Behringer "kommende synths" tråden

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Re: Behringer "kommende synths" tråden

Indlæg af Razmo »

Morten B skrev:
Razmo skrev:Jeg har bemærket, at i Behringer's menusystem på deres hjemmeside, hedder kategorien "Synthesizere og Samplere"... så mon ikke der snart kommer en form for sampler fra Behringer... tror jeg venter lidt med at overveje Prophet X og Quantum og ser hvad de har at byde på.
Der er meget løse rygter om at de arbejder på en SP-12 klon/inspireret maskine.
Ja... men der er også noget der tyder på at andre er ved at lave en SP2400... som IKKE er fra Behringer...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Razmo skrev:
Morten B skrev:
Razmo skrev:Jeg har bemærket, at i Behringer's menusystem på deres hjemmeside, hedder kategorien "Synthesizere og Samplere"... så mon ikke der snart kommer en form for sampler fra Behringer... tror jeg venter lidt med at overveje Prophet X og Quantum og ser hvad de har at byde på.
Der er meget løse rygter om at de arbejder på en SP-12 klon/inspireret maskine.
Ja... men der er også noget der tyder på at andre er ved at lave en SP2400... som IKKE er fra Behringer...
Korrekt:
https://www.instagram.com/low_hiss/
What?

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Razmo skrev:
Morten B skrev:
Razmo skrev:Jeg har bemærket, at i Behringer's menusystem på deres hjemmeside, hedder kategorien "Synthesizere og Samplere"... så mon ikke der snart kommer en form for sampler fra Behringer... tror jeg venter lidt med at overveje Prophet X og Quantum og ser hvad de har at byde på.
Der er meget løse rygter om at de arbejder på en SP-12 klon/inspireret maskine.
Ja... men der er også noget der tyder på at andre er ved at lave en SP2400... som IKKE er fra Behringer...

Det ser ud til at firmaet Isla Instrument også kendt for Kordbot sequenceren står bag.

Kilde:


Billede:
Billede
What?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

teevee skrev:
Razmo skrev:
Morten B skrev:
Der er meget løse rygter om at de arbejder på en SP-12 klon/inspireret maskine.
Ja... men der er også noget der tyder på at andre er ved at lave en SP2400... som IKKE er fra Behringer...
Korrekt:
https://www.instagram.com/low_hiss/
Arh, nice :thumbup:

Og ja, så godt lige Isla instruments er med. Eller er det mon to forskellige projekter?

Bliver spændende med lidt mere info.

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Morten B skrev:
teevee skrev:
Razmo skrev:
Ja... men der er også noget der tyder på at andre er ved at lave en SP2400... som IKKE er fra Behringer...
Korrekt:
https://www.instagram.com/low_hiss/
Arh, nice :thumbup:

Og ja, så godt lige Isla instruments er med. Eller er det mon to forskellige projekter?

Bliver spændende med lidt mere info.
Jep, det er to forskellige udviklere, men med fokus på det samme :)
What?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Jeg synes at det billede ser rendered ud, eller manipuleret med... den er ikke tilsluttet, men lyser både på pads og display... synes der er noget galt med belysningen også... men kan bare være mig... ved det ikke...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Razmo skrev:Jeg synes at det billede ser rendered ud, eller manipuleret med... den er ikke tilsluttet, men lyser både på pads og display... synes der er noget galt med belysningen også... men kan bare være mig... ved det ikke...
Jeg også tror kun at vi snakker prototyping med photoshop...

Jeg er heller ikke helt sikker på, at det vil falde godt i jord hos Creative Technology [ejer af E-mu Systems og deres designs] hvis Isla Instruments bare tager designet og det navn, smækker deres eget navn på fronten, som skaber....Trademark mæssigt tænkt...

Ligeså vel, som at Behringer heller ikke kan tage Moog Minimoog og kalde den ”Minimoog 2”
What?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

teevee skrev:
Razmo skrev:Jeg synes at det billede ser rendered ud, eller manipuleret med... den er ikke tilsluttet, men lyser både på pads og display... synes der er noget galt med belysningen også... men kan bare være mig... ved det ikke...
Jeg også tror kun at vi snakker prototyping med photoshop...

