Nogen der bruger en Plugiator?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Nogen der bruger en Plugiator?

Indlæg af the19thbear »

Use Audio Plugiator.
Er den feeeee?
Jeg har haft scope kortene før og nogle af creamwares/soniccores Asb Boxe før men alle havde små bugs. De lød ellers fint.

Har i problemer med jeres Plugiator? Hvad er godt hvad er snot?
Jeg er måske på udkig efter en. Skal være versionen med ihvertfald prodyssey.
Tak:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jeg havde én men blev aldrig gode venner med den. Jeg var ret begejstret for ASB boxene men synes slet ikke Plugiatoren levede op til det. Idéen var naturligvis at bruge den live, primært MiniMoog og orgel, men lyden var ikke i nærheden af den kvalitet som de tilsvarende plugs fra NI og Arturia.

Dertil kom at drivere og stabilitet under nyere OS var en by i Kasakstan....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Jeg har en, men har ikke det store sammenligningsgrundlag at vurdere den ud fra. Men jeg synes den lyder godt.
Jeg bruger den bare ikke ret meget, fordi jeg er så dårlig til at spille keys/synth...

Den står i Slagelse, og du er velkommen til at komme og prøve den, hvis det er...

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Fedt. Tak for kommentarer:) Mikkel Kå har du problemer rent teknisk med maskinen? Bor i Roskilde så det er måske en lidt for lang køretur for mig. Men man ved aldrig om jeg er i Slagelse da noget af svigerfamilien bor det. Kan være jeg tager kontakt:) tusind tak!!
Andre der har erfaringer med den?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Du kan bare skrive en besked hvis det bliver aktuelt...

Jeg har ikke haft nogle problemer med det mekaniske (stik, knapper, lyde), men redigeringssoftwaren fandt jeg ikke intuitiv, og (dele af) den virker så vidt jeg kan se kun/bedst med PC. Så den del har jeg ikke rigtigt brugt tid på...

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Ok. Super fedt:) Overvejer du at skille dig af med den monstro?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Det var ikke umiddelbart min plan, men jeg er på den anden side heller ikke specielt afhængig af den... Jeg kan heller ikke huske hvad jeg gav for den (den har alle lydene installeret).

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Vi kan lige tage den over pm:) skriver senere


Sent from my iPhone using Tapatalk

Default avatar
caze
Medlem
Indlæg: 6
Sted: KBH

Indlæg af caze »

Hey - Jeg har lige købt en Use Audio Plugiator i Den Blå - Lidt pebberet pris - Men den er awsome.

Jeg blev lovet at alle 8 plugins var instaleret - Meeeeen NOPE.

Det jeg har lyttet til indtil nu er overvældende.

Nu glæder jeg mig til at kunne høre de 4 andre synths samt vocoderfunktionen.

Den er så sandelig investerbar :)

Medlemsavatar
NilsOlav
Medlem
Indlæg: 157
Sted: Vanløse

Indlæg af NilsOlav »

Jeg har også en Plugiator.
Den emulerer en Minimoog, så det lyder som en Memorymoog. (polyfonisk)
Den emulerer en Odyssey, så det lyder som en Arp Quadra (og man kan let høre forskel på Arp'en og Mini'en).
Den emulerer en Vocoder, og alene dette er alle pengene værd. Jeg må dog fraråde at opgradere Vocoderen til 'Voctor', da den er vanskeligere at betjene og ikke lyder nær så fedt...
Den emulerer en Prophet-5 - komplet med den 'skæve' intonation.
Den emulerer et Hammondorgel - med Leslie-kabinet - meget realistisk.

