Defekt højtaler (Adam A7) - vil ikke tænde

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Brugeravatar
cardiac
Tekniker
Tekniker
Sted: København

Defekt højtaler (Adam A7) - vil ikke tænde

Indlæg Skrevet: 8. dec 2014, 16:18

Hej

Som overskriften siger, så vil den en af mine Adam A7 lige pludselig ikke tænde. Den har virket upåklageligt indtil jeg skulle bruge den tidligere i dag. Jeg har prøvet, at tage pladen bag på højtaleren af for at se, om der skulle være en ledning, som var gået løs. Dette var desværre ikke tilfældet :(

Er der nogen af jer, som har oplevet ligende eller har et bud på, hvad problemet måske kan skyldes?
Brugeravatar
niklasni1
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2100

Re: Defekt højtaler (Adam A7) - vil ikke tænde

Indlæg Skrevet: 8. dec 2014, 17:19

Det kan være alt muligt, sikkert noget med strømforsyningen, men det er vist ikke nogen vanvittigt kompliceret indretning så det er nok til at finde ud af.

Kan du få øje på nogen sikringer i det af elektronikken du kan se? De ser nok ca. sådan her ud:

http://us.123rf.com/450wm/jultud/jultud ... onents.jpg
Nobody noes.
Brugeravatar
cardiac
Tekniker
Tekniker

Indlæg Skrevet: 8. dec 2014, 17:53

Jeg kan desværre ikke se nogen sikring. Den er i hvert fald ikke synlig, når man fjerner pladen bag på højtaleren.
Brugeravatar
mha
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Ørestad Syd

Indlæg Skrevet: 8. dec 2014, 20:08

Havde problemer med forstærkeren i min ene højtaler efter et halvt års tid. Når jeg tændte den stod den bare og skubbede brum og skrat ud så højt, at membranen synligt vibrerede.

Den røg til service hos forhandleren, og har virket perfekt siden (det er vist snart 4 år siden).
Soundcloud - Ambient dub m. modular synth
8track - 8-spors MIDI-sequencer til monome
Brugeravatar
cardiac
Tekniker
Tekniker

Indlæg Skrevet: 8. dec 2014, 20:12

mha skrev:Havde problemer med forstærkeren i min ene højtaler efter et halvt års tid. Når jeg tændte den stod den bare og skubbede brum og skrat ud så højt, at membranen synligt vibrerede.

Den røg til service hos forhandleren, og har virket perfekt siden (det er vist snart 4 år siden).

Jeg tror ikke det er et problem med forstærkeren. Højtaleren vil bare ikke tænde.
Brugeravatar
niklasni1
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2100

Indlæg Skrevet: 8. dec 2014, 23:23

Det er helt sikkert noget i strømforsyningen. Det er det nærmest altid.
Nobody noes.
Brugeravatar
cardiac
Tekniker
Tekniker

Indlæg Skrevet: 10. dec 2014, 13:05

niklasni1 skrev:Det er helt sikkert noget i strømforsyningen. Det er det nærmest altid.

Det havde jeg også overvejet. Nu er jeg ikke den store elektronikekspert, så den må nok afsted til rep.:-(
Brugeravatar
Internalized Sun
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Faxe

Indlæg Skrevet: 11. jan 2015, 14:55

For mit vedkommende var det tænd/sluk knappen der drillede - den der sidder på det dæksel sammen med volumeknappen.
Da jeg skiftede det var der ikke problemer.

Du kan jo starte med at hugge det dæksel fra den anden højtaler for at tjekke om det bare er det... (koster ca. 550,- som du nok kan skifte selv).

Positiv hilsen
Dennis
HVEM har lagt en kage på min computer?!!?!!

Min musik: http://soundcloud.com/internalized-sun
Brugeravatar
Furland
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg Skrevet: 12. jan 2015, 22:25

Jeg havde selv problemer for et par år siden med både min A7 og en Sub10. Fik det fikset til en god pris hos Futureware. De er pænt bagud med deres hjemmeside, men dog aktive på FB. Giv dem et ring på 31 24 77 00, er nok det jeg vil anbefale.
:sweden:

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"