Jeg er heller ikke helt sikker på, at det vil falde godt i jord hos Creative Technology [ejer af E-mu Systems og deres designs] hvis Isla Instruments bare tager designet og det navn, smækker deres eget navn på fronten, som skaber....Trademark mæssigt tænkt...

Ligeså vel, som at Behringer heller ikke kan tage Moog Minimoog og kalde den ”Minimoog 2”
Bestemt ikke nej... men sikkert en spændende sampler groovebox nonetheless... jeg er dog selv mere på jagt efter et billigere alternativ til sample synthesis i stil med Prophet X og Quantum... jeg tvivler på SP1200 vil blive den maskine jeg selv er efter... håber i den grad at Behringer laver en sampler synth i desktop format nu hvor deres menusystem siger "Synthesizers and samplers"... kunne godt trænge til noget konkurrence lige på det feldt i et prisleje flere kan være med på...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Crave, Pro-1 og MS-101 i samme video fra Thomann Synth Reactor:


Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

What?

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Skørt - jeg håber de i det mindste udvider den med PWM, og også andre ting nu de er i gang. Hvorfor holde sig tilbage bare fordi man laver en klon?
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

jakobole skrev:Skørt - jeg håber de i det mindste udvider den med PWM, og også andre ting nu de er i gang. Hvorfor holde sig tilbage bare fordi man laver en klon?
Jeg håber på en midi in/out og faktisk også presets, hvor man kunne slå det til/fra.
What?

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Ja, alle parametre burde kunne sende og modtage midi (giver selvfølgelig ikke mening med moduler in/outs). Det er ikke kompliceret eller dyrt at lave. Og så en mulighed for at gemme og loade dem. Det sidste behøver man jo ikke så længe man har en computer der kan sende og modtage midi cc og lign.
Men savner meget at deres synths har midi på parametrene. Det ville ligge lige til højrebenet at lave presets/midi. Men altså. Det er et luksusproblem:) jeg er bare glad for at de laver dem igen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

teevee skrev:
jakobole skrev:Skørt - jeg håber de i det mindste udvider den med PWM, og også andre ting nu de er i gang. Hvorfor holde sig tilbage bare fordi man laver en klon?
Jeg håber på en midi in/out og faktisk også presets, hvor man kunne slå det til/fra.
Nu er presets på en semi-modular i sagens natur noget omstændigt at implementere.

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

jakobole skrev:https://encyclotronic.com/synthesizers/ ... cx3-r1886/

Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
Billede



Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg sidder bare hypnotiseret og stirrer de mange knapper. Så mange knapper...
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

:-D

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Den der måtte de altså godt lave presets på i dag. Nej tak til en moderne cs80 uden presets (eller måske ikke nej tak, men altså;)

Og ja, jeg ved der er de 4 presets men altså..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

the19thbear skrev:Den der måtte de altså godt lave presets på i dag. Nej tak til en moderne cs80 uden presets (eller måske ikke nej tak, men altså;)

Og ja, jeg ved der er de 4 presets men altså..


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Company head Uli Behringer says:

Here is our DS-80 design draft;

Multi-Timbral 8-Voice Polyphonic Analog Synthesizer with Dual Channels per Voice, Polyphonic Aftertouch,Ribbon Controller and Patch Memory

We want to be absolutely clear that this a very complex synthesizer project and it is at a very early stage. It will take us a long time to complete, however we are committed to deliver.

Why are we showing you this project at such an early stage? We believe that including you in the design process from the very beginning while help us and the synthesizer community to create a better product – and that’s all that matters to us.

Thank you for your participation and now let us hear your feedback… Uli"

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Uhh
Vedhæftede filer
FB_IMG_1560070633401.jpg
FB_IMG_1560070633401.jpg (37.5 KiB) Vist 759 gange
FB_IMG_1560070627970.jpg
FB_IMG_1560070627970.jpg (119.44 KiB) Vist 759 gange
What?

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg er simpelthen lykkelig over at de gør det her for tiden. Jeg er desværre lige så fattig som jeg er lykkelig. Men hurra alligevel


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

For blot få år siden, havde jeg aldrig nogensinde troet jeg ville eje et Behringer produkt igen - slet ikke adskillige, og slet ikke som en seriøs del af mine udgivelser... Oh well! :)

Nyt svar