Den medfølgende software - Librarian/Brugerflader samt VST'er er vanskelig at bruge (kræver bl.a. en MIDI looper for at virke med en DAW), så jeg har i nogen tid ledt efter alternative betjeningsmuligheder.
Jeg har prøvet forskelligt til iPad, og overvejet en MIDI knob-box, men jeg kan ikke gennemskue hvordan funktionaliteten kan gøres komplet. Hvordan får man en knob-box til at vise knapindstillinger på 8 forskellige synthesizere? Hvordan får man et programskift til at afspejle hvordan knapperne står i den valgte patch?
Jeg har - af samme grund - desværre kun anvendt de medfølgende presets indtil videre. Da hver synth har 99 presets, de fleste udmærkede, er det ikke blevet til mere programmering på den. Hvis jeg skal have en 'unik' lyd, bruger jeg i stedet min Sub 37. :-)
We don't make mistakes - we do variations.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg har droppet ideen om en plugiator. Jeg har ejet nogle af de gamle asb boxe (minimax og prophet 12) og haft de samme plugins på creamware/soniccore platformen. Det lyder altsammen ret godt, men jeg savner stadig osc drift og små ikke-linære ting i designet.
Prøvede plugiatoren i en dag. Den lyder som de gamle boxe/plugins, men er simpelthen stadig for clean i lyden til mig)udover de har de tidlige versioner af boxen en hardware fejl mht midi og ret heftig aliasing). Og oven i købet kører de ikke noget "smoothing" på midi parametrene (det gjorde asb boxene). Dvs at når man tweeaker feks osc frekves "hopper" den mellem værdierne (kun 127 værdier i alm midi), og det er bare ikke fedt i min bog. Ikke nogle glidende tweaks eller noget. Jeg er hoppet på et axoloti projekt i stedet hvor jeg bygger min egen digitalsynth. Og så forhåbendtlig senere bygger jeg en kasse til den med en knap for hver funktion. Her kan jeg selv definere "smooth" funktion, osc drift etc. Men tak for alle der har skrevet i tråden, og specielt Mikkel Kå for at jeg potentielt kunne købe hans.
:)

Default avatar
caze
Medlem
Indlæg: 6
Sted: KBH

Indlæg af caze »

Well jeg har fiflet med Da Plugiator og jeg er stadig glad for dens lydbibliotek - Den rammer mine ideer om lydimpulser.
Den har dog en mishage - Jeg har lige investeret i en mega fed Sequencer ( Arturia Beatstep Pro ). Da jeg indspillede nogle midi notes gik det fint - Men da de skulle afspilles lød det forfærdeligt - Jeg fik læst mig frem til at det var ( NOTES HANGING ).
Jeg fik et eller flere sure opstød da jeg mente at det var ( Arturia Beatstep Pro ) der var årsagen ( Not SO Pro ) Fuuuuuuuck...
Men så testede jeg andre synths med ( Arturia Beatstep Pro ) og de var åbenbart af en anden kaliber da de ikke havde samme issues.
Ingen ( NOTES HANGING ).
Jeg må i dette tilfælde sørgeligt erkende at min PT. yndlings synth Da Plugiator skuffer med en sequencer. Den har også ( NOTES HANGING ) med en
( Yamaha qx21 ) sequencer. Det må jeg leve med - Men hvor er det sørgeligt...

Andre der har erfaring med Plugiator notes hanging må meget gerne skrive og fortælle om deres erfaringer :)

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

caze skrev:Jeg fik et eller flere sure opstød da jeg mente at det var ( Arturia Beatstep Pro ) der var årsagen ( Not SO Pro ) Fuuuuuuuck...
No hard feelings :)

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

the19thbear skrev: Men tak for alle der har skrevet i tråden, og specielt Mikkel Kå for at jeg potentielt kunne købe hans.
:)

Selv tak.

Det var sådan set lidt helt i uheld for mig at du ikke ville købe den - jeg har brugt den flittigt lige siden. Jeg har ikke forstand på aliasing og smoothing og alt det der, og i mine ører lyder den fint - umiddelbart bedre end de indbyggede synths i logic, som er min primære reference...
F.eks her:
[soundcloud][/soundcloud]

Default avatar
caze
Medlem
Indlæg: 6
Sted: KBH

Indlæg af caze »

Er der nogle der har activation koder til de øvrige synths på Plugiator ?

