Eventide H9000

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Eventide H9000

Indlæg af Christoffer I. N. »

Billede

Billede

Har ingen anden info end det.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ja - problemet er, at selv rigtige produktlanceringer stadig er photoshop, så ... :-D

Men der har tidligere været "lækket" indmad fra ny rackenhed fra Eventide, så det er nok ikke helt usandsynligt.
Og hvorfor skulle de ikke komme med noget nyt?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:Ja - problemet er, at selv rigtige produktlanceringer stadig er photoshop, så ... :-D
Men kan du finde yderligere info? Jeg har bare de to billeder fra Richard Devines facebook. Han plejer at være ret så seriøs, men som sagt har jeg ikke andet end det, intet på Eventides facebook eller hjemmeside.

Men ja, det ville da være oplagt med en ny stor rackenhed fra dem. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nej - jeg har ikke lige kunne grave det frem. Jeg mener, det var i en tråd på enten gearslutz eller tgp for en 3-4 måneder siden. Men det nye lader til at have været lækket på den franske Eventide-importørs hjemmeside. Så ...

https://www.gearnews.com/eventide-h9000 ... ssor-leak/

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ah super, jamen så tror jeg jeg retter overskriften og så væbner vi os med tålmodighed. Nu katten er ude af sækken kan der ikke gå mange dage før Eventide kommer med noget officielt. :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Snuppet fra gearslutz, men jeg ved ikke hvor infoen kommer fra:

"The new generation of H9000 multi-effects processors has a modular architecture for a customized configuration of DSP power and I / O. Compatible with the most popular audio networks, it offers multichannel processing capabilities equivalent to ten times the power of the H8000 series, a performance that can not be achieved until now, even with plug-in software solutions.
The H9000 is designed to include all of Eventide's most renowned effects in a solution that fits perfectly into all current production situations: studio, live, post-production and broadcast. It has an innovative and intuitive user interface: a color display on the front, plus the emote ™ software, available for Mac, PC and iOS, as well as AAX, VST and AU plug-in formats.
Delivered with thousands of immediately usable effects, the H9000 is able to simultaneously execute up to 16 algorithms: delay, diatonic pitch-shifting, flangers, EQs, reverberations, with the possibility of creating its own multichannel effects. It is fully compatible with the H8000, H7600, H9 algorithms and the VSIG development platform.
The new "FX Chain" feature allows you to combine up to 4 algorithms to create "Super-Effects".
The H9000 is equipped with a modular DSP section, consisting of 4 independent slots, each capable of handling 32 audio channels. Input / output configuration is also expandable, 3 slots for compatibility with audio formats: Pro Tools, Thunderbolt, Dante, MADI, Ravenna, AVB, AES67 and USB Audio"


Basicly laver de en UAD lignende integration, hvilket er det eneste rigtige at gøre.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Der er masser af godter på vej fra Eventide i det kommende år.



Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Er der ikke lidt referncertil HAL9000 i præsentationen?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Der er godt nok ikke sparet på connectivity på bagsiden. Det er jo et helt festfyrværkeri af digitale og analoge connections.

Jeg har kun prøvet H3500 (som er ved at have mange år på bagen), men selv den er faktisk en fantastisk maskine. En af de ting der imponerede mig, da jeg hørte den første gang for mange år siden, var dens tap-delay med diffusion på hver tap. Det giver samme renhed og klarhed som man kender fra delays, men med diffusionen fra reverb. Super flot.

Om det så kan betale sig at have digitale effekter outboard i disse tider med så hurtige CPU'er har jeg lidt svært ved at gennemskue. En H9000 bliver jo sikkert ikke helt billig...
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Introducing the Eventide H9000 Harmonizer


Eventide’s H9000 Next Generation Harmonizer® - Flagship Multi-Effects processor supersedes the competition, offering the most comprehensive onboard effects library and flexibility for modern workflows! Including FX chains, flexible routing, a remote application and multi-channel processing for stunning surround sound, the H9000 not only delivers pristine audio for every occasion.
Visit http://eventideaudio.com to learn more.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Langt om længe hva'.
Men features og processing taler vist også for sig selv.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nå - man har åbenbart kunne købe den i nogle måneder nu.

https://www.thomann.de/dk/eventide_h900 ... arch_prv_3

Den enkelte anmeldelse er ikke ligefrem opløftende for et 50k produkt :-P

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lav-selv algoritmer med VSig:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

LOL jeg tabte skuffen ved 3:31

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

OK jeg skal til at spille lotto. :shock: :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Sygt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:Sygt.
Har lyst til at lave min favorit skype-pingvinen.

:banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan:


Edit: der var den:

Billede

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så får man også en T-shirt med:
Skærmbillede 2019-10-19 kl. 17.14.46.png
Skærmbillede 2019-10-19 kl. 17.14.46.png (461.49 KiB) Vist 476 gange

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Mon ikke man bare kommer til at bruge dens presets med så mange muligheder? Ellers vil det jo tage evigheder at blive færdig med et mix, hvis jeg lige skulle lave min egen room-algoritme først....
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg er sikker på, at Christoffer ville lave sine egne presets. :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

100%. Giv mig en H9000, og I ser mig ikke det næste års tid.. :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:100%. Giv mig en H9000, og I ser mig ikke det næste års tid.. :-D
Desværre vil vi ikke undvære dig et års tid, så det arbejder lidt imod dig :dollargrin:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:
Christoffer I. N. skrev:100%. Giv mig en H9000, og I ser mig ikke det næste års tid.. :-D
Desværre vil vi ikke undvære dig et års tid, så det arbejder lidt imod dig :dollargrin:
Åh, jamen tak. Det må være det næstbedste så. :) Indtil jeg vinder i Lotto.



Tilbage til det med VSig. Det er vel lidt at sammenligne med Reaktor. De fleste bruger de ensembles NI har vedlagt, eller køber NI's ting der skal afvikles i Reaktor, nogle henter i User Lib, og endnu færre programmerer deres egne ensembles, som vi andre så kan glæde os over.

Nyt svar