er tæt på færdig, med min mini moog klon,replica eller hvad det nu hedder.
Jeg har valgt at lave den udfra de oprindelige print( selv ætsede) og det har taget mig et halvt år at opstøve alle komponenterne. Der er en del af de oprindelige transistorer, der bliver solgt for uhyrlige priser på evil bay mm.
Apropos transistorer, så var de første VCO'er (oscillatorer) i mini moogen, baseret på et diskret transistor design. De næste modeller, brugte man nogle IC kredse istedet og til sidste nogle transistorer der var temparatur følsomme og skulle forhindre at mini moogen "driftede". De lyder ret forskelligt, på grund af de forskellige design. Den diskrete model skulle lyde "fedest"- nogle hævder så, at det er fordi at den drifter og ikke er stabil, tilgengæld skulle den med ic'er også være lige så tyk i lyden, men den er mere stabiliseret trods alt og den sidste er klippestabil mht drifting, men er knapt så fed i lyden. Det er så bare vco'erne.. så er der filteret, som på de første modeller havde "matchede" transistorer, da man ønskede at mini moog's lød ens, det slækkede de på i de senere produktioner, så man kan sige at nu var lyden individuel fra maskine til maskine,,, nå, men det bliver interessant, at se hvordan at Behringer fanger alle de parameter, der gør en mini moog til en mini moog og ikke bare et stykke standardiseret stykke legetøj
Mac pro 2009/6 gig.Cubase 5 /Protools 7,4

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg har bygget 2 osc som har de der dyre fairchild IC'er i sig. Eller det vil sige det havde de originalt. Jeg byttede dem ud med en anden ic (som dog havde et andet pin layout). Jeg kan ikke huske hvad de hed, men hvis du er nysgerrig kan jeg finde ud af det. Det er maaaange år side og jeg nåede ikke direkte at sammenligne lyden dog.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
nuclues
Medlem
Indlæg: 1714
Sted: frederiksberg

Indlæg af nuclues »

Hey :)

Jeg har prøvet mig lidt frem, med forskellige 741'ere og indtil nu, har jeg valgt at have nogle UA471'ere i, da jeg ikke kunne høre forskel på fabrikat i VCO delen, hvis jeg bruger de foreskrevet 741'er opamps. Men jeg havde en håndfuld nyere OP07'er opamps liggende, som jeg skiftede ud for sjov og der var en hørbar forskel. Men den har også klart bedre specs.. Men jeg tror ikke der er en hørbar forskel, om de hedder fairchild eller UA og slet ikke i VCO delen. Men kommer du på hvad det var for en IC, må du gerne lige sige til

En ting der er umulig at opdrive, er det potmeter der sidder i Modwheel sektionen. Mener det er en 25 K LIN- men de blev designet specielt til MOOg og har et "punkt" inde i potmeteret, som disconnecter filteret, eller med andre ord, når punktet rammes, er der 100% 0 Ohm og der skal jeg have nørdet en ide/løsning
Mvh Nick
Mac pro 2009/6 gig.Cubase 5 /Protools 7,4

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Nuclues, jeg er simpelthen så imponeret over dét der :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
nuclues
Medlem
Indlæg: 1714
Sted: frederiksberg

Indlæg af nuclues »

Bare vent til jeg kloner din JUP8:)
Mac pro 2009/6 gig.Cubase 5 /Protools 7,4

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

nuclues skrev:En ting der er umulig at opdrive, er det potmeter der sidder i Modwheel sektionen. Mener det er en 25 K LIN- men de blev designet specielt til MOOg og har et "punkt" inde i potmeteret, som disconnecter filteret, eller med andre ord, når punktet rammes, er der 100% 0 Ohm og der skal jeg have nørdet en ide/løsning
Mvh Nick
Tag et stereo-potmeter og brug den ene kanal til en dc-basseret styring der afbryder tap på mod-weel potentiometret der hvor du vil

To stks comperatorer bygget over en billig dual op-amp burde kunne gøre trikset som basis

Hvis der uønsket toggles on/off lige på de punkter hvor der slås fra og til, så er måden at fjerne det, ved på en eller anden måde at indlægge en hysterese i feed-back sløjfen

Bare lidt at google videre med
/Dub

Medlemsavatar
nuclues
Medlem
Indlæg: 1714
Sted: frederiksberg

Indlæg af nuclues »

Men det er potmeteret på selve modwheel'et, så det skal være en glidende overgang og den skal lukke helt af, når modwhellet er i bund. Håber det giver mening, som jeg beskriver det:) Jeg overvejede at skille et af de der potmeter, med indbygget switch, som går i 0, når man kører det i bund. Jeg tænker at hvis jeg skiller det ad, så må der sidde en "dims" ( den der siger klik" der måske kan tages ud, men det er måske ønsketænkning, da jeg ikke har undersøgt hvordan den type potmeter er bygget op. Men jeg skal lige tænke over dine forslag DUB- fedt takker.. Der er nogle der bygger en magnet (reed switch) ind i de originale potmeter, da de i forvejen døjer med noget bleed fra modwheel'et, så det skal også undersøges.
Mac pro 2009/6 gig.Cubase 5 /Protools 7,4

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

nuclues skrev:Bare vent til jeg kloner din JUP8:)
Det vil jeg helt seriøst glæde mig til... :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
nuclues
Medlem
Indlæg: 1714
Sted: frederiksberg

Indlæg af nuclues »

OBX'eren er klonet ( dog ikke af mig) og den ser ud som om den er rimelig let at gå til- så why not JUP8'eren

Jeg skal bare lige have smidt mini'en i kasse og så er næste projekt RSF kobole xpander. Det bliver mit første rigtige IC baseret synth, udover en WASP og en Arp sequencer. Det er lettere at gå til mht at få fat i transistorer. Når det er udgåede IC'ere, tager det en krig at finde dem og de koster helt vildt.. BTW hvis nogen skulle ligge inde med nogle SSM chips, så skriv endelig
Mac pro 2009/6 gig.Cubase 5 /Protools 7,4

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så er der WASP, Arp 2600, CAT, Synthi VCS3, SH-101 og MS-20 Behringer-kloner på vej.

http://www.musictri.be/Categories/Behri ... 20Samplers

http://www.synthanatomy.com/2017/12/the ... u-k20.html


Behringer kommende synths.png
Behringer kommende synths.png (33.98 KiB) Vist 2498 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og kommende 808, 909, Linndrum, Oberheim og "999" trommemaskiner. Tror Uli popper jule-pagnen atm...

http://www.musictri.be/Categories/Behri ... lag=,Drums

http://www.synthtopia.com/content/2017/ ... -909-more/


Behringer kommende trommer.png
Behringer kommende trommer.png (51 KiB) Vist 2483 gange

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Heftigt.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

World domination.

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Ja, pænt gakket line-up lige at rulle ud.
Nobody noes.

Nyt svar