Behringer "kommende synths" tråden

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Re: Behringer

Indlæg af teevee »

the19thbear skrev:Jeg er simpelthen lykkelig over at de gør det her for tiden. Jeg er desværre lige så fattig som jeg er lykkelig. Men hurra alligevel


Sent from my iPhone using Tapatalk
Så er det godt at Behringer laver dem prismæssigt billige, så selv en fattig kan eje en ;)
What?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Roland SH-101 vs Behringer MS-101: Can you hear the difference?

Medlemsavatar
Boes
Medlem
Indlæg: 13

Indlæg af Boes »

Ja der er INTET NYT UNDER SOLEN. Bogstaveligt talt.

Ang ARP så ville nogle billige kloner da være fedt for de originale ARP er meget meget ringe lavet (ikke lyden men derimod kabinet og indmad). Jeg vil sige Go for it Behringer og andre der vil hakke 3/4 af de priser vi har måtte betale for til tider tvivltsom grej. Kloner af grej der ikke kan fåes brugt fordi de få eksemplarer der er, er havnet hos dem med uanede mænger penge, eller fordi de er gået til, er i mine øjne yderst velkommen. Alle ved jo at vintage grej ikke holder 10-20 år mere. 50 år gl jupiter? Hardly,man tør nok ihvertalt ikke tænde den tit når den når den alder. Jeg venter på at de laver en klon af JP8.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

SonicLAB: Behringer RD-8 Drum Machine - First Look

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

What?

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Har længe overvejet en MS-20 (Mini) - kan sgu meget vel være det bliver denne her istedet :)

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

KristianNielsen skrev:Har længe overvejet en MS-20 (Mini) - kan sgu meget vel være det bliver denne her istedet :)

Jeg står i et klassisk dilemma der hedder „öhh jeg har Korg MS-20 mini, skal jeg sælge den og købe denne?“.

Jeg tog valget med Korg ARP Odyssey…altsaa at sælge den, da Behringer Odyssey teaset….og det har jeg ikke fortrudt….
What?

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Det går ikke stille for sig, hvis man søger 70 synth engineers..?
Vedhæftede filer
Screenshot_20190907-080243.png
Screenshot_20190907-080243.png (345.73 KiB) Vist 883 gange
What?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Mon den også støjer lige så vanvittigt som Korgs MS-20 Mini?

Det som ærgerer mig så meget ved det støj er at det kommer efter lowpass filteret, så det går ikke ind og ligesom bliver en del af selve lyden.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 456
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Frem med loddekolben Joachim ;)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Behringer Odyssey Paraphonic Demo Sequence


Lyder sgisme lækkert.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Ny demo af K-2. Der er dog to ting jeg savner i den her demo:

1) En ordentlig demo af envelope generatoren. Men okay, det er egentlig ikke en del af den oprindelige MS-20 som jeg er særligt glad for. Jeg synes dens decay og release kurver er alt for linære. Så efter min mening kan det nærmest kun blive bedre hvis de ikke har simuleret den del korrekt. :wink:

2) En anden ting han helt glemmer, er at teste om filter-1 støjer på samme vanvittige måde som Korg MS-20 mini, hvor der er super meget whitenoise som desværre sidder efter lowpass filteret. Hvis det bare sad før, ville det være okay.

Mit umiddelbare indtryk er at oscillatorerne lyder helt ligesom en klassisk MS-20, og lowpass filteret (både mode 1 og 2) er også helt rigtige. Men highpass filteret er ikke helt så karakterfyldt som min egen MS-20, omend stadigvæk ret tæt på. Alt i alt synes jeg de har ramt godt nok til at den er pengene værd.

Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Joachip skrev:Ny demo af K-2. Der er dog to ting jeg savner i den her demo:

1) En ordentlig demo af envelope generatoren. Men okay, det er egentlig ikke en del af den oprindelige MS-20 som jeg er særligt glad for. Jeg synes dens decay og release kurver er alt for linære. Så efter min mening kan det nærmest kun blive bedre hvis de ikke har simuleret den del korrekt. :wink:

2) En anden ting han helt glemmer, er at teste om filter-1 støjer på samme vanvittige måde som Korg MS-20 mini, hvor der er super meget whitenoise som desværre sidder efter lowpass filteret. Hvis det bare sad før, ville det være okay.

Mit umiddelbare indtryk er at oscillatorerne lyder helt ligesom en klassisk MS-20, og lowpass filteret (både mode 1 og 2) er også helt rigtige. Men highpass filteret er ikke helt så karakterfyldt som min egen MS-20, omend stadigvæk ret tæt på. Alt i alt synes jeg de har ramt godt nok til at den er pengene værd.


