Smadret monitor - kan det betale sig?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
FrederikBA
Gearslæber
Gearslæber

Smadret monitor - kan det betale sig?

Indlæg Skrevet: 30. jan 2017, 20:24

Hej folks

Jeg er alvorligt bange for at jeg har brændt printpladen i min ene Mackie HR624 MK2 monitor af.

Er der en der har et bud på, om det kan betale sig at få det lavet?

Jeg siger tak for eventuelle inputs!
Brugeravatar
Beier
Bag pulten
Bag pulten
Sted: Aalborg

Re: Smadret monitor - kan det betale sig?

Indlæg Skrevet: 31. jan 2017, 23:23

Jeg tænker at det afhænger af hvor meget der er gået i stykker. Hvordan er den "brændt af"? Symptomer? Har du bevidnet overgrebet den led overlast af?

Hvis der er knækket mange integrerede kredse (og komponenter i øvrigt), så er det j bøvlet at lappe sammen igen (overvej da et nyt modul).

Hvis alle dele stadig er til stede, men det bare får let tilgængelige baner på pladen, der skal lappes sammen, og evt. udskifte en enkelt komponent, så er det let nok til at det kan svare sig.

Muligvis kan hele forstærker-modulet købes som en reservedel, og det kan måske også svare sig, afhængig af hvordan reparationen værdisættes (tid eller løn).

Ellers er der nok en nørd der synes det er sjovt at makke med, hvis nørden kan få den defekte højttaler billigt.

Men hvis bas- og diskant-enheden/driverne i et sjældent sort uheld også er brændt af samtidig med, så er det vist kun kabinettet der har værdi.
FrederikBA
Gearslæber
Gearslæber

Indlæg Skrevet: 3. feb 2017, 19:51

Tusind tak for dit svar.

Jeg har fundet en autoriseret biks, der gerne vil tjekke hvad der er galt. Han skal dog have 300-450kr for at diagnosticere.

Der er nok ikke anden udvej :-)
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 3. feb 2017, 20:35

Lyder rimeligt, kan hurtigt tage en times tid,..

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"