Elektron Digitakt

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Brugeravatar
niklasni1
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2100

Re: Elektron nyhed til NAMM

Indlæg Skrevet: 21. jan 2017, 13:12

teevee skrev:hvornår kan man høre den?

Det er slet ikke sikkert den kan sige noget endnu. De har mig bekendt kun vist en kasse og en (vag) liste af features frem. Det kan de nærmest have nået at lave siden nytår. For mig at se er der to muligheder:

Enten har Elektron så meget fokus på deadlines og planer at de har taget en ufærdig maskine med fordi nogen for et år siden besluttede/lovede at den ville være klar til NAMM.

Eller også har de (måske pga. MPC Live) været bange for at der ville komme for mange samplere fra konkurrenterne og tænkt det var bedre lige at skynde sig at få kabinettet færdigt så de kunne lade som om produktet var lige på trapperne, uanset hvor langt de faktisk er kommet.
Nobody noes.
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 21. jan 2017, 15:43

Altså med andre ord; sample delen af Rytm, med lidt ekstra tingeltangel sandsynligvis...

Hvis bare man kan manipulere en sample temmelig meget, og den har et drev i GB størrelse, så man kan have HELE sin samling af percussion samples på den, og browse dem lige så intuitivt som på en Electribe Sampler, så har den min interesse... så længe den kan browse direkte fra drevet...

Jeg savner en sample trommedims, hvor der er et lager stort nok til at holde ALLE mine trommesamples, og hvor jeg lynhurtigt kan browse rundt i samples via et directory med mapper, hvor at så snart en sample er markeret, så læses den ind i den PAD der er aktiv, og kan spilles med... og når man har fundet hvad man skal bruge, så lynhurtigt gå ind og ændre parametre... hvis denne kan det, så er jeg på... dog er det et major turnoff, hvis den ikke kan klare stereo samples...
Billede
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 21. jan 2017, 15:59

1GB lagerplads. Og samples skal vist være i mono.
Brugeravatar
Uncite
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg Skrevet: 21. jan 2017, 17:09

64mb sample ram pr. projekt, så man loader nok samples fra disken til projektet ligesom på Rytm.

Håber dog at sample engine er lidt mere avanceret.
Brugeravatar
teevee
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Randers/Århus

Indlæg Skrevet: 21. jan 2017, 17:18

niklasni1 skrev:
teevee skrev:hvornår kan man høre den?

Det er slet ikke sikkert den kan sige noget endnu. De har mig bekendt kun vist en kasse og en (vag) liste af features frem. Det kan de nærmest have nået at lave siden nytår. For mig at se er der to muligheder:

Enten har Elektron så meget fokus på deadlines og planer at de har taget en ufærdig maskine med fordi nogen for et år siden besluttede/lovede at den ville være klar til NAMM.

Eller også har de (måske pga. MPC Live) været bange for at der ville komme for mange samplere fra konkurrenterne og tænkt det var bedre lige at skynde sig at få kabinettet færdigt så de kunne lade som om produktet var lige på trapperne, uanset hvor langt de faktisk er kommet.

Det lyder lidt som samme strategi Waldorf kørte med Pulse 2, da de ville fremvise den til Nammshow første gang :D
What?
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 23. jan 2017, 16:25

Efter lidt research lader det til, at der bare er tale om en 8-track sampler... mono... ingen syntese engines, sparsomme features på hvert spor.... honestly, så har jeg mistet interessen her... alt for dyr i forhold til hvad den kan... men det er så min mening...
Billede
Brugeravatar
garcia
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Hjallerup

Indlæg Skrevet: 23. jan 2017, 16:40

Razmo skrev:Efter lidt research lader det til, at der bare er tale om en 8-track sampler... mono... ingen syntese engines, sparsomme features på hvert spor.... honestly, så har jeg mistet interessen her... alt for dyr i forhold til hvad den kan... men det er så min mening...

Kunne ikke være mere enig
Brugeravatar
garcia
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 23. jan 2017, 19:19

Det har været en af de tammeste NAMM nogensinde
Brugeravatar
teevee
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Randers/Århus

Indlæg Skrevet: 23. jan 2017, 19:55

garcia skrev:Det har været en af de tammeste NAMM nogensinde

Det kan være at de venter til Musikmesse...folk har alligevel ingen penge lige efter jul :D
What?
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 23. jan 2017, 21:16

garcia skrev:Det har været en af de tammeste NAMM nogensinde

På software-siden kan jeg nævne:
MOK Waverazor
AAS Objeq
Zynaptiq Wormhole
Eventide Fission

På hardware-siden:
Teenage Engineering PO-32
Intellijel & AAS Plonk, og masser andre vilde eurorack moduler
DSI Rev2 (OK, måske ikke så meget "nyt" over den)

Og der skal nok være noget jeg har misset.
Jeg synes nu ikke det har været tamt. :)
Brugeravatar
garcia
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 23. jan 2017, 21:48

:-D Du fik mig sgu ikke rigtig overbevist der
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Re: Elektron Digitakt

Indlæg Skrevet: 15. mar 2017, 23:22

Overskrift opdateret. Nu kan den forudbestilles.

Med Digitakt introducerer de også, til denne maskine, en større, betalt udgave af Overbridge. Jævnfør svar fra Elektron på facebook bliver der ikke ændret i Overbridge for deres ældre maskiner.

https://www.elektron.se/products/digitakt/
http://www.synthtopia.com/content/2017/ ... pre-order/
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Re: Elektron Digitakt

Indlæg Skrevet: 16. mar 2017, 10:10

Må indrømme at det irriterer mig noget så grusomt, at de ikke engang kan lave de skide otte spor i stand til at afspille stereo samples... det er simpelthen for ringe, og gør at den har langt lavere appeal til at kunne bruges som maskine til at afspille loops, effects ud over trommesamples... det irriterer mig fordi det endeligt kunne være den perfekte sample-trigger-maskine for mit vedkommende med dens +Drive så man slipper for at overføre mellem computer og maskine hele tiden... jeg håber virkeligt de finder en stereo-løsning inden den kommer på markedet.
Billede

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"