Monitor Controller Anbefaling

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Monitor Controller Anbefaling

Indlæg af garcia »

Kære lydmaskinister.
Jeg skifter mit apollo 8 til 16, grundet summing. Har ved den lejlighed opdaget, at jeg mister en ekstra monitor udgang. Apollo 8 har nemlig alt speaker out. Det har 16 ikke. Så det ser ud til, at jeg skal have fat i en monitor controller. Har før brugt monitor station, men der var lidt knas og småproblemer. Må gerne kunne sættes i rack.

Hvad bruger I og kan anbefale?
Deaktiveret

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mackie Big Knob. Hvis du synes den er lige dyr nok til det brug, så er jeg enig. Så jeg lytter meget gerne med på andre anbefalinger.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvad er budgettet, Thomas?
Og den skal bare have 2x stereo ud? Med mulighed for at skifte imellem de to sæt selvfølgelig.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Budgettet er max 10.000

Den må gerne have 3 x stereo ud. Også mulighed for at lytte i mono.
Deaktiveret

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

OK, hvis du har 10k, så burde en Big Knob da være det helt oplagte bud? Langt under budget, og opfylder de krav du har.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
BOBofthePOP
Forum Donator
Indlæg: 404
Sted: Nørrebronx

Indlæg af BOBofthePOP »

Jeg kan klart anbefale JBL M-Patch 2 (hed før SM Pro Audio M-Patch 2)
http://www.thomann.de/dk/jbl_m_patch_2. ... h_383091_0
http://www.soundonsound.com/reviews/sm-pro-m-patch-2

Jeg har selv haft den før jeg opgraderede til storesøsteren M-Patch 2.1, som også kan håndtere subwoofer samt flere input.

Den er designet som total passiv. Dvs. ingen farvning undervejs.
Den behøver ikke engang strømforsyning, hvis du ellers kan undvære lys i dioderne. (Strøm er dog nødvendig hvis du skal bruge hovedtelefonudgangen)

Jeg havde den i 4-5 år og der var aldrig knas med den. Storesøster i 2-3 år også uden problemer.
Og så er den endda billig :)
d(-_-)b
www.facebook.com/weknownothingdk
Producer: We Know Nothing / Klaus Schønning / Michael Barcelona and the World / StenoSaur

Medlemsavatar
BOBofthePOP
Forum Donator
Indlæg: 404
Sted: Nørrebronx

Indlæg af BOBofthePOP »

Nå, ser nu at du gerne vil have 3 ud...

Så duer M-Patch 2 eller 2.1 ikke
d(-_-)b
www.facebook.com/weknownothingdk
Producer: We Know Nothing / Klaus Schønning / Michael Barcelona and the World / StenoSaur

Medlemsavatar
ask
Medlem
Indlæg: 123
Sted: København NV

Indlæg af ask »

Drawmer mc 2.1 eller den kommende 3.1 – ikke mange har de features den kommer med, og slet ikke til den pris og i den kvalitet.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Du skal have en 1U 2400 Audio Imperium.
http://www.2400audio.com

Passiv. Perfekt. Pålidelig. Ingen ændring af lyden overhovedet, ingen støj, ingen knas.

Den har tre inputs, tre outputs, mono, samt summet M/S monitorering (og polaritetsinvertering i den ene side som check), 8 faste niveauer, programmerbar via iPad, har insert til evt. Level Pilot eller lign., parallel output, cut, m.v.

Du bliver SÅ glad for den og jeg har aldrig hverken brugt eller hørt bedre monitor controller. Det er den alle vennerne skifter til i DK (Nexus, Seebach, osv.). Eneste ulempe: kræver at du har et rack lige ved hånden eller at du skal styre den med iPad. Jeg har min lige ved hånden til venstre i racket.

Du kan både få niveauerne i standard eller custom (tal evt. med mig vedr. niveauer). Og den er under dit budget, believe it or not.
david mondrup skrev:OK, hvis du har 10k, så burde en Big Knob da være det helt oplagte bud? Langt under budget, og opfylder de krav du har.
Men den lyder af skidt i forhold til det rene signal, som du får med f.eks. ovenstående passive controller. Trackingen er dårligere (men ikke så dårlig som PreSonus trods alt), den har mere forvrængning, frekvensgangen er dårligere, især hørbart i bund og top. Bunden virker mindre fokuseret og fast bl.a. pga.. tracking og frekvensændring, og toppen sandsynligvis pga. andre komponenter i kæden, som ruller lidt af.

