Tangible Waves - AE Modular Kickstarter

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Tangible Waves - AE Modular Kickstarter

Indlæg af david mondrup »

Det her ser interessant ud; en fuld modular med egen personlighed for 490€:
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Den ser spændende ud! Nu begynder jeg bare at spekulere på, om jeg skal arbejde med udvidelsen af mit eurorack eller arbejde i flere formater.
skriver noder

Medlemsavatar
Brinkand
Forum Donator
Indlæg: 174
Sted: Nordjylland

Indlæg af Brinkand »

Konceptet med billigere moduler er ikke dumt, men jeg fatter ikke hvorfor de skal i ny formfaktor. Han vil lave en adapter til Eurorack, men hvorfor ikke bare bruge samme format.

Respekt for en ældre herre der kaster sig ud i så stort et projekt!

Medlemsavatar
oVHSen
Medlem
Indlæg: 213
Sted: Midtfyn

Indlæg af oVHSen »

Jeg synes det ser lige lovlig småt ud. De der små kabler og pots er jeg ikke fan af, eurorack er småt nok til mig. -Og jeg har endda små hænder....
"The boat can leave now, tell the crew"

Medlemsavatar
Stopdenlarm
Forum Donator
Indlæg: 57
Sted: Aarhus

Indlæg af Stopdenlarm »

Jeg synes det ser lovende ud.. Og har backed projektet.
Spændende om det blir' til noget. Og spændende om pots er for små til mine fingre. Kablerne er meget mindre end eurorack - og fylder dermed ikke så meget, hvilket kan være en fordel (håber jeg).
Robert Langer (creator'en) nævner i øvrigt valget af simple standard connectors som en af de ting der holder prisen nede.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Mon ikke projektet når sit mål, da det allerede er på 66% efter to dage.

Formfaktoren er ikke lige mig og at det ikke bruger v/oct standarden synes jeg er lidt skudt ved siden af.

Jeg kan dog sagtens se at det er et interessant system og man kan spare en formue bare i kabler. Tror man kan købe 100 af de der probe kabler for et par dollars.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

oVHSen skrev:Jeg synes det ser lige lovlig småt ud. De der små kabler og pots er jeg ikke fan af...
Nu er jeg ikke i marked for dem, men er helt enig, kablerne ser skrøbelige ud, og man skal være påpasslig når de skal patches korrekt, og potmetre og dipswitches ser alt for små ud, det er fint til elektronik med fastinstallationer hvor det er set-and-forget, men til noget man skal ændre på ser det useriøst ud.. Knob feel ville være skuffet!

https://www.youtube.com/channel/UCF2kPq ... FHcUgFJHfQ
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Vi tænker at prøve den af på skolen. Vi har alle de samme betænkeligheder som nævnes her i tråden, men til den pris er det et skud værd.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Enten ér produktionen allerede tæt på færdig, eller også tager det ikke lang tid, når han forventer at kunne levere i Januar. Men som en del andet fra KS, så bliver det nok forsinket.

Jeg ville da ikke blive ked af at få sådan en i forsinket julegave. :) Det er billigt for hvad man får.
Gad vide om han ville åbne op for DIY af det, så man køber komplette kits man selv skal samle, og kan spare en fornuftig portion.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Igen, det der med kablerne ville jeg ikke være så bekymret for, da prisen er meget lav:

http://www.ebay.de/itm/65x-Breadboard-S ... OSwNuxXZDP~

65 stk for, hold nu fast, 15,- kr. Det kan du ikke en gang få et enkelt mini jack kabel for.

Hvis man har prøvet at breadboarde (Samme kabler), så ved man også at det ikke er noget reelt problem med størrelsen. Eneste jeg tænker på er om markeringerne på in/outs er til at læse.

Ved nærmere eftersyn ser systemet faktisk ganske fedt ud og lyder ret godt. Hvis jeg ikke allerede var hoppet på eurorack vognen, så ville jeg nok være interesseret.

