Hvis Steve Jobs designede en pladespiller

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Re: Hvis Steve Jobs designede en pladespiller

Indlæg af david mondrup »

Næ. Ikke endnu. Jeg får jævnligt updates. De er vist blevet lidt overvældede over responsen, og hvor stor en produktion de er nødt til at sætte i værk. Seneste estimat siger marts eller april, så vidt jeg husker. Det er jo faktisk lige om lidt ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hald skrev:Jeg viste min far den, han havde en del kendskab til B&O tangentialarmen, og virkede ret imponeret over hvordan den så ud til at være lavet, jeg gad dog godt at se en mere teknisk video af teknikken bag.
De seneste updates på kickstarter siden går ret meget ned i teknikken.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

david mondrup skrev: De seneste updates på kickstarter siden går ret meget ned i teknikken.
Det skal jeg vist lige kigge, jeg var blot derinde i går for at vise en kollega deres introvideo, kiggede ikke yderligere, men det vil jeg lige gøre.

Jeg har i øvrigt i mellemtiden fået gang i min Beogram 3000 og købt nye LP'er, det er godt nok en fornøjelse.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

david mondrup skrev:Næ. Ikke endnu. Jeg får jævnligt updates. De er vist blevet lidt overvældede over responsen, og hvor stor en produktion de er nødt til at sætte i værk. Seneste estimat siger marts eller april, så vidt jeg husker. Det er jo faktisk lige om lidt ...
Nå, det var vist forkert husket med datoen. Jeg kunne i hvert fald ikke finde en dato på siden. Men nu er der lige kommet ny update, der siger at de begynder at sende dem ud til maj.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

David, kom pladespilleren nogen sinde, og hvis ja, kan du give en mini-anmeldelse?

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Nope. Jeg får jævnligt updates om hvor langt de er i processen. Men de er indtil videre halvandet år forsinkede ...

Jeg har prøvet at søge på om jeg kan få pengene tilbage ved så kraftige forsinkelser, men det lader det ikke til. Så jeg må vist bare vente.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Det er så irriterende, vi havde bestilt verdens mindste mobiltlf, vi fik efter langt tid endelig pengene tilbage

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Damm, det lyder irriterende, men tak for feedback. Jeg håber, at de bliver færdig snart, og at det trods alt er et godt produkt.

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Jeg kom lige til at læse deres blog igennem:

Feb 25, 2017: December 2017
Sep 25, 2017: First deliveries will start in 2018
Feb 21, 2018: Wheel starts shipping in May 2018
Nov 16, 2018: First deliveries of Wheel are planned in the fourth or fifth week of 2019
Jan 26, 2019: We’ll miss our week 4-5 target
Mar 01, 2019: (...) we're so damn close!

Det tyder på at den endelig er på trapperne.
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

david mondrup skrev:Nope. Jeg får jævnligt updates om hvor langt de er i processen. Men de er indtil videre halvandet år forsinkede ...

Jeg har prøvet at søge på om jeg kan få pengene tilbage ved så kraftige forsinkelser, men det lader det ikke til. Så jeg må vist bare vente.
Uchhhh, sidder i samme situation med en kamera slider. Jeg elsker tanken om crowdfunding, men det er ikke sjældent man sidder tilbage med en negativ oplevelse af processen.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Morten B skrev:
david mondrup skrev:Nope. Jeg får jævnligt updates om hvor langt de er i processen. Men de er indtil videre halvandet år forsinkede ...

Jeg har prøvet at søge på om jeg kan få pengene tilbage ved så kraftige forsinkelser, men det lader det ikke til. Så jeg må vist bare vente.
Uchhhh, sidder i samme situation med en kamera slider. Jeg elsker tanken om crowdfunding, men det er ikke sjældent man sidder tilbage med en negativ oplevelse af processen.
Det er faktisk første gang jeg oplever det. De 4-5 andre projekter jeg har backet, har kørt som lovet, eller med minimale forsinkelser.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Min (på daværende tidspunkt ret nye) kæreste tog mig med til julefrokost i december, hvor jeg kom til at sidde overfor en sympatisk fyr fra California, der viste sig at arbejde på kickstarter.com. Hans job var at holde øje med maker-spaces, afholde workshops, og i det hele taget være med til at sparke iværksættere og opfindere i røven, så de nye projekter der måtte opstå rundt omkring dels rent faktisk opstår, dels bliver opfanget på Kickstarter. Jeg havde indtil da troet at de udelukkende stillede platformen til rådighed, men de arbejder altså også langt mere proaktivt. Det var superinteressant at høre om. Og så havde han en lille synth/effect maskine med, der stort set var en printplade med et par kontroller på, som passede ind i et kassettebåndshylster, og som var sjovt at lege med.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Men er pladespilleren kommet? :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

marco skrev:Men er pladespilleren kommet? :)
Nogle posts oppe:
david mondrup skrev:Nope. Jeg får jævnligt updates om hvor langt de er i processen. Men de er indtil videre halvandet år forsinkede ...

Jeg har prøvet at søge på om jeg kan få pengene tilbage ved så kraftige forsinkelser, men det lader det ikke til. Så jeg må vist bare vente.

Nyt svar