Jeg laver snart en videoanmeldelse af Imperium inkl. sammenligninger med andre kendte monitor controllere (målinger bl.a.).

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger, kunne være fedt hvis de også tilbød indbygget DAC fra de populære formater, altså ADAT/SPDIF m.fl.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Fy, nej! :lol:

Snot for sig og skæg for sig. Tror de fleste som går så meget op i lydkvalitet at de vælger en Imperium også foretrækker at kunne vælge deres DAC frit og uafhængigt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

I see.
Det ville dog være lækkert med en alt-i-én løsning IMHO. :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det findes vist allerede, men det synes jeg er lidt ligesom de der alt-i-ét hi-fi anlæg fra 80'erne eller aktive højttalere med indbyggede D/A. Det er noget mærkeligt uopgradérbart noget, det er ikke så fleksibelt, og det går nemmere i stykker, er dyrere at reparere og efter et år ender man med at fortryde det alligevel.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Hvorfor 1u og ikke 2u? Jeg har den lige ved hånden i rack, da jeg også bruger en mcm8, som også kræver den er ved hånden
Deaktiveret

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

1U udgaven har alt hvad du skal bruge og de gode direkte levelknapper. Mere for mindre.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Okay. Den er bestilt
Deaktiveret

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Da du laver produktion og måske mixing kan det måske betale sig at have niveauerne en smule højere (end default), men det kommer også an på dit lydkorts kalibrering. Tal med Mark om det.

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Holger skrev:
Jeg laver snart en videoanmeldelse af Imperium inkl. sammenligninger med andre kendte monitor controllere (målinger bl.a.).
Kunne være interessant at høre den op imod den nye XMon.
Jeg fik en S6 for ikke så længe siden, og der fulgte en XMon med, så den gamle blev skiftet ud. Den nye lyder klart bedre, så noget er opdateret :)
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Holger skrev:Da du laver produktion og måske mixing kan det måske betale sig at have niveauerne en smule højere (end default), men det kommer også an på dit lydkorts kalibrering. Tal med Mark om det.
Er det noget der skal justeres fra dem af? Den er nemlig sendt i dag. Jeg tror aldrig jeg har talt med Mark. Det er altid Nygaard og nu Peter, jeg kommunikerer med. Men jeg kan da lige høre Peter om det.
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

amolin skrev:
Holger skrev:
Jeg laver snart en videoanmeldelse af Imperium inkl. sammenligninger med andre kendte monitor controllere (målinger bl.a.).
Kunne være interessant at høre den op imod den nye XMon.
Jeg fik en S6 for ikke så længe siden, og der fulgte en XMon med, så den gamle blev skiftet ud. Den nye lyder klart bedre, så noget er opdateret :)
Jeg kan bare komme forbi med den, i næste uge?
Deaktiveret

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

garcia skrev:
amolin skrev:
Holger skrev:
Jeg laver snart en videoanmeldelse af Imperium inkl. sammenligninger med andre kendte monitor controllere (målinger bl.a.).
Kunne være interessant at høre den op imod den nye XMon.
Jeg fik en S6 for ikke så længe siden, og der fulgte en XMon med, så den gamle blev skiftet ud. Den nye lyder klart bedre, så noget er opdateret :)
Jeg kan bare komme forbi med den, i næste uge?
Du skal være velkommen :)
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Dumt spørgsmål - men er der ikke hovedtelefon stik på Imperium maskinen?

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

For helvede, der er hverken udgang til bøffer på Apollo 16 eller Imperium! Noooooo
Deaktiveret

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Undskyld det dumme spørgsmål..... :cry:

Jeg ville ikke kunne bruge den uden - klipper altid med hovedtelefoner.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg bruger mindst to under indspilning og klipper også tit i bøffer
Deaktiveret

Nyt svar