Det er jo ypperst nødvendigt at dele dem da Use|Audio ikke svarer.
jeg har fået auto aktiveret Vocodizer med en nøgle da jeg registredede min Plugiator
ellers er kommunikationen helt død :(

Så please ----> prodyssey / Pro-12 / Fmagia / Drums´n´bass nøgler :roll:

Medlemsavatar
NilsOlav
Medlem
Indlæg: 157
Sted: Vanløse

Indlæg af NilsOlav »

caze skrev:Er der nogle der har activation koder til de øvrige synths på Plugiator ?
...
Det er jo ypperst nødvendigt at dele dem da Use|Audio ikke svarer.
----> prodyssey / Pro-12 / Fmagia / Drums´n´bass nøgler :roll:
Jeg gætter på at koderne er afhængige af din Plugiators serienummer.

Jeg dropper dig en PM som du kan anvende på eget ansvar - jeg kan ikke garantere at det virker.
We don't make mistakes - we do variations.

Default avatar
caze
Medlem
Indlæg: 6
Sted: KBH

Indlæg af caze »

Hey NilsOlav

Hvad er en pm ?)

Og tak for hurtig respons...

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

pm = personlig mail.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

En privatbesked herinde på Lydmaskinen.
Du finder dem her:

Billede

PM scrn.png
PM scrn.png (45 KiB) Vist 593 gange

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

caze skrev:Well jeg har fiflet med Da Plugiator og jeg er stadig glad for dens lydbibliotek - Den rammer mine ideer om lydimpulser.
Den har dog en mishage - Jeg har lige investeret i en mega fed Sequencer ( Arturia Beatstep Pro ). Da jeg indspillede nogle midi notes gik det fint - Men da de skulle afspilles lød det forfærdeligt - Jeg fik læst mig frem til at det var ( NOTES HANGING ).
Jeg ved godt, at det er en lille ting.

Har du opdateret din Plugiator til den nyeste firmware?

Jeg ejer ikke en Plugiator, men havde en Creamware ASB Minimax og Creamware Prodyssey ASB. Jeg syntes firmware updaten gav dem lidt ekstra boost.
What?

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Altså, jeg overvejer om min var defekt... Den lød ikke grimt, eller manglede output. Den lød bare "tyndbenet"... Så kedeligt at jeg undrer mig over nogle ville kunne anvende den til andet end legetøj. Don't get me wrong, det er ikke en "hvis I synes det er fedt er I nogle amatører" agtig kommentar. Jeg overvejer seriøst om der var noget galt med den jeg havde...
Senest rettet af Nicolai lør 5. nov 2016 21:58, rettet i alt 1 gang.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Default avatar
caze
Medlem
Indlæg: 6
Sted: KBH

Indlæg af caze »

Da Plugiator er da en genial maskine. især når alle pluginz er installeret.

jeg har nu kørt MIDI med usb kabel til Cubase. Der er underligt nok ikke hang note
Over ordinær 5 polet Midi /din stik er der derimod hang note til stor irritation
hvilket bevirker at jeg ikke kan bruge en sequenzer ( Arturia Beatstep Pro ) Eller ( Yamaha qx21 )


jeg er utrolig glad for min - det er dog ærgerligt at der ikke længere kan @ med USE|Audio personel.

Jeg har alle plugins installeret men har ikke nøglerne til de øvrige da den er købt brugt.

Kender ikke helt proceduren for at registrere nøglerne uden at maskinen f*cker op.

Nogle der har en anelse forstand på disse problematikker / så del endelig jeres løsninger :)

Dejligt at i skriver på tråden og holder en sublim Synth i live...

Default avatar
kulodidi
Medlem
Indlæg: 14

Indlæg af kulodidi »

Jeg har en til salg hvis der er nogen der er interesseret. Jeg har ikke brugt den i lang tid og den står pakket ind i original emballage. Jeg har også licens til alle plugins.

Nyt svar