Behringer "kommende synths" tråden

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Re: Behringer "kommende synths" tråden

Indlæg af teevee »

Razmo skrev:
teevee skrev:
Razmo skrev:alt det der OB-XA, ODDYSEY, PRO1, D halløj synes jeg er ret uinteressant for at være ærlig...
Interessant eller ej, slutbrugerne har længe råbt efter ”remakes“ og Uli er en forretningsmand, som åbenbart lytter og udnytter et indtjenings potentiale ;)

Et interessant spørgsmål er differensen mellem Behringers produktionspris og købsprisen :)
så var det da godt jeg skrev "jeg" så man ved det bare er min humble mening :lol:
Hvis du har "the skill-set" til det..så syntes jeg du skulle springe på og skabe noget "interessant" ;)
Vedhæftede filer
Capture.JPG
Capture.JPG (68.86 KiB) Vist 1475 gange
What?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

teevee skrev:
Razmo skrev:
teevee skrev:
Interessant eller ej, slutbrugerne har længe råbt efter ”remakes“ og Uli er en forretningsmand, som åbenbart lytter og udnytter et indtjenings potentiale ;)

Et interessant spørgsmål er differensen mellem Behringers produktionspris og købsprisen :)
så var det da godt jeg skrev "jeg" så man ved det bare er min humble mening :lol:
Hvis du har "the skill-set" til det..så syntes jeg du skulle springe på og skabe noget "interessant" ;)
Det har jeg så desværre ikke... men derfor kan man vel godt have en mening alligevel? ;)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mere 808:



Jeg ved ikke med jer, men jeg gad godt nok ikke give særlig meget for sådan en 808 klon. Ja der er indbygget filter osv.... De lyde er så travede som de kan blive..

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev:Mere 808:

Jeg ved ikke med jer, men jeg gad godt nok ikke give særlig meget for sådan en 808 klon. Ja der er indbygget filter osv.... De lyde er så travede som de kan blive..
Ikke lige 808'eren, men kunne godt overveje en 909'er. Der er alligevel et eller andet ved at have knapper mellem hænderne. Men det er da ikke den først kommende investering jeg overvejer :)

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg tror deres trommemaskiner kommer til at sælge lidt mindre end deres synths. Som Morten siger, er det sjovt at ha mellem hænderne. Derfor er der helt sikkert folk der køber den. men så igen, en synth er meget mere "realtime", hvor en trommemaskine ikke har så mange controllers (for det meste). Tror de fleste godt kan tolerere en software trommeaskine, men en softsynth er noget langt mindre intuitivt, fordi der skal drejes så mange parametre.

-sådan ca.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

the19thbear skrev:Jeg tror deres trommemaskiner kommer til at sælge lidt mindre end deres synths. Som Morten siger, er det sjovt at ha mellem hænderne. Derfor er der helt sikkert folk der køber den. men så igen, en synth er meget mere "realtime", hvor en trommemaskine ikke har så mange controllers (for det meste). Tror de fleste godt kan tolerere en software trommeaskine, men en softsynth er noget langt mindre intuitivt, fordi der skal drejes så mange parametre.

-sådan ca.
Tænker primært det er live folk som er oppe at køre over trommemaskinerne lige nu.

Man kan alligevel få en god maskinpark til omkring 10.000,- når flere af behringerne er kommet ud.

En 808 eller 909, alt efter hvad man foretrækker
+ En SH-101
+ En en korg electribe sampler
+ en lille mixer
+ en pedal effekt eller to

Det var da et setup jeg godt gad jamme med :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:De lyde er så travede som de kan blive..
Ligesom violiner, guitar, hammondorgler, trompeter og alle andre instrumenter? :-P :wink:

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Jeg står i et dilemma der hedder "Ville det være dumt at sælge sin Korg ARP Odyssey for at købe en Behringer Odyssey?"

Jeg er ret ligeglad med den indbygget step-sequencer og effekt sektionen, men den tilføjet midi-out ville gøre mit setup en adapter lettere. Ligenu bruger jeg en "USB -> midi" adapter for at kunne bruge min Korg ARP Odyssey sammen med min hardware midi sequencer, da den ikke har midi-out.

Folk mod modargumentere med ”bygge kvalitet”, men er det ikke bare et gammelt ry? [Korgs enhed kommer vel også fra Kina?]

Video:
What?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja de er vist gået agurk med lanceringer her til/omkring NAMM. Jeg har ikke set videoerne endnu, men det ligner at MS-101, RD-808, Pro-1 og Odyssey kan få deres egne tråde.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg ville vente med at sælge til jeg havde berhingers model. bare for at sammenligne og være sikker. Men var jeg lige så glad for behringer modellen, ville jeg ikke tvivle med at sælge et eneste sekund. Du kan jo få et par behringer synths for hvad du kan sælge din arp for.
Jeg har vente længe på denne. Tror simpelthen jeg bliver nød til at købe den når jeg har knasterne til det.
jeg ELSKER den maskine. Synes dog det er er enomrt synd at de ikke har lavet preset storage på den.
Det ville ikke sætte prisen super meget op. Ville snildt ha betalt 1000kr for at ha den digital kontrolleret og med presets.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

teevee skrev:Jeg står i et dilemma der hedder "Ville det være dumt at sælge sin Korg ARP Odyssey for at købe en Behringer Odyssey?"
"Eneste" negative jeg ser ved det er at du får den gule Behringer trekant ind i dit liv. Dette kan, forståeligt nok, være en deal breaker for nogen og det må alligevel være svært at skille sig af med originalen til fordel for en klon.

