Mere "lir" til min guitar (?)

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Re: Mere "lir" til min guitar (?)

Indlæg Skrevet: 9. mar 2017, 21:16

Mr. Soundman skrev:Hvor god er den der Axe-FX? Er det "toppen af poppen" for el-guitar-recording, eller hvad?
Jeg kan huske jeg Google'de den engang... prislejet lå jo ikke lige i den smertefrie ende... Og så blev den vidst ikke engang forhandlet i vores ende af verden, så vidt jeg husker :?
Er der nogen her, der har prøvet den?

Har Axe Fx II XL. Det er end all be all produktet. :)
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 10. mar 2017, 02:16

Hmm... det kan være jeg sætter den på min "to buy-liste" så... :)

Hvordan med brugervenlighed?

For en god ordens skyld, så skal jeg lige have helt på det rene, at jeg ikke har misforstået noget: Altså man kører el-guitaren direkte ind i AXE-FX'en og så kører man signalet direkte fra AXE-FX'en ind i lydkort, ikke også? ...og så simulerer den effekter, guitar-forstærker, guitar-kabinet og guitar-mic, ikke også?

Kan den også bruges som "effektpedal" imellem el-guitar og rigtig guitar-forstærker, hvis man skulle ønske det?
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 10. mar 2017, 02:29

Jeg så engang en guitar-demo på YouTube, hvor han bruger AXE-FX II. I mine ører lyder det udmærket:

I starten troede jeg han spillede igennem Marshallen i baggrunden... jeg har selv den samme Marshall-forstærker, så jeg tænkte, at jeg ville kunne få sådan en guitar til at lyde tilsvarende, så jeg endte med at købe guitaren. Jeg har dog endnu ikke fået den samme guitar til at lyde tilsvarende godt med mit eget grej... efterhånden fandt jeg så ud af, at forstærker-setup'et i baggrunden kun står der for syns skyld, og at han i virkeligheden kører igennem AXE-FX II på videoen :lol: Jeg har dog ikke fortrudt guitar-købet, for jeg ved, at den KAN lyde rigtig godt med det rigtige grej / rigtige indstillinger :wink:
Brugeravatar
nulpunkt
Gearslæber
Gearslæber

Indlæg Skrevet: 10. mar 2017, 09:17

Mr. Soundman skrev:Hvor god er den der Axe-FX? Er det "toppen af poppen" for el-guitar-recording, eller hvad?
Jeg kan huske jeg Google'de den engang... prislejet lå jo ikke lige i den smertefrie ende... Og så blev den vidst ikke engang forhandlet i vores ende af verden, så vidt jeg husker :?
Er der nogen her, der har prøvet den?

Jeg har selv en Axe Fx som jeg er super glad for. Har hørt et par stykker spille igennem Kemper, som også lød super fedt. Det ligner Axe er lidt mere fidly, der skal skrues på flere knapper før det lyd fedt, til gengæld kommer den med flere effekter. Kemper handler om at købe en super fed profile og så er det eller derudaf. Begge enhedheder er spitze klasse, det er udelukkende temperament der afgøre hvad der er bedst der, IMO.
Kemper står til 12k fra ny, det synes jeg ikke der er noget at sige til, hvis man ser på hvad et fedt guitar rig ellers koster..
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 16. apr 2017, 03:10

Er der nogen, der kan fortælle, hvordan presets er organiseret på AXE-FX ... kan man gå ind under en bestemt musikgenre og finde egnede presets, eller er man nødt til at bladre flere hundrede tilfældige presets igennem, hver gang man vil søge en lyd i presets?

Og hvad med guitar-modeller - kan man f.eks. gå ind og søge på presets der er egnede til en bestemt guitar-model?
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 16. apr 2017, 07:21

Der er kun hundrede presets i Axe. De fleste er lavet efter en kunstner eller en sang. Dertil kommer AxeChange, hvor brugere deler presets. Der kan du søge, efter hvad du har lyst til.

Men man skal altså ikke bruge mange minutter med maskinen, før det er meget hurtigere at lave sine presets fra bunden. Det er nemt og hurtigt.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"