Må indrømme at jeg slet ikke gider sammenligne kloner, for der vil altid være et eller andet at sætte fingeren på... Jeg skal helt sikkert have den her sammen med Neutron, og jeg kan rigtig godt lide at den er blevet til en Eurorack ting... at de også har smidt noget mere signal processing gejl ind viser bare at Behringer ikke selv har tænkt 100% klon... jeg lytter bare til lyden i demo'en, og jeg kan godt lide den sound, hvad end den er 100% MS-20 eller ej... jeg ville bare håbe at Behringer vil tage flere experimentielle synths med ind under deres vinger, nogle flere designere af synths der vil prøve noget nyt og give dem muligheden for at få deres ideer ud. Jeg håber i hvert fald der kommer flere unike Eurorack moduler i samme format som Neutron, K2, Pro-1 og D der kan smides i et Eurorack case.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

He he, ja jeg burde måske bare have set bort fra at det var en klon.

Hvis man ikke har noget forhold til hvad en MS-20 er, vil jeg stadigvæk mene det er et godt køb. Specielt hvis støjproblemet ikke er der.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Jeg syntes det er fjollet at midi indgangen er på fronten og ikke bagsiden. Det passer ikke godt ind i et studie miljø med studio racks….
What?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

teevee skrev:Jeg syntes det er fjollet at midi indgangen er på fronten og ikke bagsiden. Det passer ikke godt ind i et studie miljø med studio racks….
Skulle de ha' lavet et midi stik i kabinettet, så man selv kunne vælge om man ville bruge det ene eller det andet?
Alle funktioner der ikke er på fronten vil jo blive svært tilgængelige, hvis man monterer den i eurorack.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

teevee skrev:Jeg syntes det er fjollet at midi indgangen er på fronten og ikke bagsiden. Det passer ikke godt ind i et studie miljø med studio racks….
https://www.thomann.de/dk/rockboard_fla ... _black.htm

Problem solved :)

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Christoffer I. N. skrev: Skulle de ha' lavet et midi stik i kabinettet, så man selv kunne vælge om man ville bruge det ene eller det andet?
Alle funktioner der ikke er på fronten vil jo blive svært tilgængelige, hvis man monterer den i eurorack.
Men den har allerede CV input, så dem der gør i alt det der modular eurorack udstyr har stadig deres ”option”.

Jeg formoder ikke, at man ”live patcher” midi kabler, ligesom patch kabler? :idea:

Det kan være at jeg tager fejl. :wink:
Morten B skrev:
teevee skrev:Jeg syntes det er fjollet at midi indgangen er på fronten og ikke bagsiden. Det passer ikke godt ind i et studie miljø med studio racks….
https://www.thomann.de/dk/rockboard_fla ... _black.htm

Problem solved :)
Jeg genkiggede billederne fra bagsiden af K-2. Det ser ud til, at den også har midi port der.

Billede
What?

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jo mere jeg lytter til demoen jo mere synes jeg at den lyder anderledes end den originale MS-20. Ikke dårligere bare anderledes. Som om den er lidt mere stabil og tight i lyden. Især bunden synes jeg virker mere kontrolleret. Tror det er dens OSC som lyder anderledes men også måden filteret overstyrer på, lyder mere "moderne". Men som Razmo er jeg også ret ligeglad med om kloner lyder præcist som originalen, men det er stadig lidt sjovt at gå i nørd mode og høre forskellene.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg har lavet en del numre nu med behringer model d. Jeg har aldrig haft en original Minimoog (har haft en Voyager). Og det kan være den ikke lyder 100% som en minimoog a la 1972. MEN den lyder 100% af gammel monosynth. Jeg er virkelig virkelig glad for den. Den er et bæst og blæser soft synths væk. Har ejet en masse analog Poly og mono synths gennem årene, men denne er altså en virkelig lækker sag. Det er sjovt nok en af de billigste jeg har haft.
Så ja. Jeg er enig. Jeg er ligeglad med om de lyder 100% identisk. Bare jeg får den gamle sjæl/lyd med. Og det gør jeg ihvertfald.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

teevee skrev:
Christoffer I. N. skrev: Skulle de ha' lavet et midi stik i kabinettet, så man selv kunne vælge om man ville bruge det ene eller det andet?
Alle funktioner der ikke er på fronten vil jo blive svært tilgængelige, hvis man monterer den i eurorack.
Men den har allerede CV input, så dem der gør i alt det der modular eurorack udstyr har stadig deres ”option”.