For mig personligt kommer brugbarhed dog i første række. Med Behringers take får man alle 3 filter designs, det alene er da tillokkende. Og fuld midi specs som du selv er inde på.

Indbyggede sequencere er noget jeg selv er blevet ret vild med, da det også kan være med til at støtte den kreative proces. Effekterne er nice to have, men de kan jo slå's helt fra hvis man ikke ønsker det, så svært at se det som negativt på nogen måde.

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Morten B skrev:
teevee skrev:Jeg står i et dilemma der hedder "Ville det være dumt at sælge sin Korg ARP Odyssey for at købe en Behringer Odyssey?"
For mig personligt kommer brugbarhed dog i første række. Med Behringers take får man alle 3 filter designs, det alene er da tillokkende. Og fuld midi specs som du selv er inde på.
Korg ARP har også alle 3 filter. Det er selvfølgelig synd for Korg for jeg tror det bliver hård konkurrence for dem ..
What?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

teevee skrev:
Morten B skrev:Korg ARP har også alle 3 filter. Det er selvfølgelig synd for Korg for jeg tror det bliver hård konkurrence for dem ..
Arh, ok, det vidste jeg ikke :)

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Nyt, Behringer Crave:..200 €....

What?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

149€*

Det er fandme billigt. :shock:

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Sindssyg pris! Virker dog forholdsvis begrænset ift lyde, på trods af at man selvfølgelig kan patche på kryds og tværs. Men ok, til den pris er "value-for-money" jo stadig ret seriøs :) Og fedt med en ny "original" synth :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Just take my money already

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

149€ :shock:

Fedt at de har smidt så mange patch points på til den pris.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ikke noget for mig, uanset pris,..

Men her et close up:

Billede
Senest rettet af DUBTEMPLE man 28. jan 2019 14:58, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

KristianNielsen skrev:Sindssyg pris! Virker dog forholdsvis begrænset ift lyde, på trods af at man selvfølgelig kan patche på kryds og tværs. Men ok, til den pris er "value-for-money" jo stadig ret seriøs :) Og fedt med en ny "original" synth :)
for 50 € ekstra kan du faa en endnu mere begraenset semi-modular fra Korg ...volca modular...
What?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvis nogen falder over et billede eller video hvor man kan se alle patch points ordentligt, så post meget gerne. I de 4 videoer (3 fra Behringer, 1 fra Moot) har jeg ikke kunnet læse dem alle..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ah, Razmo har postet den her video i NAMM tråden, 41 sekunder ind.


Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

At sælge Korg Odyssey for at købe en Behringer Odyssey? Hmm... personligt er jeg ligeglad med indbyggede effekter i sådan en synth, for jeg har mine egne. Og jeg er ikke sikker på at jeg kommer til at bruge den step sequencer. Så jeg synes ikke Behringers tilføjelser er særligt interessante. Jeg har selv Korg'en, og de ting jeg synes kunne være lavet bedre er:

1) Korg'ens MIDI implementation er så ufatteligt skrabet at det virker som en fejl. Der er kun note on/off. Ingen velocity, ingen control changes, intet. Det virker som et meget åbenlyst sted at forbedre. Tænk hvis Behringeren både havde note-on og note-off velocity, og at de kunne assignes til forskellige ting.

2) Jeg ved godt målet er at være tro mod originalen, men jeg synes ikke der ville være noget galt i at tilbyde lidt ekstra features, så længe de er valgfrie, og man derfor har de samme muligheder som den oprindelige havde. Første eksempel: Kors hvor havde det været blæret at have et 24 dB/oct highpass filter som alternativ til det der 6 dB/oct som den normalt har.

3) LFO'en bliver genstartet hver gang man spiller en tone. Det er virkeligt irriterende. Det ku' være så gyldent at kunne slå det fra, så den bare kører frit.

4) Flere portamento modes, f.eks. sådan en hvor der kun er portamento når man spiller legato. Det ku' være sprødt.

5) Pitchbend og vibrato dimserne er så hårde at trykke ned, at jeg er bange for at knække hele lortet. Det er ganske svært at spille på sådan nogen små lette tangenter som kræver 20 grams tryk med den ene hånd, mens man leverer 10-20 kilo med den anden. Det fungerer bare ikke, og jeg bruger det derfor aldrig.

Hvis Behringer-udgaven har addreseret nogen af de ting, så ville jeg måske være fristet.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

8-) 8-) 8-)


Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Christoffer I. N. skrev:8-) 8-) 8-)

Jeg har egentlig altid syntes godt om TR-808 trommer, men jeg formoder lidt at fremtiden spår på en overmætning af 808?
What?

Nyt svar