Edit: Og jeg ville helt sikkert snuppe versionen med 2 rows for kun 100 euro mere.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

david mondrup skrev:Vi tænker at prøve den af på skolen. Vi har alle de samme betænkeligheder som nævnes her i tråden, men til den pris er det et skud værd.
Nu har vi købt den, og Kickstarteren er blevet fund'et. Så næste skridt er at få den i hus - det bliver spændende at prøve den!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg kan se man skal være hurtig for at være med på den med 2 rækker. Gad vide om han udvider antallet, eller tilføjer endnu en købs-mulighed når alle pladser er taget. Det vil jo også tilføje ekstra leveringstid.
Uanset hvad, fedt at se at der er så god opbakning om projektet.

Medlemsavatar
Stopdenlarm
Forum Donator
Indlæg: 57
Sted: Aarhus

Indlæg af Stopdenlarm »

Cool! Super fedt den blev backet så hurtigt..
Jeg hoppede på to-rows versionen.. Glæder mig meget til at modtage den!

Robert Langer har i øvrigt lovet at tilføje en volt/oct oscillator uden yderligere omkostning til alle backere. God stil :-)

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Der er stor forskel i kvalitet på den type kabler - jeg har oplevet især hunstik der ikke passer eller sidder meget løst. Plasticdutterne falder også tit af. Det virker, men det er ikke noget der føles pålideligt overhovedet. De er fine på et breadboard hvor størrelsen er vigtig, men det der bliver man vist ked af i længden...

Panelprintsne ser fede ud til gengæld.
Nobody noes.

Default avatar
Mikmo
Medlem
Indlæg: 1

Indlæg af Mikmo »

Jeg har også backet op, og "købt" den dyre.

Man kan lave sine egne patch kabler. Man skal bare købe kvalitets "pins" og lodde dem og bruge krympeflex om samlingen.

Mikael

Medlemsavatar
Stopdenlarm
Forum Donator
Indlæg: 57
Sted: Aarhus

Indlæg af Stopdenlarm »

Super! Kan se der er fem danske backere nu. Mindst tre i denne tråd :-)

@Christoffer I.N.: Første batch af to-rows versionen er udsolgt. Der er oprettet en ny batch med forventet levering i marts.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det gik lige op for mig: Eurorack adapter er i planerne! Jeg backer :D
skriver noder

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Mikmo skrev:Man kan lave sine egne patch kabler. Man skal bare købe kvalitets "pins" og lodde dem og bruge krympeflex om samlingen.

Mikael
Man kan også bare købe en bunke solid core kabel og så klippe til i den længde man ønsker. Det er i hvert fald holdbart.
Det kunne endda være sjovt bare at strippe alt plastikken af og så køre nogle kabler med krokodillenæb på imellem de forbundne kabler. Meget billig måde at skabe multiples og kunne give anledning til noget super kreativ patching.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ville lige tjekke hvordan det gik denne KS. 8 dage tilbage, stadig muligt at hoppe på både 1 og 2 rows. Knap 43.000 € backed, det er sgu flot, synes jeg.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

en gut har fået sin:



Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ja, de begynder at dukke op. Vi venter stadig på vores.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Venter også her
skriver noder

Medlemsavatar
Stopdenlarm
Forum Donator
Indlæg: 57
Sted: Aarhus

Indlæg af Stopdenlarm »

Venter. Men har modtaget besked om at den er på vej. ETA en af de næste par dage :-)

Medlemsavatar
Stopdenlarm
Forum Donator
Indlæg: 57
Sted: Aarhus

Indlæg af Stopdenlarm »

Update:
Nu er den nået til Åbyhøj.. Indtil videre er jeg begejstret og tror jeg sælger alt andet.. Men venter nok lige et par dage.

Et par indledende observationer:
* Stikkene er små og kan være lidt bøvlede hvis man fx skal isætte eller fjerne nr tre i en række på otte.
* Indbyggede mults i mange af modulerne er super smart!
* Det er ikke ligefrem lækre Moog pots. Men pots er alligevel overraskende lette at have med at gøre. Minder om Volca/Monotron, men stikker højere op.
* Til mine eksperimenter er lyden helt perfekt. Rå, klar og skarp.
* Det indbyggede delay er overraskende anvendeligt.
Senest rettet af Stopdenlarm tors 18. maj 2017 23:02, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Stopdenlarm skrev:* Det indbyggede delay er overraskende anvendeligt.
Er det ikke "bare" et efterhånden standard PT2399 baseret delay?

Nyt svar