Jeg formoder ikke, at man ”live patcher” midi kabler, ligesom patch kabler? :idea:

Det kan være at jeg tager fejl. :wink:
Morten B skrev:
teevee skrev:Jeg syntes det er fjollet at midi indgangen er på fronten og ikke bagsiden. Det passer ikke godt ind i et studie miljø med studio racks….
https://www.thomann.de/dk/rockboard_fla ... _black.htm

Problem solved :)
Jeg genkiggede billederne fra bagsiden af K-2. Det ser ud til, at den også har midi port der.

Billede
Jeg vil stadig have brug for MIDI porten, selv om jeg skal have den i Rack, da der kan være funktioner som du ikke kan få via CV/GATE... et eksempel er bla.a. velocity, men også andre indstillingsmuligheder "under the hood" osv... så jeg ville være rigtig ked af, at MIDI porten ikke var på fronten når jeg skal have det i et Eurorack.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

the19thbear skrev:Jeg har lavet en del numre nu med behringer model d. Jeg har aldrig haft en original Minimoog (har haft en Voyager). Og det kan være den ikke lyder 100% som en minimoog a la 1972. MEN den lyder 100% af gammel monosynth. Jeg er virkelig virkelig glad for den. Den er et bæst og blæser soft synths væk. Har ejet en masse analog Poly og mono synths gennem årene, men denne er altså en virkelig lækker sag. Det er sjovt nok en af de billigste jeg har haft.
Så ja. Jeg er enig. Jeg er ligeglad med om de lyder 100% identisk. Bare jeg får den gamle sjæl/lyd med. Og det gør jeg ihvertfald.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Præcis... bare de lyder oldschool "støvede" så er jeg også ligeglad... der er i forvejen ikke en kæft af dem der hører musikken i sidste ende der aner hvad en MS20 er, med mindre de selv er musikere og kender den... jeg er dog enig med AvS, at selvfølgeligt er det sjovt at sammenligne, men sammenligninger har det altid (næsten i hvert fald), med at ende i at puristerne brokker sig... I virkeligheden skulle de bare være glade der er en forskel, så de har noget at have deres dyre køb i af originalerne :lol:

Jeg kan seriøst ikke se hvorfor jeg skulle gå ud og bruge 10k+ på en rigtig MS20, hvis Behringer's til ingen penge kommer 90-99% derhenad... slet ikke med alle de ekstra features oven i, samt det kompakte design uden keys, og en maskine der ligner et gammelt kasseapparat :lol:

Jeg er tilfreds... og har faktisk lige bestilt en Neutron som jeg skal lege lidt med ind til K2 er i handelen.

Jeg ville dog ønske at Behringer solgte de her Eurorack compatible synths uden strømcase... det er lidt spild af hensyn til miljøet, at man bare kan stille en case med strøm på loftet så snart man har puttet den i Eurorack... måske kunne de endda sætte prisen en smule mere ned hvilket jo ville være endnu mere sindsygt end det er i forvejen :)

Btw... MOOG Grandmother er også sindygt fed... virkeligt oldschool analog lyd... jeg blev kraftigt imponeret da jeg sad foran den, og Matriarch er næst på listen så snart jeg har solgt min REV2 og V-Synth GT.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Moog grandmother er et sandt mesterværk. Den er bygget op på en tilpas bagvendt måde til at jeg tænker i helt nye baner (uden at skulle ha modular tilgang). Den er dybt inspirerende og lyder fabelagtigt. Den helt rigtige gamle lyd. Og så spring reverb oveni. Det rammer min stil 100%

Jeg ville købe den men valget står mellem minilogue xd desktop og grandmother. Og jeg har ellerede behringer model d. Så det giver mere mening for mig at ha en analog poly (minilogue xd) i stedet. Den lyder helt rigtig også. Bare slut 70’er/start 80’er i stedet for grandmother som lyder mere start 70’er.
Det er gode tider for synth folk


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Ja med en Behringer D, kan jeg godt se det overlapper lidt... Jeg skal dog også have hevet en Matriarch hjem selv om den og GM overlapper, men jeg satser først og fremmest på et grundsetup af Matriarch, Grandmother og så en Perfourmer til polyfoni... Så bliver det ikke mere hands on... Og så et lille Eurorack system med utilities til de to MOOGs, så kører det.

Hvor mange Behringer jeg ender med må tiden vise... Men både Neutron og K2 ser interessante ud og har deres egen karakter. PRO1 er jeg lidt ligeglad med, da jeg synes den har for få patchpoints, og lyder lidt for meget af Dave Smith som jeg har haft i så mange år efterhånden...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Ville gerne lege i dit drengeværelse en dag:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyt svar